Stránka 1 z 2
Napínání řetězu
Napsal: čtv čer 28, 2007 18:53:28
od MMKS
No jo, zase otravuju já. Dneska jsem si troufl na největší technický zásah a to napnutí řetězu. A hned problém. MOtorka na zadním zvedáku, povolím ty svislé imbusy co drží tu objímku a to na obou stranách kola, zastrčím imbus na straně kde je řetěz a přitáhnu asi tak o půlku zoubku (jen z jedná strany výřezu na druhou). Když chcu ale pakto přitáhnout i druhou stranu zjistím, že tam už se riska nachází na stejném místě. Proto jsem objímky zase zašrouboval a skoničl.
Je možná, že se tak otočila i druhá strana? Zkoušení deskou mě připadá dost od oka (přitáhl jsem to fakt o milimetřík), laser nemám. Jak to teda zjistit a je to vůbec potřeba zkoumat, když risku jsou na obou stranách na stejném místě?
Napsal: čtv čer 28, 2007 19:18:22
od fanuš
pokud je vše ok potočí se obě strany najednou a stejně
Napsal: čtv čer 28, 2007 19:27:14
od MMKS
ok, dík. Dělal jsem to poprvé

Napsal: čtv čer 28, 2007 19:51:35
od DoktorZRX
MMKS píše:ok, dík. Dělal jsem to poprvé

No vidíš a je to za tebou

Ale že to je ten nejhezčí napínák co na motorce může být

Napsal: čtv čer 28, 2007 21:54:50
od MMKS
celé je to mazel. Ale je pravda, že proti tomu trapnému šroubku co má kamoš na suzině, je to umělecké dílo
Napsal: pát čer 29, 2007 08:10:41
od rudormi
v manuálu píšou, že se to má doštelovat na každé straně zvlášť... že je to excentr jsem veděl, že štelování s ním je luxus jsem veděl taky, ale že se to našteluje na obou stranách najednou mi řekl až NRG na tajném závodě

a to jsem to už předtím napínal a pořád kontroloval obě strany

Napsal: pát čer 29, 2007 08:56:13
od NRG
JJ, schválně jsem se koukal do manuálu a taky tam mám, že se mají doštelovat obě strany. Ale je to nesmysl, obě se otáčí současně. Stejně tak jsem moc nepochopil "wheel alignment" (nastavení osové souměrnosti kola). Když teda pominu, že díky tomu excentru by kolo mělo být v ose pořád, tak tam píšou "povolit matici zadní osy, otočit excentrem úplně dopředu, utáhnout matici a nastavit excentrem napnutí řetězu". Smysl tohohle teda nechápu.
Napsal: sob čer 30, 2007 09:21:15
od fanuš
NRG píše:JJ, schválně jsem se koukal do manuálu a taky tam mám, že se mají doštelovat obě strany. Ale je to nesmysl, obě se otáčí současně. Stejně tak jsem moc nepochopil "wheel alignment" (nastavení osové souměrnosti kola). Když teda pominu, že díky tomu excentru by kolo mělo být v ose pořád, tak tam píšou "povolit matici zadní osy, otočit excentrem úplně dopředu, utáhnout matici a nastavit excentrem napnutí řetězu". Smysl tohohle teda nechápu.
jestli jsi neudělal chybu v překladu

Napsal: sob čer 30, 2007 12:32:25
od Zubr
Pánové nikdy jsem tento systém nešteloval páč nemám zrx nebo zzr. Ale podle manualu je jasné, ž pokud nepovolíte osu zadního kola, tak se budou excentry pohybovat spolu, protože jsou stažené k sobě utahovacím momentem 98Nm. Jestliže tu osu povolíte půjde štelovat každý zvlášť.
Toť asi tak. Tom

Napsal: pon črc 02, 2007 07:57:08
od NRG
No jo vlastně, to je fakt. To mě nenapadlo

Napsal: pon črc 02, 2007 21:36:42
od milda
Potlesk Pro ZUBRA!!!!
Je to logické,jednoduché a myslím,že dobře vymyšlené!!
Pokud si nechci rozhodit zadek,nepovolím osu a při napínání řetězu mi odpadá plno starostí!!
Napsal: úte črc 03, 2007 07:45:23
od NRG
JJ, je to vymakanej systém, když potřebuju sundat zadní kolo, tak zase povolím jen osu a nepovolím utahovací šrouby excentru a taky si to nerozhodím.
Napsal: úte črc 03, 2007 07:46:37
od NRG
BTW by mě zajímalo, proč se už u novejch motorek tenhle systém nevyskytuje, skončilo to Rexem a ZZ-R 11.
Napsal: úte črc 03, 2007 08:24:59
od volkswagen
No je to asi proto že to mění geometrii motorky

anebo spíš výroba dvou velkých excentrů je dražší než tam namrdat dva šrouby a velkou matici.....
Napsal: úte črc 03, 2007 09:10:39
od GEORG
volkswagen píše:No je to asi proto že to mění geometrii motorky

anebo spíš výroba dvou velkých excentrů je dražší než tam namrdat dva šrouby a velkou matici.....
jo a závlačku

O tento systém se otírá každý druhý novinář, prý, že kawa má těchto matek se závlačkou plné sklady, tak to dává na všechny motorky
G.