Stránka 1 z 2

kapání benzinu

Napsal: úte zář 18, 2007 11:30:58
od sotek
Včera večer jsem zjistil, že je slyšet jak když někde kape benzin. Pod motorkou je sucho. Ráno jsem se na to šel podívat a kapání se stále ozývá. Dokonce se z nádrže ztrácí benzin. A pod motorkou stále sucho.

Netušíte někdo co je příčinou toho kapání? A kam se ten benzin ztrácí?

K tomu mi navíc odešla baterka a nevím zda to řešit ještě letos, nebo až na jaře. :(

Jde o ER-5, rv. 99, najeto 24600km, servis dělán před 500km

Re: kapání benzinu

Napsal: úte zář 18, 2007 14:27:08
od mojky
Nevím jak jeto ER ale GPZ mělo ventil ovládaný podtlakem.Po vypnutí motoru jsi z nádrže nic nedostal pokud ventil fungoval. A jak startuje, není přechlastaná? :shock:

Napsal: úte zář 18, 2007 15:09:04
od Dak
Omrkni hadice a zastav po dojetí benzin. Pokud to nebude hadičkou tak zkus omrknout ten ventil. Pod mašinou možeš mnět sucho, páč jestli to odkapává pomalu tak se to stačí odpařit.

Napsal: úte zář 18, 2007 16:42:34
od MMKS
už sem nikdo nepište!!!! Já to pak věechno chytu. Po příjezdu jsem zjistil to samé. Až na to, že mě nejdřív vylekalo, protože benzín až odkapával na podlahu z převodovky, takže se měl strach, že teče z ní. Je to ale někde z hadiček u karburátorů, zdá se mě být potečená hadička před palivovým filtrem, ale pořádně jsem to nekontroloval.
Jak je ale možné, že benzín se do hadiček dostává, když ZRX to má řízené podtlakem? Je možné, že hadička má dírku a tou si to vždycky přicucne?

Sorry za OT, ale dneska toho na mě už fakt bylo dost, poseldní měsíc:

1) 2 dny před dovolenou do Chorvatska mě nechalo ve Vyškově auto a já si musel půjčit od tchána (a být mu tak vděčný což mě celkem vadí) To že naši první dovolenou u moře celou dobu chcalo ani nestojí za zmíňku
2) na dovolené odešel do věčných lovišť foťák
3) po příjezdu se posrala grafická karta
4) po příjezdu z Mlýnků jsem zjistil ten benzín
5) dneska mě odešel telefon, nikam se nedovolám, mě každý (nechce někdo koupit ideální telefon pro manželku?)

Fakt mě bylo střídavě do breku a střídavě do nasranosti největšího zrna.

Napsal: úte zář 18, 2007 16:47:46
od Jana Kawa
pozitivní je, že už bude jen líp, tak se drž :wink:

Napsal: úte zář 18, 2007 18:33:29
od Maverick
MMKS píše: Sorry za OT, ale dneska toho na mě už fakt bylo dost, poseldní měsíc:

1) 2 dny před dovolenou do Chorvatska mě nechalo ve Vyškově auto a já si musel půjčit od tchána (a být mu tak vděčný což mě celkem vadí) To že naši první dovolenou u moře celou dobu chcalo ani nestojí za zmíňku
2) na dovolené odešel do věčných lovišť foťák
3) po příjezdu se posrala grafická karta
4) po příjezdu z Mlýnků jsem zjistil ten benzín
5) dneska mě odešel telefon, nikam se nedovolám, mě každý (nechce někdo koupit ideální telefon pro manželku?)

Fakt mě bylo střídavě do breku a střídavě do nasranosti největšího zrna.
Nic proti , ale 10 tvých měsíců bych s chutí vyměnil za ten můj poslední:cry:

Re: kapání benzinu

Napsal: úte zář 18, 2007 19:13:57
od sotek
mojky píše:Nevím jak jeto ER ale GPZ mělo ventil ovládaný podtlakem.Po vypnutí motoru jsi z nádrže nic nedostal pokud ventil fungoval. A jak startuje, není přechlastaná? :shock:
v pátek sem jezdil uplně v pohodě. V neděli jsem také při odjezdu z domova nastartoval v pohodě. Ale pak u známého asi po půl hodině stání jsem to skoro nemohl natočit , navíc mi odchází baterka, takže jsem to spíš přisuzoval jí. Včera ráno jsem to nenatočil vůbec a večer zjistil to kapání benzinu. Tzn. by to mohlo být uchlastaný.

