Stránka 1 z 2

Zx9r přechod z 10w-40full syn. Na 15w-50 polosyn. ?

Napsal: sob led 23, 2010 00:27:28
od Jard4
Zdar lidi. Mám takový menší problém. Leju do mašiny plnou syntetiku od yamahy yamalube 10w-40. Bohužel jsem zjistil že mi motor chaluje olej. Takže během sezóny asi 5000km doleju 1L. Radil jsem se v neautorizovaném servisu a poradily mi ať zkusím 15w-50 polosyntetiku. Je to o něco hustší olej a snese větší zatížení+teploty (to mi řekli). Tak mě zajímá co vy na to?nebude to pro motor trošku hardcore? A co třeba před výměnou použit pruplachovej olej? Jinak tu polosyn. Bych pořídil od IPone. Dík za rady ps: mám absťák jak svina, ať už je aspoň 15stupnu :twisted:

Napsal: sob led 23, 2010 05:58:51
od misak39
tipuju na nemocný ventily, nejspíš stěrací guferka nebo špatné vůle, a to změnou oleje nevyřešíš. Kouří? Je hodně černej vejfuk? Někudy se ten olej musí ztrácet, pokud se nespaluje. Mám najeto 65 tis na babce a olej jezdím od výměny k výměně... Nebyly tůrovačky zastudena? :wink:

Napsal: sob led 23, 2010 10:32:50
od farmář
Mám cirka 75tis. pokud se tomu dá věřit, nežere. Už do GPZ byl doporučovanej s viskozitou 10Wněco, tak bych se moc divil, že ti dobře skousne hustší. Pokud nechceš přijít i o zbytek motoru, chtělo by to ten únik najít. Jestli jak píše M. byly tůrovajdy za studena, je to na palici, ventily, sedla, vedení.
Shodit, přelapovat? mělo by to jít změřit měřákem daným místo svíčky a zatočit, jaké máš tlaky. Jestli ti hulí, i zapečené kroužky by to mohly být. Kdyby cinkala, prasklé.
Pokud to není nějaký leak těsněním, radši bych se na to zaměřil, než tam cpal hustší oleje.

Jinak každá rada snadné cesty je radou opravdu čertovskou. Známmaníka, co má Campo jak já, s turbem a zdálo se mu, že mu netáhne. Rada v servisu? víc ho točte, až do maxima. To je rada debilní. Víš co zněj vylezlo? má problém s elektrikou, sotva mu to mžourá. (má evidentně malé napětína chcípáku-cívka nafty.) Rada vytáčet ho co to dá je relativně ufounská.
Dát tam olej hustší než olej doporučenej výrobcem(ale třeba se mýlím, třeba modernější motor než můj má doporučenou i bižší viskozitu) by byla rada podobného kalibru!
na závěr....staré dělení vod voka bylo 15minerál, deset polo, 5 synt a 0 plnej synt. To vše už zapomeň, to už dááávno není pravda. Oleje už jen dělíš podle viskozity (čísloWčíslo) a API třídy....čím vyšší písmeno v abecedě tím modernější a lepší olej. třeba u motoráku SL/CF je horší než SM/CF...první je benálová třída druhá diesel, cis se zdá že je pro naftu stejnej ale není, není...moje Isuzu motory potvrzují.

dělit oleje vdnešní doběna minerál, polo a synt už neexistuje.Histooorie :)

Napsal: sob led 23, 2010 13:06:53
od MICHALIS TSIOLAS
Mám 60.000 km, leju tam 15w50 syntetiku, při prudkém přidání se přičmoudle zahulí z vejfuku, ale musíš brát v úvahu dvouválec, 1471 ccm a v létě 40 a víc stupňů ve stínu.

Napsal: sob led 23, 2010 13:13:06
od farmář
no jo Michale, u vás být o deset stupňů v průmeru více, tak píšeš z pekla :) středomořče. :lol: My zrovna máme takový hnusný období...nejezdivý...pamatuješ? 8) a jestli se nepletu, tvůj motor není tak točivej, jako ZX9R.

