Stránka 2 z 2

Napsal: sob srp 08, 2009 22:11:32
od Pepa
Počítej jen čepy nebo jen vnější a pak to vynásob dvěma. Jen tak mimochodem, jak souvisí délka řetězu s rychlostí na tachometru?

Napsal: sob srp 08, 2009 22:30:12
od Zubr
Pepa píše:Počítej jen čepy nebo jen vnější a pak to vynásob dvěma. Jen tak mimochodem, jak souvisí délka řetězu s rychlostí na tachometru?
Protože snímač rychlosti je na pastorku a jakákoliv změna sek. převodu způsobí odchylku tachometru. Délka řetězu s tachometrem nesouvisí, ale při změně převodu ho musíš buďto prodloužit, nebo zkrátit, pokud nestačí rozsah napínáků. :wink:

Napsal: sob srp 08, 2009 22:43:30
od Pepa
Zubr píše:
Pepa píše:Počítej jen čepy nebo jen vnější a pak to vynásob dvěma. Jen tak mimochodem, jak souvisí délka řetězu s rychlostí na tachometru?
Protože snímač rychlosti je na pastorku a jakákoliv změna sek. převodu způsobí odchylku tachometru. Délka řetězu s tachometrem nesouvisí, ale při změně převodu ho musíš buďto prodloužit, nebo zkrátit, pokud nestačí rozsah napínáků. :wink:
Aha, ale v tomto případě snad jde o to, že rychlost na nových budících je jiná než na starých při steném převodu. Tak bude chyba zřejmě v tachometru ne? To jen abych tomu správně rozuměl. Jinak řečeno za stejných podmínek mu starý tachometr ukazoval víc než nový. To je fakt a s tím asi nic neudělá, ať to dá na brzdu nebo ne. Pokud něco nezměnil mezitím buď v převodech nebo ve výkonu motky.

Napsal: sob srp 08, 2009 23:03:13
od Zubr
Aha, ale v tomto případě snad jde o to, že rychlost na nových budících je jiná než na starých při steném převodu. Tak bude chyba zřejmě v tachometru ne? To jen abych tomu správně rozuměl. Jinak řečeno za stejných podmínek mu starý tachometr ukazoval víc než nový. To je fakt a s tím asi nic neudělá, ať to dá na brzdu nebo ne. Pokud něco nezměnil mezitím buď v převodech nebo ve výkonu motky.
Momentálně řešíme proč má jiný sek. převod než je origo. Předpokládám že ty nové budíky mají měření rychlosti jako běžný cyklocomputer, kde je magnet na předním kole a Halův snímač na vidlici a zadá se průměr kola. Měření je o něco přesnější, než bývají origo tachometry.

Napsal: ned srp 09, 2009 09:47:36
od Pepa
Ha, tak to potom jo. Tak jsem zvědav jak to dopadne.

Napsal: ned srp 09, 2009 15:03:43
od Jard4
Takže sekundarní prěvod je zcela vyřešen. Nevím jak jsem se mohl přepočítat. Řetěz má 110 článků, přední kolečko 16 zubů. Na rozetě je vyraženo číslo 45 :roll: ale když jsem je 5 krát přepočítal tak jich bylo 41 :roll:

Ty budíky jsou přesně jak popisoval zubr. Přesněji Rx1n koso
Obrázek
Obvod kola jsem změřil jako dráhu jednoho otočení kola. Vycházel jsem od rysky kterou sem si načmárnul na gumě. Mě vyšlo 1864mm na 120/70/17 gumě.

Včera jsem byl z bratrem porovnat ty ryhlosti. On má CBR 600f sport r.v.2003
při jeho 50km/h to mě ukazuje 46km/h
při jeho 100km/h mám já 94km/h
při jeho 150km/h já 140km/h
zkoušel jsem i radar v obci ale všichni výme jak přesně měrěj. každej jinak(podle mé zkušenosti)
bratr 150km/h ja 140km/h a radar ukázal 140km/h

Poslední věc co chci zkusit je ta GPS jen jak se mi dostane do ruky.

Ps: Sehnal jsem číslo na tu brzdu. Je to v čelákovicich cca 40km tak jsem zvědavej co ta moje bestie dovede.

Napsal: ned srp 09, 2009 20:19:56
od Pepa
Tak mám ještě jedno řešení co se týká ověření rychlosti. Domluv se s nějakým policajtem, ať Ti to změří jejich radarem :lol:

Napsal: pon srp 10, 2009 07:41:02
od MiMoZa
Pepa píše:Tak mám ještě jedno řešení co se týká ověření rychlosti. Domluv se s nějakým policajtem, ať Ti to změří jejich radarem :lol:
Jenže i policajti odpočítávají nad 100km/h nějaký 3% kuli odchylce,takže přesně ti to asi nikdo nikdy nezměří... nejpřesnější bude ta GPS

PS: ke komu jedeš na tu brzdu? K Murarikovi?

Napsal: pon srp 10, 2009 10:46:27
od Jard4
Jop Pavel Murarik.

Napsal: úte srp 11, 2009 06:46:03
od MiMoZa
Jard4 píše:Jop Pavel Murarik.
Já to u něj měl na brzdě taky,když jsem dával KNko a ladák.On mi dodával dynojet. Je to dobrej týpek a hlavně se vyzná...