Stránka 352 z 367

Re: ZRX IV.

Napsal: sob bře 09, 2019 02:05:52
od Zubr
zdenek píše: pát bře 08, 2019 12:16:16 Diky za diskuzi ohledne zaslepení. Specialne Zubrovi👍
Mašina po ventilech táhne jak kráva..az tolik, že začala klouzat spojka😂jako uz to pozoruju par roku ze by zaslouzila vymenit, ale na moje turisticke tempo vzdycky stacila.Nicméně nerad bych kvůli ní zustal někde dál od domova stát.
Zkusíme si tedy udělat takový rychlý přehled.
Nabízí se tři varianty.
Druhovýroba 1500-2000Kč
Tourmax(v ČR není) tu bych chtěl
EBC - četl jsem že jsou s ní problémy
Vesrah - pry Japonska kvalita
Lucas, NHC, Vicma atd...
Original z partsdepot 3800.-
Nebo kevlarova Barnet(usa) za 3400.-
Plechy mam novy original Kawa
Pružiny koupim asi zesilené EBC
Co byste doporučili?
Nevím kolik máš najeto, ale pár klouzajicich spojek jsem řešil a problém nebyl v lamelach, ale pouze v přeplněné nadobce na spojkovou kapalinu. Tak to zkontroluj. Problém je v tom, že jak se spojka opotrebovava, tak narozdil od brzd hladina kapaliny stoupá, k tomu se přidá tepelná roztaznost a problém na světě. Chyba je že lidi naplní nadobku na max. a pak celá léta to nikdo neotevřel a hladinu nesnizil. V nadobce vzniká malý přetlak, který sníží přítlak spojky a ta klouže hlavně pri zahratem motoru.

Moje ninja zx9r ma najeto 106000km a spojka je stále v pohodě( origo) a u GTR1400 mám 90000km a origo spojka jako nová!
Asi tak čus

Re: ZRX IV.

Napsal: sob bře 09, 2019 07:45:53
od Munga
Tak tohle by mne nenapadlo :shock: Každopádně já se vykašlal na výměnu kapaliny ve spojce a dole ve spojkovém válečku mi vznikla kaše co mi váleček vyžrala takže určitě občas vyměnit.

Re: ZRX IV.

Napsal: sob bře 09, 2019 17:32:12
od ZRX 1984
Tak ty hranice hladiny, tam pro něco jsou :-) to kontroluju pred kazdou sezonou spolecne s STK a chladici kapalinou :-)

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 12:19:58
od zdenek
A jo to je pravda, zatimco v brzdovych nadobkach kapaliny ubývá, tak ve spojkové přibývá. V nádobce mám bublinu,což napovídá že to je ok.
Každopádně kapalinu vyměním a vedení propláchnu čistou kapalinou.
Na budíkách mám 92 tis plus asi tak 3 tis sem jezdil bez budíků.
Jsem třetí majitel a spojka je asi ještě původní.
Kontaktoval jsem Havrdu, v pondeli se ozve, tak dám vědět.

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 12:44:26
od Zubr
zdenek píše: ned bře 10, 2019 12:19:58 A jo to je pravda, zatimco v brzdovych nadobkach kapaliny ubývá, tak ve spojkové přibývá. V nádobce mám bublinu,což napovídá že to je ok.
Každopádně kapalinu vyměním a vedení propláchnu čistou kapalinou.
Na budíkách mám 92 tis plus asi tak 3 tis sem jezdil bez budíků.
Jsem třetí majitel a spojka je asi ještě původní.
Kontaktoval jsem Havrdu, v pondeli se ozve, tak dám vědět.
To že máš ještě bublinu v okýnku, ještě neznamená že je to v pohodě, protože pokud tu nadobku někdo zavřel a mela např. Hladinu níže, tak postupným zvyšováním se membrana natlaci do víčka a i když je pod membranou vzduch, tak přesto se tam jíž vytváří přetlak a ten i když je malý, tak odlehcuje pritlak lamel ve spojce. Přitom existuje jednoduchá prevence, prostě jednou, nebo dvakrát za sezónu nadobku otevřít a srovnat membranu, aby mohla dále v pohodě sloužit :wink:

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 12:49:38
od Zubr
Takže Zdenku, prvně bych zkusil otevřít nadobku srovnat membranu, případně ubrat kapalinu. A pořádně to vyzkoušet a až po té řešit spojkove lamely, když to nezabere. A pokud neprasis po zadním, nebo nadměrně neopotrebovavas spojku, tak to musí vydrzet min. 100tis. Km

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 13:26:41
od ZRX 1984
Ja mel na 50 tis spojku docela bez lamel, nova ma cca 1 mm a ja to mel plech na plech, ale nevim co s tim nemec delal, ale mohl je sjet prave tim ze byla nadobka plna.

