Stránka 2 z 3

Napsal: stř dub 09, 2008 20:44:27
od MMKS
takže rozuzlení. Nechápu jak a proč, ale jeden z karburátorů byl špatně nasazen na manžetu a tím pádem tam šel bordel, tento válec se vlastně jen vezl, ostatní karbece se potom taky rozhodili atd.
Tím pádem se to přechlastávalo, netáhlo a čadilo.
Chladič není v cajku taky, protože 3 lamely jsou neprůchodné a vzhledem k tomu,že už jich pár chybí, má prostě malou plochu. Takže časem nějaká náhrada.
Kurňa já jsem šťastný jak prase, že to jede zase krásně odspodu a vím co tomu bylo.

Ještě bych chtěl veřejně poděkovat Kubovi z kontakt na maníka, který se s tím tak drbal. :thumbright:

Milane, žuch...

Napsal: stř dub 09, 2008 20:52:02
od 666S999
Spadl mi taky kámen z hercny: tak SLÁVA!!! Tak sezóna bude UŽ dobrá, no ne?! A chladič časem pořešíme, vo tom žádná...

Tak ať se Ti Rexík venčí v pohodě!!! :wink:

Napsal: stř dub 09, 2008 21:29:53
od milda
Tak Ti Milane moc gratuluju a dzřím palce,ať už je vše jen O.K.!!

:wav: :wav: :wav:

Napsal: stř dub 09, 2008 22:52:35
od Dak
Sem se lekl že zas neco. :) Přeju moc, móc kilometrů bez poruchy :thumbright:

Napsal: čtv dub 10, 2008 09:19:28
od MMKS
Moc děkuji za gratulece :D

Napsal: čtv dub 10, 2008 19:22:31
od DoktorZRX
Rex je v cajku, paráda :wink:

Napsal: čtv dub 10, 2008 21:00:15
od zx6rák
Tak to taky gratuluju. :D Prosím tě a jak jsi psal, že jsi jel pár km s přehřátou moto? Kolik jsi tam měl stupňů? Páč já jsem s mojí ninjou u 103 (větráku) po jen pár minutkách zastavení a to ještě nebylo pořádný teplo.... Venku bylo cca 20 stupnu. Bojím bojím jestli je to normální.... :( Díky za odpověď

no...

Napsal: čtv dub 10, 2008 21:11:21
od 666S999
zx6rák píše:Tak to taky gratuluju. :D Prosím tě a jak jsi psal, že jsi jel pár km s přehřátou moto? Kolik jsi tam měl stupňů? Páč já jsem s mojí ninjou u 103 (větráku) po jen pár minutkách zastavení a to ještě nebylo pořádný teplo.... Venku bylo cca 20 stupnu. Bojím bojím jestli je to normální.... :( Díky za odpověď
to je diskuse "teoretická" při pocukávání po městě, nebo při zastavení po delší "palbě" může větrák spustit i při 20ti stupních...(motor naakumuluje dost tepla), 5 minut nahozená motorka "na stojáka" taky natopí na Větrák...záleží i jak jsou "v cajku" lamely - když je máš omleté a ucpané mušincema tak nejsou 100%... jen to sleduj (a vyvaruj se "zbytečných toček motoru bez "luftu").

