Stránka 3 z 6
Napsal: pon srp 27, 2007 21:52:17
od Dak
Ještě jednou proměř ty potenciometry protože jestli je pravda to co jsi naměřil tak sou k.o. Jejich odpor se můsí měnit plynule (dle závislosti na druhu potenciometru, ale to je vedlejší). Pokud jsi v určitém místě naměřil rozpojeno (hodnota se blíží k nekonečnu či je několikanásobně vyšší) tak je tam nejspíš dráha přerušena nebo je dráha zanesena. Pokud naměříš konstantní hodnotu (ne nekonečno nebo obrovskou) na krajních vývodech potenciometru tak je odporová dráha v pořádku, není přerušena a je jen zanesena postříkej Kontoxem nebo Kontaktolem, protoč a vyfoukej. Pokud tam naměříš nekonečno tak je odporová dráha přerušena a potenciometr je k.o. Vymněn. Jinak k filtru: já sem dal KN filtr bez nějakých ůprav a přetryskování a motor jel v pohodě a krásně. Mechanik mně řekl že jde jen o lepší přístup vzduchu - lepší plnění. Bohatost směsi by se změnit nemněla. Tvoří ji karburátor - kolik vzduchu tolik benzínu. Víc vzduchu - víc benzínu.Toš tak

Napsal: pon srp 27, 2007 22:01:42
od Anti
čistě teoreticky znamená KN filtr menší odpor vzduchu-menší podtlak v karburaci-menší síla pro "vytažení" benzínu z trysky...
Na druhou stranu si myslím,že změna není zas tak velká...
Jinak bych doplnil,že na potenciometrech můžeš na začátku a konci naměřit správnou hodnotu,ale může se taky poškodit(např utřepat) jezdec(sběrač) co jezdí po dráze.
Napsal: pon srp 27, 2007 22:05:56
od Dak
No pokud mu to do poloviny ukazuje jak říka tak bude jezdec pravděpodobně v pořádku. KN filtr má větší propustnost vzduchu. Jinak když o tom mluvíme Ty víš jak se měří podtlaky?
Napsal: úte srp 28, 2007 08:10:08
od petpre
Hoši ten potenciometer som zle zmeral, ukazuje mi presne to isté čo nameral Tom. Chcem ešte skúsiť zmerať tlaky a dobýjanie. Len na tlaky musím zohnať merák

Napsal: úte srp 28, 2007 08:38:57
od volkswagen
Tome, ty bys tu z hlavy napsal manuál
OT, ale nemohl jsem si pomoct

Napsal: úte srp 28, 2007 10:19:12
od Zubr
Zdrahy a Vítku, díky, díky, ale zas tak dobrej nejsem.
S jinejma motorkama mám skutečné problémy. Tak např. kámoš má Aprilku mile 1000 a zničeho nic přestala jezdit. Když jí natočil běžela asi tři vteřiny a zdechla. Za zhruba 2-3měsíce jí skoro rozebral na atomy. Já už taky rezignoval. A najednou se do toho vložil jinej kamarád, já ho moc neznám, ale za pět minut to spravil. Já myslel, že mě jebne. Představte si, že v podsedlovce se nachází náklonové čidlo, které při pádu na zem, vypne motor. Nějakým záhadným způsobem bylo namontovaný vzhůru nohama. Bez dalšího komentáře.
Omlouvám se za OT. čus T
PS: Budte v klidu, ninji s karbecama žádné náklonové čidlo nemají.
Napsal: úte srp 28, 2007 10:27:18
od Zubr
Ale ta Petrova závada je fakt ořísek. Já už jsem taky v koncích, ale zatím to ješte nevzdávám.
Napsal: úte srp 28, 2007 10:34:34
od volkswagen
Zubr píše:Zdrahy a Vítku, díky, díky, ale zas tak dobrej nejsem.
S jinejma motorkama mám skutečné problémy. Tak např. kámoš má Aprilku mile 1000 a zničeho nic přestala jezdit. Když jí natočil běžela asi tři vteřiny a zdechla. Za zhruba 2-3měsíce jí skoro rozebral na atomy. Já už taky rezignoval. A najednou se do toho vložil jinej kamarád, já ho moc neznám, ale za pět minut to spravil. Já myslel, že mě jebne. Představte si, že v podsedlovce se nachází náklonové čidlo, které při pádu na zem, vypne motor. Nějakým záhadným způsobem bylo namontovaný vzhůru nohama. Bez dalšího komentáře.
Omlouvám se za OT. čus T
PS: Budte v klidu, ninji s karbecama žádné náklonové čidlo nemají.
Že majle nejede je naprosto normální

Napsal: úte srp 28, 2007 10:40:39
od Zdrahy
Jen pokud ji ale vlatní Elvis

Ráďa na ní vesele lítá

sorry OT

Napsal: úte srp 28, 2007 11:12:19
od Zubr

Teď spátky do Petrovo problému. Zrovna mě něco napadlo, to by mohl dělat zaseklý sitič, to neznamená, že když se zatáhne páčka sitiče, že se ten sitič úplně zavře. Já mám podobnou skušenost, už několikrát se mi stalo, že jsem úplně nezavřel sitič. Jak se to stalo

