Stránka 1 z 1

Baterie Kawa 250R

Napsal: úte čer 01, 2010 00:36:57
od maxim87
Ahoj, mohl bych pozadat zkusenejsi o radu?
Pres zimu mi odesla baterka. (bohuzel znamy, ktery mi slibil, ze ji bude nabijet se na me vyprdnul a celou dobu ji nechal venku). Tak jsem si ji nechal na jare v servisu nabit. Vsechno fungovalo v pohode. Jenze ted jsem na masine dva tydny nejel a jake bylo zklamani, kdyz jsem ji nenastartoval.:/

Ale k otazce. Potrebuji novou baterii. Vim, ze 8A a 12V. Jenze se rozmyslim mezi dvema. Jedna ma startovaci napeti 90A a druha 120A. Myslite si, ze je to velky rozdil? V tehlech vecech se vubec nevyznam a nechci koupit neco, co si pak budu moct dat na policku. Ale zase je mezi nima docela financni rozdil.
Diky moc.

Napsal: úte čer 01, 2010 09:20:00
od Dak
Startovací PROUD je veličina, kerou je baterka schopná v krátkém intervalu dodávat. Nevím jaký je odběr startéru u tvojí 250R, ale myslím si že 90A by měla stačit. Pokud tam dáš bateii, kerá je schopna dodat větší startovací proud, nic stím nezkazíš. Akorát to bude něco navíc co asi nevyužiješ. Mrkni na hodnoty na té staré batérce a drž se jich (pokud teda startovala bez problémů). Pak už sa možeš rozhodovat mezi standart a gelovou. A pokud chceš, dají sa koupit nabíječky, keré po nabití přejdou do udržovacího režimu a budou se ti o baterku starat celou zimu. Viz: http://www.hyperelektro.cz/hobby/autopr ... -nabijeni/ nebo si možeš koupit jen na udržování přes zimu toto: http://www.uni-max.cz/nabijecky-udrzova ... otechnika/

Napsal: úte čer 01, 2010 10:45:00
od misak39
90 A je určitě olověná, v ceně kolem 600 a ta silnější je bezúdržbová, cena cca jednou tolik. Taky tam mám olovo, ale tím že je nižší startovací proud, tak točí pomaleji, musí se častěji dolívat a kontrolovat. Jestli je motka v kondici, tak to frčí normálně. Teď záleží na tom, jak blbě se k baterce leze a jestli máš možnost se v tom pravidelně rejpat, jakou máš příp. nabíječku atd... Ta bezúdržbová je každopádně podle mě lepší...

Napsal: úte čer 01, 2010 16:09:28
od Pepa
Na rok výroby 2008 se mě zdá ta výdrž baterie docela málo. Mě taky v zimě zdechla baterka, tak jsem koupil nabíječku od Mavericka, Optimate 4 nebo tak a dobil jsem a startuje bez problému. A nabíječka je na všechny typy i gelové a když přimontuješ káblík na svorky s konektorem v příslušenství, tak ji bez problémů připojíš na udržovací nabíjení plug - in a je to. Nemusím ji vůbec vyndávat, protože ten přístup je na houby, sundat musím i nádrž.

Napsal: úte čer 01, 2010 20:37:36
od tomson
Pepa píše:Na rok výroby 2008 se mě zdá ta výdrž baterie docela málo. Mě taky v zimě zdechla baterka, tak jsem koupil nabíječku od Mavericka, Optimate 4 nebo tak a dobil jsem a startuje bez problému. A nabíječka je na všechny typy i gelové a když přimontuješ káblík na svorky s konektorem v příslušenství, tak ji bez problémů připojíš na udržovací nabíjení plug - in a je to. Nemusím ji vůbec vyndávat, protože ten přístup je na houby, sundat musím i nádrž.
Taky to tak mam napojeno na stalo,,jen propojim a jede,,,mam to na tom celou zimu,,a po ni jem brnknu a jede...budou ji 3 roky,,

Napsal: úte čer 01, 2010 21:57:15
od maxim87
Diky za rady.
Jde o to, ze prvni zimu (2008) jsem baterku jaksi zapomnel vyndat :roll: , takze mi ji na jare ozivovali. Uz tenkrat mi ale rikali, ze baterka je v haji, ze nema pozadovane napeti atd. Jenze vydrzela. Poucen z teto chyby jsem ji dal znamemu do servisu a on mi ji na jare vratil s tim, ze na ni zapomnel. Takze jsem zas bezel do servisu. Jenze od te doby se mi zdalo, ze neco neni v poradku. Jakmile jsem na motorce delsi dobu nejel (2,3 dny) nechtelo se ji startovat. No a jak jsem psal. Tyden jsem na ni nejel a pak uz jsem ji nenastartoval.