Napsal: čtv dub 10, 2008 21:22:57
od MMKS
zx6rák píše:Tak to taky gratuluju. :D Prosím tě a jak jsi psal, že jsi jel pár km s přehřátou moto? Kolik jsi tam měl stupňů? Páč já jsem s mojí ninjou u 103 (větráku) po jen pár minutkách zastavení a to ještě nebylo pořádný teplo.... Venku bylo cca 20 stupnu. Bojím bojím jestli je to normální.... :( Díky za odpověď
nevím, mám tam jen kontrolku a měřák oleje nemám. Jak jsem psal, chladič už je skoro poloviční, takže nejde brát jako berná mince. Ale schodou okolností jsem se bavil s maníkem (ZRX1200R prý nějakých 158k - Akrapy, Dyno3, KN filtry) no a ten prý jel nějakých 200Km skoro 200km/h bez vody. Někde prý ztratil nějaký šroub a vytekla mu voda. I když mu měřák oleje ukazoval snad 160st, tak to považoval za blbost, protože kontrolka mu nic nehlásila. Na hranicích motorka prý smrděla jak karamel. Když ji pak nechal rozebrat, tak motor byl netknutý, jen měl trošku pokřivenou hlavu (ale i tak mu to prý dalo 3 koně+ :-) ) . Říkal, prostě nezničitelný motor.

Napsal: čtv dub 10, 2008 22:06:33
od KankX
MMKS píše:
zx6rák píše:Tak to taky gratuluju. :D Prosím tě a jak jsi psal, že jsi jel pár km s přehřátou moto? Kolik jsi tam měl stupňů? Páč já jsem s mojí ninjou u 103 (větráku) po jen pár minutkách zastavení a to ještě nebylo pořádný teplo.... Venku bylo cca 20 stupnu. Bojím bojím jestli je to normální.... :( Díky za odpověď
nevím, mám tam jen kontrolku a měřák oleje nemám. Jak jsem psal, chladič už je skoro poloviční, takže nejde brát jako berná mince. Ale schodou okolností jsem se bavil s maníkem (ZRX1200R prý nějakých 158k - Akrapy, Dyno3, KN filtry) no a ten prý jel nějakých 200Km skoro 200km/h bez vody. Někde prý ztratil nějaký šroub a vytekla mu voda. I když mu měřák oleje ukazoval snad 160st, tak to považoval za blbost, protože kontrolka mu nic nehlásila. Na hranicích motorka prý smrděla jak karamel. Když ji pak nechal rozebrat, tak motor byl netknutý, jen měl trošku pokřivenou hlavu (ale i tak mu to prý dalo 3 koně+ :-) ) . Říkal, prostě nezničitelný motor.
tak toho pozveme na Skalku jako hlavniho bavice... nechytil taky nahodou tttttaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkhhhhhllllleeeeeeeeeeeeeee velkou RYBU? :lol:

Napsal: čtv dub 10, 2008 22:36:40
od Zubr
zx6rák píše:Tak to taky gratuluju. :D Prosím tě a jak jsi psal, že jsi jel pár km s přehřátou moto? Kolik jsi tam měl stupňů? Páč já jsem s mojí ninjou u 103 (větráku) po jen pár minutkách zastavení a to ještě nebylo pořádný teplo.... Venku bylo cca 20 stupnu. Bojím bojím jestli je to normální.... :( Díky za odpověď
Na to si budeš muset zvyknout, protože to je naprosto normální. V létě se při popojíždkách v kolonách budeš běžně pohybovat v rozsahu teplot od 100 do 120 st.C s běžícím větrákem a pokud se ti při těchto popojížďkách stane, že se ti rozsvítí varovná kontrolka, tak to pořád není pro motor nijak zásadně nebezpečné, ale bude rozumné radši zastavit dát si pauzu a nechat to trochu vychladnout. Situace se však mění, když pojedeš normální nebo i vysokou rychlostí. I v největších vedrech by mněla teplota být nižší než 100 st.C a proto když si všimneš že teplota narůstá, nebo že se rozsvítí varovná kontrolka, musíš neprodleně zastavit vypnout motor a zjistit závadu. Pokud to nepůjde opravit, tak nesmíš dále pokračovat.

