Stránka 2 z 3

Napsal: čtv úno 04, 2010 11:49:06
od Fugo
Ze zákona se smí prořezávat pouze pneu na nakláďáky a to pouze pneu proto určené, z boku ma jí nápis REGROOVABLE.
Ale řezal jsem i pneu na os. auta (na autošťouch) a i na moto do terénu.

Jinak co se týče slicku tak je to defakto opak normální pneu s dezénem, normální pneu má výstupky (TWI) které indikují kolik se ještě guma může sjet, u slicku jsou naopak dírky, pokud zmizí je slick sjetý. Teoreticky by se dal slick říznout na hloubku té dírky ale prakticky to nejde protože u krajů bývá méně masa a zde se kolikrát stane že řezač zajede až do nárazníku nebo až na kord což není dobré z dlouhodobého hlediska.

Osobně bych se řezání vyhnul, na pneu fakt není dobré šetřit za každou cenu.

Napsal: čtv úno 04, 2010 13:20:26
od Dargas
neřeš,to je pro některý lidi prostě "móda" kuchat pneu, kuchat vejfuk, kuchat....

prořez

Napsal: čtv úno 04, 2010 14:02:17
od farmář
no je to levný, někdo gumu vyhodí a ty si "obnovíš " vzorek. Jenže ta guma už je moderní slupička.To nejsou gumy jak dřív, poslední když jsem nesl do servisu, nevážily skoro nic! Při vzpomínce na těžkotonážní barumky kdysi dávno jsem si říkal, jestli mi těch gum neposlali nějak "půlku" :lol:
U těch slicků je to jinak, ta guma je zkrátka na to, že je to plochá žvejka, co má nějakou provozní teplotu, jo na ojetí jsou tam ďupky kde vidíš kolik jí ještě je,ale myslet si, že ji na silnici přizpůsobíš vyříznutím vzorku, to bych viděl jako drastickou změnu toho na co je dělaná.Ale vzhledem k tomu že je to fakt taková šprcka bych tohle opravdu nedělal.
Někdo možná myslí, že je to jako mokré gumy co se řežou podle potřeby před nazutím, dodané bez vzorku.Jestli to říkám správně.Tak ty znám akorát z televize z depa F1 :))) I kdyby byly.... homologace pro užití na silnici to má? prd. Takže jeden průser a pojišťovna dá ruce pryč.To pojišťovny umí sakra dobře.

Resumé je pro mne takové, že to nemá smysl. :?

PS kdysi jsem moto gumu zkusil proříznout,abych se přiznal, jenže pokaždý to bylo do plátna. Vyprd jsem se na to, že to zkrátka nemá "maso". :wink:

Napsal: čtv úno 04, 2010 22:14:38
od Peťa3
ZRX 1984 píše:Rexař kousek ode mně a neznáme se ........
to jsou jiný Petrovice, ale taky "východočech"

Napsal: čtv úno 04, 2010 22:20:57
od Peťa3
misak39 píše:BINGOOO :D
kámoš - chvíli pak hopsal o berlích, ale dali se dokupy, oba 8)

Napsal: čtv úno 04, 2010 23:54:56
od KankX
Peťa3 píše:
ZRX 1984 píše:Rexař kousek ode mně a neznáme se ........
to jsou jiný Petrovice, ale taky "východočech"
ze by to byly ty Petrovice kousek ode me??? :wink:

Napsal: čtv úno 04, 2010 23:58:14
od misak39
Petrovic je tady asi hafo...

Napsal: pát úno 05, 2010 10:36:54
od Peťa3
:D taktak, to byste to mohli zkoušet dlouho - Petrovic je kolem 30

jsem od Letohradu

a k tématu: když gumy tak Roadsmarty :D

Napsal: pát úno 05, 2010 11:13:53
od KankX
Peťa3 píše:
a k tématu: když gumy tak Roadsmarty :D
:thumbright:

Napsal: pát úno 05, 2010 15:55:11
od MARTY
kdyz gumy tak BARUM polaris ice good sliky prorezane z druhe ruky aspon dva roky stare... :wink:

Napsal: pát úno 05, 2010 16:05:39
od milda
Ty bejku,Ty prostě nedáš pokoj!! :twisted: :lol:

Napsal: pát úno 05, 2010 16:19:33
od MARTY
roadsmart je dobra volba...ale zase barum slike rezane nozem na roubovani stromu a u toho vymyslet vzorek ala formel one...to je taky kumst...ja proste miluji laborovani s zivotem kterej mas jen jeden,...v pekle se uz pak na motorkach prej nejezdi a kdyz tak jen po zadnim a bez gum :wink:

Napsal: sob úno 06, 2010 23:28:55
od marek
Jenom to shrnu: Jak bylo řečeno, prořezáním riskuješ porušení kordu a destrukci pneu. Ale pokud by to prořezal někdo šikovný tak to není až tak zásadní problém a pneu bude držet. Druhý problém: při nehodě pojišťovák zjistí že jedeš na nehomologovaných pneu a celou škodu zaplatíš ať už za havárku můžeš nebo ne. Pravděpodobnost opět celkem malá, vzal to čert. Hlavní problém je v tom že tu gumu v normálním provoze prakticky nikdy nezahřeješ na provozní teplotu cca 50 až 70 st. A studený slick má podstatně horší vlastnosti než jakákoliv turistická guma a bude klouzat a ustřelovat. A konečně, vetšinou se prodávají řezané slicky staré 5 a více let, a i když prodavač říká "to je voe guma voe z motogp voe ta lepí voe jako žvejkačka voe" tak pravda je taková že tři a více let starý slick je ztvrdlý jako cihla a hodí se akorát na pověšení na kříž u silnice. Ale těch už je tam dost, tak to radši fakt nee.

Napsal: ned úno 07, 2010 00:09:24
od 666S999
marek píše:Jenom to shrnu: Jak bylo řečeno, prořezáním riskuješ porušení kordu a destrukci pneu. Ale pokud by to prořezal někdo šikovný tak to není až tak zásadní problém a pneu bude držet. Druhý problém: při nehodě pojišťovák zjistí že jedeš na nehomologovaných pneu a celou škodu zaplatíš ať už za havárku můžeš nebo ne. Pravděpodobnost opět celkem malá, vzal to čert. Hlavní problém je v tom že tu gumu v normálním provoze prakticky nikdy nezahřeješ na provozní teplotu cca 50 až 70 st. A studený slick má podstatně horší vlastnosti než jakákoliv turistická guma a bude klouzat a ustřelovat. A konečně, vetšinou se prodávají řezané slicky staré 5 a více let, a i když prodavač říká "to je voe guma voe z motogp voe ta lepí voe jako žvejkačka voe" tak pravda je taková že tři a více let starý slick je ztvrdlý jako cihla a hodí se akorát na pověšení na kříž u silnice. Ale těch už je tam dost, tak to radši fakt nee.
bohužel jen a jen souhlas

Napsal: ned úno 07, 2010 09:35:01
od milda
To,že Marek napsal takovejhle elaborát,uz hovoří samo za sebe.A napsal to moc hezky a pravdivě.Jen bych za o trochu víc důležitější považoval ten průser při ev.nehodě.Ony ty ceny jsou slušný,ani to nemusí být velkej crash.Nevím,kdo by chtěl dobrovolně platit např.za promáčklej blatník,kterej si plechovkář promáčknul sám, když nechtěně zavadil o naší moto,desítky tisíc + vlastní škody,jen proto,že jel z nějakého důvodu na gumách,který pojišťovna nezkousne.Toš tak.