vizuelně není nikde nic vidět, stále je všude sucho. Jen je trochu mastná příruba od jednoho karburátoru k válci.
Nicméně jsem se na to ptal a bylo mi řečeno i toto: Jestli ti mizi benzin z nadrze a nikde to neni videt, tak protykaji karburatory a benzin protece zkrz valce az do oleje, odkud se jizdou vypari

zítra bych měl mít baterku tak uvidím jak to chytne. Dosud to chytalo na škrtnutí i bez sytiče. Taky zkusím před startováním kouknout na hladinu oleje.

Re: kapání benzinu

Napsal: úte zář 18, 2007 20:16:42
od DoktorZRX
sotek píše:
mojky píše:Nevím jak jeto ER ale GPZ mělo ventil ovládaný podtlakem.Po vypnutí motoru jsi z nádrže nic nedostal pokud ventil fungoval. A jak startuje, není přechlastaná? :shock:
v pátek sem jezdil uplně v pohodě. V neděli jsem také při odjezdu z domova nastartoval v pohodě. Ale pak u známého asi po půl hodině stání jsem to skoro nemohl natočit , navíc mi odchází baterka, takže jsem to spíš přisuzoval jí. Včera ráno jsem to nenatočil vůbec a večer zjistil to kapání benzinu. Tzn. by to mohlo být uchlastaný.

vizuelně není nikde nic vidět, stále je všude sucho. Jen je trochu mastná příruba od jednoho karburátoru k válci.
Nicméně jsem se na to ptal a bylo mi řečeno i toto: Jestli ti mizi benzin z nadrze a nikde to neni videt, tak protykaji karburatory a benzin protece zkrz valce az do oleje, odkud se jizdou vypari

zítra bych měl mít baterku tak uvidím jak to chytne. Dosud to chytalo na škrtnutí i bez sytiče. Taky zkusím před startováním kouknout na hladinu oleje.
No tím bych si tak jistej nebyl, že se vypaří, maximálně zadřeš motor...Dost srandy, určitě bych to tak nenechával. Nejezdíš na polohu kohoutu PRI :?:

Napsal: úte zář 18, 2007 20:27:30
od MMKS
já se z toho fakt poseru, mám úplně stejné příznaky. Z akce jsem musel být roztlačen. Sytič jsem měl naplno a asi na 2 sekundy pustil ventil do polohy PRI, pak hned vrátil do normální polohy a tam taky zůstal - na 100%. Cesta bylav pohodě, motorku jsem celkem hnal, vše v pořádku. Doma jsem druhý den našel malou loužičku benzínu, utřel a pozoroval, dneska to samé. Zjistil jsem, že nejvyšší poloha, kde jsem to objevil je příruba (mezi 1 karburátorem z prava a válcem a možná i na druhém). Víš jsem to zatím nezjistil, ale neměl jsem čas sundávat nádrž. Přitom tento karburátor je vlastně z karburátorů nejvíš, když je motorka na stojánku.
Z minula vím, že ventil pouštěl benzín fakt jen v poloze PRI.

btw. Fakt nejsem úchylný abych se musel přifařit ke každému tématu, kdy se na motorce něco děje.

:cry:

4 Maveric - věřím, že to jsou prkotiny, ale když to valí v takovém tempu po sobě, tak je člověk nasraný

bod.6 - karta co jsem koupil dneska z druhé ruky na dobírku v počítači nefachá taky.

Napsal: úte zář 18, 2007 20:50:45
od DoktorZRX
MMKS píše:já se z toho fakt poseru, mám úplně stejné příznaky. Z akce jsem musel být roztlačen. Sytič jsem měl naplno a asi na 2 sekundy pustil ventil do polohy PRI, pak hned vrátil do normální polohy a tam taky zůstal - na 100%. Cesta bylav pohodě, motorku jsem celkem hnal, vše v pořádku. Doma jsem druhý den našel malou loužičku benzínu, utřel a pozoroval, dneska to samé. Zjistil jsem, že nejvyšší poloha, kde jsem to objevil je příruba (mezi 1 karburátorem z prava a válcem a možná i na druhém). Víš jsem to zatím nezjistil, ale neměl jsem čas sundávat nádrž. Přitom tento karburátor je vlastně z karburátorů nejvíš, když je motorka na stojánku.
Z minula vím, že ventil pouštěl benzín fakt jen v poloze PRI.

btw. Fakt nejsem úchylný abych se musel přifařit ke každému tématu, kdy se na motorce něco děje.