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 14:13:56
od zdenek
Toš membrana nebyla zdeformovana, ale mela na sobe torchu brzdovky.. takze ji tam bylo asi fakt moc.
Po otevreni sem se bal ze bude přetékat ale nic, jen na membráně bylo trochu brzdovky, coz by nemělo
Test bude až naprší a uschne..zatím teda prší

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 14:40:56
od Zubr
Nahore na membrane se obvykle vysrazi voda to neni brzdovka. Ono se to po otevreni nemusi vizuelne poznat. Chce to vyzkouset projet, ale jestli ti to už rok prokluzuje tak jsi nejspíš ty lamely odrovnal. Chtelo by to rozebrat a změřit lamely a plechy.

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 16:26:07
od ZRX 1984
No já mám zkušenost, jak spojka jednou klouzne, už je na vždy v řiti, zkoušel jsem rozebrat, odmastit, zdrsnit obložení, chvilku to fungovalo, ale pak jsem potáhnul a už byl zase variátor :-) Jak jsou jednou spálený je to k prdu...

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 18:39:42
od Munga
Jestli je najeto 100tis + tak bych dal rovnou novou at to v sezoně šlape. Křižovatky s hořící gumou a nebo po zadním - věřím že tohodle si zažil každý Rex v mládí hodně,kort když měl několik majitelů a to neřeším stáčení km. Tu brzdovku udělat napřed určitě.

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 19:17:05
od zdenek
Klouzne to az kolem 8-9 tis. což jedu tak 4x za rok...
Letos když jsem to poskladal po těch ventilech tak na nerovnosti, kdyz zadni kolo ztratilo grip a dostalo se na chvili do vzduchu, otacky vyleteli a byl z toho chvili variátor. To bylo na trojku, jinak 4 a 5 kvalt to nedela.
Napsal mi pan Havrda tak mam pro vas info o ceně. Dostal jsem 10%slevu👍
Takže origo lamely a pružiny po slevě 3750.- ku 4085 na partsdepot.
Výsledek jasně hovoří pro havrdovic díly.a zas bude na 100tis.klid👍
Chlapi neuvažujete někdo o novým delším plexi na erko?
Díval jsem se na ty dostupný v ČR a nemají pro mne ten správný sklon, mám 185cm a s origo mi vzduch jde mezi hrudník a krk, potřebuju nějaky zahnuty aby vzduch letěl až nad helmu. Deflektor nechci.
Narazil jsem na zero gravity a samozřejmě u nás jsem ho zatím nesehnal.tak me napadlo že bysme třeba objednali rovnou dvě😉

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 19:39:06
od Zubr
Mě by docela zajímalo v jakem je ta spojka stavu, jen tak pro zajímavost. :wink:

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 19:43:07
od Zubr
Budeš to měnit sam? Nebo to necháš Havrdovi?

Re: ZRX IV.

Napsal: ned bře 10, 2019 20:58:45
od zdenek
Žádnou motorku sem v servisu ještě neměl.
Není to o nedůvěře k servisům,ale nejsem zas tolik časově vytížen a navíc mě to baví.
Spojku užjsem měl rozdělanou a tenkrát jsem si nezapsal hodnoty.
Taky si chci zkontrolovat “můj”chain tensonier v podobě nerezové trubičky navlečené na tyčince od napínáku aby nedocházelo k zákusúm do přítlačáku spojky.
Až to kuchnu,určitě dám fotky a hodnoty,už mám i mikrometr!
Zatím si přeju aby ta spojka po výměně kapaliny neprokluzovala, protože to je za bezmála pětku včetně oleje a začala chcat vidlice(už sou třeba i teflonova futra)