Napsal: úte čer 01, 2010 22:07:41
od Pepa
Mám zkušenosti, že pokud máš nějakej alarm nebo něco co tam žere proud, tak může být problém s vybíjením, možná by stálo za to nechat ji ještě proměřit zátěžákem, alespoň u auta se dá zjistit, jestli je v háji nějakej článek. Jenže to je u olověných, nevím jak je to u gelové. Zkus změřit proud na baterce ampérmetrem zapojeným do série , když je motka v klidu a máš vyndaný klíčky.

Napsal: stř čer 02, 2010 14:27:53
od Pavel ZRX
Pokud má motorka trvalý odběr, je nutný baterku odpojit, nebo dobíjet. Pokud se nechá napětí baterky klesnout, následuje sulfatace a výměna baterky.

Napsal: stř čer 02, 2010 21:57:44
od Pepa
Pavle, ale to je jen u olověných s kyselinou sírovou, 2008 by snad měla mít už gelovou, teda možná. Tam je problém spíš s přebíjením nebo tak něco.

Napsal: čtv čer 03, 2010 18:03:30
od volkswagen
Naopak... gelovka pri vybití chcípne.... kolik já už jich jen kupoval... :-(

Napsal: čtv čer 03, 2010 19:31:20
od Pavel ZRX
volkswagen píše:Naopak... gelovka pri vybití chcípne.... kolik já už jich jen kupoval... :-(
Jasně, gelovka, jak ji pojmenováváme je v podstatě normální kyselinová baterka, po nalití kyseliny se kyselina vsákne do porézní hmoty a máme gelovku. Pro tuto platí to, co pro normální kyselinovou baterku s olověnýma deskama a kyselinou. Pravá gelová baterka stojí zhruba 1x tolik, kolik vydrží nevím, ještě jsem ji ani neviděl :)

Napsal: čtv čer 03, 2010 19:39:28
od Pepa
Takže jediná výhoda gelovky je, že se při havárce nevylije na řidiče :lol: :?:

Napsal: čtv čer 03, 2010 19:48:51
od Pavel ZRX
Pepa píše:Takže jediná výhoda gelovky je, že se při havárce nevylije na řidiče :lol: :?:
Asi jo. Nevím, jestli jsem to popsal srozumitelně, opravdu gelová baterka se nenalívá elektrolitem z ampulí, je připravená k použití už v krabici.

Napsal: čtv čer 03, 2010 22:16:51
od volkswagen
Pavel ZRX píše:
volkswagen píše:Naopak... gelovka pri vybití chcípne.... kolik já už jich jen kupoval... :-(
Jasně, gelovka, jak ji pojmenováváme je v podstatě normální kyselinová baterka, po nalití kyseliny se kyselina vsákne do porézní hmoty a máme gelovku. Pro tuto platí to, co pro normální kyselinovou baterku s olověnýma deskama a kyselinou. Pravá gelová baterka stojí zhruba 1x tolik, kolik vydrží nevím, ještě jsem ji ani neviděl :)
Svatá pravda!

Napsal: sob čer 05, 2010 00:03:36
od Vikki46
Pavel ZRX píše:
Pepa píše:Takže jediná výhoda gelovky je, že se při havárce nevylije na řidiče :lol: :?:
Asi jo. Nevím, jestli jsem to popsal srozumitelně, opravdu gelová baterka se nenalívá elektrolitem z ampulí, je připravená k použití už v krabici.
..jen bych dodale ze se u tech"nepravějších" gelovek zjistuje nabyti vazenim...a tez neznam nikoho kdo by ni prisel do styku :D