Stránka 1 z 2
Alarm Sentinel 1100 moto & zx6r
Napsal: stř úno 17, 2010 18:09:54
od Rebel83
Zdarec. Uz delsi dobu sem premejslel o alarmu Sentinel 1100. Vsak nejsem blazen abych za nej dal 3600,-. Nedavno sem na motorkarich narazil v bazaru na inzerat kde je kdosi prodava po 2100,- Kc/ks. Nemoh sem odolat a jeden hned koupil. Mimochodem dnes dosel. Zajimalo by me zda ste uz nekdo stejny alarm zapojoval. Mam zx6r z roku 2002. Chci se timto zeptat zda mi nekdo poradi jak alarm a kam zapojit. Nejake schema by bodlo. Predem dik vsem.
Napsal: stř úno 17, 2010 19:03:20
od Maverick
Měl jsem ho už na 3 motorkách - vždycky ho předělám na novou. Alarm je to dobrý, používám ho už 3 sezony - chybu si určitě neudělal. Zapojení je jednoduchý - podle schématu. Prakticky mááš napájení + kostru, připojení sirény, připojení na spínačku plusem, připojení na blinkry - blikání, a já to pak měl ještě vždy na benzínový čerpadlo.
Napsal: stř úno 17, 2010 19:13:28
od Fugo
Napsal: stř úno 17, 2010 19:13:49
od Rebel83
Tak kably na blinkry, + a - pol sou jasny, me nejak nejdou do hlavy ty 3 draty z vestaveneho imobilizacniho rele. Ty me zajimaj kam je nejlepsi je pripojit.
Napsal: stř úno 17, 2010 19:21:44
od Fugo
co takhle, je to sice narychlo ale pochopit bys to měl

Napsal: stř úno 17, 2010 19:33:19
od Rebel83
Fugo píše:co takhle, je to sice narychlo ale pochopit bys to měl

Mam za to, ze to chapu. Tudiz pokud alarm nebude aktivni cerpadlo pude, a jak alarm zapnu tak cerpadlo nepude (i kdyz nekdo spoji draty ve spinacce) je to tak? A ted pro blbce (me) kterej drat je kterej

je tam modrej (blokovaci rele COM), modro-bily (blokovaci rele NO) a modro-cerveny (blokovaci rele NC) a kterej je kterej v tom obrazku. Nekde na webu kde prodavaj alarmy prodejce rikal ze jeden z tech tri dratu se zapojovat nemusi.
Napsal: stř úno 17, 2010 19:45:13
od Fugo
jasně, jen to relé se aktivuje až když by někdo chtěl nastartovat respektive zapnul klíček, jinak by cívka toho relé zbytečně žrala proud, ale to není podstatný
kontakty jsem musel hledat, cituji:
COM - prostřední kontakt
NC - normally closed - normálně spojen (na COM)
NO - normally open - normálně rozpojen (s COM) přepne se na COM při změně stavu relátka
Takže by jste měl zapojit COM a NC na střižený vodič od zapalování a mělo by to fungovat. NO nezapojujte
___________________________________________________________________________________________________
takže dle mě zapojíš kabely na COM a NC, barvy si dohledáš v návodu.
Napsal: stř úno 17, 2010 20:24:08
od Rebel83
Fugo píše:jasně, jen to relé se aktivuje až když by někdo chtěl nastartovat respektive zapnul klíček, jinak by cívka toho relé zbytečně žrala proud, ale to není podstatný
kontakty jsem musel hledat, cituji:
COM - prostřední kontakt
NC - normally closed - normálně spojen (na COM)
NO - normally open - normálně rozpojen (s COM) přepne se na COM při změně stavu relátka
Takže by jste měl zapojit COM a NC na střižený vodič od zapalování a mělo by to fungovat. NO nezapojujte
___________________________________________________________________________________________________
takže dle mě zapojíš kabely na COM a NC, barvy si dohledáš v návodu.
Tak dík moc, teď už jsem v obraze úplně. A mám za to, že to takto de zapojit (místo čerpadla) na indukční cívku či na nějaký vstup do CDI že?
Napsal: stř úno 17, 2010 20:31:26
od Fugo
třeba, já tím odpojuju celou jednotku, bylo jednodušší najít 12V napájení jednotky než hledat kterej kabel jde na pumpu ( ještě jsem tenkrát neměl manuál a schéma).
Jen jsem jej (alarm) doplnil ještě o mikrovlnné čidlo, takže se stačí přiblížit k motu a sirénka jen pípne (upozorní) a po kontaktu se sedačkou či sednutí už spustí alarm.
Napsal: stř úno 17, 2010 20:42:45
od Rebel83
A jeste jeden dotaz. Alarm ma antiunosovou funkci nebo rezim (nevim nazev). Pro priklad masina bude nekde stat, bez zapnuteho alarmu. Nekdo se dostane do spinacky a nastartuje. Sedne na to a pojede. Ciste nahodou bych sel okolo. Da se pouzit DO k aktovaci toho rele, ze motorce zhasne motor pokud je v chodu a jede?
Napsal: stř úno 17, 2010 20:52:18
od Fugo
to si čoveče nepamatuju, jak s tím teď nejezdím tak nevím, musel bych si pročíst návod, já mám aktivováno "auto immo" takže jakmile vypnu zapalování tak do ca 1 min se aktivuje immo a nastartovat nejde a alarm i když sám osobě není zaplý myslím začne řvát (nevím já běžně mám nastaven tichý provoz a hlasitý dávám jen když moto nemám na dohled) a začne řvát dálkáč. Také lze zapnout "auto arm" kde se alarm po ca minutě sám zapne. Když si zítra vzpomenu tak zkusím to na co ses ptal.
Napsal: stř úno 17, 2010 21:03:37
od Pepa
Chlapi a jak je to v případě, že vám motorku odvezou na vozíku? Je ten alarm k něčemu? Má to pohybový čidlo a posílá zprávy na pager nebo mobil na větší vzdálenost než je " na dohled " ?
Napsal: stř úno 17, 2010 21:11:48
od Fugo
je tam otřesák i polohový čidlo, pager funguje pouze na vzdálenost (dle návodu) 400m (přímá viditelnost), takže to chce mít moto na dohled, případně když jdeš někde do krámu tak to taky stačí ale samozřejmě se vzdálenost zkracuje, pokud jsi mimo dosah je to vidět na displeji.
Aby to hlídalo přes gsm musel bys přidat nějakej starej mobil, u t-mobile koupit sim "locator" (dnes se již jmenuje jinak) tím se dá mobil lokalizovat, přesnost je v závislosti na buňkách operátora, čím méně tím větší rádius....
Napsal: stř úno 17, 2010 21:21:29
od Pepa
Tak to je teda slušný. Já mám garáž teda dál, takže bych to musel řešit přes gsm, tak uvidím, taky sháním něco, co by bylo za rozumný prachy a funkční. Je otázka, jestli zaalarmovat celou garáž. Jenže to nebude za pár korun. Přímo na motce mám imobilizer a v provozu používám kotoučový zámek s alarmem, takže do krámu to jde, ale pro můj případ s garáží to není to pravé.
Napsal: stř úno 17, 2010 21:58:22
od KankX
jen upozornim ze 400m to neudela... zkusenosti jsou takove ze dosah konci nekde na 200m i pri prime viditelnosti... to jen na okraj