Jednoduše rád nechávám při studeném startu lehce pootevřený sitič, a pak na to zapomenu, a jedu. A jakmile motor dosáhne teploty cca 62stupnů, tak se najednou začíná dusit.
A proto si myslím že bys mohl mít špatnou vůli na páčce sitiče,která má být cca 2mm. A nebo se před dovřením sitiče zasekne ten plech, co ovládá všechny sitiče. Rozhodně skontrolovat
Při otevření vodního termostatu, se dostává ohřátá chladící kap. do karburatorů a předehřívá palivo. V ten moment, při zavřeným sitiči ta ninja začne líp zatahovat. Ale pokud ten sitič nedovře, tak to dost zlobí.
PS: Že mě to k**va nenapadlo dřív. Je to moje vlastní skušenost. Ale možná to tím nebude. T
Napsal: úte srp 28, 2007 11:58:13
od Zubr
Kdoví co se v tom sání děje, ale mohlo by to s toho sitiče cucat mnoho paliva. Nevím jak to funguje u těchto nových motorů, ale velmi všeobecně platí, že vzduchový sloupec se směsí dosahuje ohromných rychlostí cca 300km/h dnes už možná více.
Ten sloupec vzduchu má takovou pohybovou energii, že se toho dá využít k přeplnění válce. To znamená, že píst už putuje nahoru do komprese, ale sací ventily jsou pořád otevřeny a válec se pořád plní směsí. Ale k tomu aby ten sloupec vzd. získal tak ohromnou rychlost (píst na to nestačí), tak se využívá ohromné rychlosti výfukových plynů, při takzvaném střihu ventilů, kdy jsou současně pootevřeny všechny ventily. Je to částečně strátový systém, při kterém se dostane trocha směsi do výfuku. Ale ve špičce točivého momentu tento systém pracuje naprosto dokonale a beze strát.
To umožnuje tak ohromné výkony motocyklů , že by se dalo hovořit o přeplňování motorů.
Trocha OT. neuškodí. T
Někde jsem četl, že cca v nějakých 70 až 80 letech, se vývojáři motorů shodli na tom že u litrového motoru, je možné dosáhnout max. cca 80koní. Ale teď to vypadá, že se ku**vsky sekli.
Napsal: úte srp 28, 2007 13:57:53
od petpre
Ja ten sitič skontrolujem ale obávam sa že to ním nebude pretože má vôlu cca 2 mm a prekticky ho nepoužívam. Keď motorku používam každý deň tak mi ráno stačí pri štartovaní pootvoriť trochu plyn a chytne to super na brnk potom cca 2 minutky podržím na slabých 2000 ot./min. a potom povolím plyn a drží normálne volnobeh. Pokieľ stojí týždeň dávom sitič na cca 3/4 a jek chytne uberem na cca 1/2 potom keď sa zohreje na 40stupňov tak sitič vypnem uplne.
Napsal: úte srp 28, 2007 20:56:46
od Zubr
Doporučuji všem prostudovat si tyto stránky, když jsem tam byl naposled, před několika lety, tak tam toho ještě moc neměli.
http://www.gsxr.wz.cz/jak.htm Někomu by mohli pomoct, taky se rád začtu. T
PS: Admini, možná by jste mohli tyto stránky zařadit do ODKAZů, díky.
Napsal: úte srp 28, 2007 21:17:22
od Zubr
petpre
PříspěvekZaslal: út srpen 28, 2007 1:57 pm Předmět:
Ja ten sitič skontrolujem ale obávam sa že to ním nebude pretože má vôlu cca 2 mm a prekticky ho nepoužívam. Keď motorku používam každý deň tak mi ráno stačí pri štartovaní pootvoriť trochu plyn a chytne to super na brnk potom cca 2 minutky podržím na slabých 2000 ot./min. a potom povolím plyn a drží normálne volnobeh. Pokieľ stojí týždeň dávom sitič na cca 3/4 a jek chytne uberem na cca 1/2 potom keď sa zohreje na 40stupňov tak sitič vypnem uplne.
Moje ninja, bez sitiče nechytne ani v létě. Musím ho vytáhnout na plno a pak ho stahuju abych udržel otáčky na 2500ot/min. Pokud ho dám jenom na půl, tak mi hned za studena vylítnou otáčky, až na 5000 ot/min. a to je na studený motor až moc, navíc není olej na všech mazaných místech. Taky vypínám sitič na cca 40 stupních, ale na jaře a napodzim, když je velká zima nechávám ho potevřený až na 60 stupnů, aby se rychleji zahřál motor.
KN
Napsal: úte srp 28, 2007 23:58:04
od misak39
filtry podle mě musej mít přívod studenýho vzduchu, jinak se nic nezlepší, spíš zhorší... Origo násos sosá luft náporově, takže i v létě je chladnej, kdežto KN filtr saje vzduch teplej od motoru, a tudíž změna spočívá jen ve zvuku, kdy to při přidání jakoby chrochtá... Zkusili jsme to na autě, a pokorně jsme se vrátili k origo bedýnce, bo to zhoršilo jak průběh křivky výkonu, tak spotřebu... U motorky jsem to nezkoušel, takže to je pouze odvozený názor....jak říká Dak-tož tak...