:cry:

4 Maveric - věřím, že to jsou prkotiny, ale když to valí v takovém tempu po sobě, tak je člověk nasraný

bod.6 - karta co jsem koupil dneska z druhé ruky na dobírku v počítači nefachá taky.
Já to v neděli taky na poprvý nenatočil. Párkrát se to protočilo a zhaslo. Startér točil a nic. Bylo to přechlastaný. Nechal jsem to chvilku až se odpaří benzin a chytlo to na poprvý. Zkus tolik nevytahovat sytič. K bodu 6. :arrow: No comment :roll:

Napsal: úte zář 18, 2007 20:54:49
od Zubr
Když to jen pomalu odkapává, je to sice blbá závada, ale dá se opravit. Ale už jsem vyděl mnohem horší problém a to ten, že se zasekl plovák v poloze plně otevřen, i palivový ventil byl otevřen a palivo teklo do válce. Při pokusu o nastartování se motor jednou protočil a po té tvrdě narazil na palivo v kompresním zdvihu a ten startér měl tolik síly, že ohnul ojnici. Fakt pakárna, byl to dvoválec do V. :lol:

Napsal: úte zář 18, 2007 21:17:37
od Milan X
Měl jsem , taky takový problém benzin mě propouštěl nad uzavěrem , tak jsem myslel že je těsnění v háji tak jsem ho objednal v KAWĚ a v době čekaní jsem skusil dotáhnout dva šrobky a bylo po problému . Tož tak mam doma těsnění pro připad žeby odešlo.

Napsal: úte zář 18, 2007 21:51:15
od misak39
Měl jsem minulej tejden benzinovej kohout rozdělanej celej-může netěsnit takovej O kroužek na uzavíracím čepu membrány, může bejt unavený přítlačný perko, kohout zpředu může mít vibracema povolený šroubky nebo vymačkaný těsnění. Bordel by se tam neměl dostat, bo můj kohout má na sobě jemný sítko... Jestli teče kohout se zjistí snadno-stačí odpojit hadici k paliv.filtru a neměl by pouštět. Pokud pouští. teče benzin do válců, a když ho nateče moc, může zničit ventily a spoustu dalšího. Když je ho málo, vyletí do výfuku, nebo se motor uchlastně, event uleje svíčky...NGK jsou na to hodně náchylný - zničej se, a pak to nestartuje už vůbec, jede na tři válce event vynechává. Svíčky NGK jsou svině a moc mě už natrápily.

Napsal: stř zář 19, 2007 10:34:32
od sotek
Takže dle mechanika by závada měla být jen a pouze v podtlakovém ventilu, který netěsní. Polohu ventilu jsem měl v klasické poloze ON.
Bohužel mi takle protekla celá nádrž benzinu do oleje, takže nový olej je v háji. :(

Ale pokud by to bylo jen tohle, tak je to ještě dobrý. A to sem uvažoval o prodeji a že bych koupil ER6. Jak když to ta motorka tuší že se jí chci zbavit. :D

Napsal: stř zář 19, 2007 19:13:00
od MMKS
no já to teď sundal a fakt mokré jen ty dvě krajní příruby z pravé stryn. Že by ale tekl ventil jsem si nevšiml, možná už nějak klesla hladina a není tam takový tlak, ale to se mě nezdá.
Je možné, že mě zůstal zaseklý sytič a benzín tam vtekl tak??? Nic jiného mě nenapadá, že by tam zbylo tolik nespáleného je nesmysl i s ohledem na otáčky ve kterých jsme motorku držel. S výměnou oleje samozřejmě počítám.

A ještě jeden dotaz, tím neustálým sundáváním nádrže jsem si už totálně dodrbal hlavní hadici benzínu (ta z ventilu nádrže). Je už zkrácená moc a musím ji teda vyměnit, druhý konec ale v "nedohlednu" - někde uprostřed karburátourů. Jak se k ní dostat prosím nejlíp? A druhý dotaz - kolikátka klíč jena svíčky v ZRX a dají se vyndat všechny bez vydělávání motoru? Ty prostřední se mě zdají blbě přístupné.