Napsal: sob led 23, 2010 15:02:24
od Jard4
Mám najeto necelejch 50tis. turovačky za studena nepřipadaj v uvahu. Pohledově je motor všude suchej, nikde žádnej únik oleje. Když jsem porovnával konec výfuku s bratrovým CBRem tak my přišlo že je na nem zhruba stejně usazenin(černy jsou oba). Jinak ještě pro info Docela dost rád to zvedám na prdel, nemuže to mit tak trošku vliv? Jinak tu 10w-40 plnou tam lit nechci je dost drahá, co kdybych tedy přešel na 10w-40 polo?
A s těma ventilama mě asi čeká navšteva doktora.

Napsal: sob led 23, 2010 15:53:24
od marek
Přejít z plnosynt na polo by neměl být žádný problém, nejsou tam žádné složky které by se vzájemně nesnesly. Přejít z 10-40 na 10-50: při běžném provozu je to celkem jedno, při extrémním palbě se 40ka stává "řídká" dřív než 50ka. Pokud nejezdíš na okruhu a pod, tak se ti pravděpodobně spotřeba oleje nezmění, na druhou stranu tím rozhodně nic nemůžeš pokazit a možná to trochu pomůže, takže proč ne.

Napsal: sob led 23, 2010 18:52:40
od MICHALIS TSIOLAS
farmář píše:no jo Michale, u vás být o deset stupňů v průmeru více, tak píšeš z pekla :) středomořče. :lol: My zrovna máme takový hnusný období...nejezdivý...pamatuješ? 8) a jestli se nepletu, tvůj motor není tak točivej, jako ZX9R.
Jsně, jenom píšu zkušenosti, třeba to pomůže, co já vím :?: :?

Napsal: sob led 23, 2010 19:56:57
od Jirka_Z
To malo co o olejich vim souhlasi s tim co napsal Marek, prejit z plny na polo urcite neni problem a 50tka na konci vydrzi vyssi teploty, ale podle me problem "nasel" uz Misak...

Napsal: sob led 23, 2010 22:02:49
od Dargas
pokud ti jde o "hustsi" (viskoznejsi) olej, tak te v postate zajima jen to druhy cislo.
jelikoz to cislo pred W udava viskozitu za studena (laicky bych to prirovnal k cerpatelnoosti za nzkych teplot).
Cislo za W udava dynamickou viskozitu pri 100°C. Cim vyssi cislo tim vyssi viskozita (=mene to tece, je to "hustsi").
Tzn. pokud tam davas 10w40 tak tam dej xxW50. Teoeticky by to melo pomoct.
Osobni zkusenost budu moct pridat az v sezone.

Napsal: ned led 24, 2010 18:57:28
od Anti
Padesátku doporučují do vzducháčů,především Italové.Vzducháč je přeci jen teplotně namáhanější.U vodníka se to trochu mine účinkem,jelikož ten má stálou teplotu.Na druhou stranu tomu neublížíš a ta padesátka bude přeci jen trochu hustší a teoreticky se nebude tolik ztrácet...
Před nedávnem jsem četl někde jakýsi test na nějakou silniční Kawu.A tam psali,že má Kawa "od přírody" větší vůle v motoru,a proto je lepší ji dávat polo než plnou syntetiku...

Napsal: ned led 24, 2010 19:43:56
od Jard4
Tak díky moc všem za rady. Mám jasno. Na jaře tam naleju 10w-50 polo. Jen ještě jedna otázka mělo by nejakej vyznam nalejt tam před výměnou nejakej pruplachovej olej nebo je to zbytečný? Jinak během 14 dnu jsem objednanej k doktorovi a mrkne mi na ty ventily xD

Napsal: ned led 24, 2010 22:05:34
od 666S999
Jard4 píše:Tak díky moc všem za rady. Mám jasno. Na jaře tam naleju 10w-50 polo. Jen ještě jedna otázka mělo by nejakej vyznam nalejt tam před výměnou nejakej pruplachovej olej nebo je to zbytečný? Jinak během 14 dnu jsem objednanej k doktorovi a mrkne mi na ty ventily xD
Osobně bez proplachu, zahřát motku, vypustit a basta. (proplachy jsou dobré na diesel lokomotivy, co maj olej MOGUL :lol: / PODLE HESLA: " Keď olej, tak Mogul, keď kopnůť, tak do gůľ...)

Napsal: ned led 24, 2010 23:00:15
od Jirka_Z
Podle me se to dela bez proplachu, proplachujou se vidlice, ale motor ohrat, olej vypustit, vymenit filtr a nalejt novy...

Napsal: pon led 25, 2010 07:32:09
od MICHALIS TSIOLAS
tak