Standardně při 25 st.C drží za jízdy teplota motoru na 65 st.C a při palbě max. rychlostí nepřesáhne 75 st.C. Dokonce pokud bude mít motor při stání třeba 110 st.C, tak při rozjetí na plný plyn do max. rychlosti teplota neustále klesá až pod těch 75 st.C. V zimě kolísá teplota motoru mezi 60 až 65 st.C. Na autodromu se teplota drží na vyšší hodnotě, tak mezi 70 až 90 st.C, protože neustálá akcelerace na plný plyn s nižšími kvalty v nižších rychlostech způsobí, že se motor hůře chladí a vyrábí více tepla.

Napsal: čtv dub 10, 2008 22:54:04
od Zubr
MMKS píše:
zx6rák píše:Tak to taky gratuluju. :D Prosím tě a jak jsi psal, že jsi jel pár km s přehřátou moto? Kolik jsi tam měl stupňů? Páč já jsem s mojí ninjou u 103 (větráku) po jen pár minutkách zastavení a to ještě nebylo pořádný teplo.... Venku bylo cca 20 stupnu. Bojím bojím jestli je to normální.... :( Díky za odpověď
nevím, mám tam jen kontrolku a měřák oleje nemám. Jak jsem psal, chladič už je skoro poloviční, takže nejde brát jako berná mince. Ale schodou okolností jsem se bavil s maníkem (ZRX1200R prý nějakých 158k - Akrapy, Dyno3, KN filtry) no a ten prý jel nějakých 200Km skoro 200km/h bez vody. Někde prý ztratil nějaký šroub a vytekla mu voda. I když mu měřák oleje ukazoval snad 160st, tak to považoval za blbost, protože kontrolka mu nic nehlásila. Na hranicích motorka prý smrděla jak karamel. Když ji pak nechal rozebrat, tak motor byl netknutý, jen měl trošku pokřivenou hlavu (ale i tak mu to prý dalo 3 koně+ :-) ) . Říkal, prostě nezničitelný motor.

200km takovou rychlostí motor stopro nevydrží, ale jak může vědět, kdy tu vodu ztratil? A že bez ní ujel celých 200km, páč kdyby to věděl, tak by to byl úplnej idiot, kdyby s tím pokračoval v jízdě a ještě tak rychle :!: :!: :!: Myslím že se hošánkovy hrozně práší vod huby. Jinak v létě kámošův Bandit běžně ukazuje (na tom teploměru místo víčka na olej) teplotu 130 až 140 st.C a víc budík neměří, takže kolik dá maximum to neví, ale na druhou stranu je to vzduchem a olejem chlazený motor, takže ta vysoká teplota je proti vodníkům normální.

Napsal: čtv dub 10, 2008 22:54:11
od zx6rák
Děkuju všem za odpověď a omlouvám se, že takhle otravuju, ale přeci jen první pořádná mašinka. :D A digi teploměr oproti analogu občas vyděsí. Ještě jednou díky a hodně slastných kilásků. :wave:

Re: Spálené těsnění ventilů?

Napsal: čtv dub 10, 2008 23:19:10
od Pedros
MMKS píše:Mám strach, že problémy z minulého roku z chlazením, kdy jsem musel jet s přehřátou motorkou pár km, se přetáhl až do tohoto roku. Domnívám se, že se bohužel spálil těsnící kroužky na ventilech, na což jsem byl upozorňován, jako na možný důsledek po přehřátí.
Dneska jsem zkusli motorku jen nastartovat (stála cca týden), ze začátku z výfuku vůbec nic, myšleno žádný viditelný dým, ale po cca 10-20 sekundách, když jem přidal plyn šel z výfuku dým, ale zabarvení určit nedokážu, zdál se mě normálně bílý a zůstal i po vrácení plynu do volnoběhu, když jsem "vrknul" plynem, dým samozřejmě zhoustl.
Domnívám se, že kdyby to byla jen zkondenzovaná voda, tak byl přece šla z výfkuku hned, a ne až za pár sekund?

PS. Zda to dělalo i před tímto pořádně nevím. Minulí rok, mě sice šel z výfuku taky a to po snad cca 5 km od vyjetí, ale taky mě špatně šli všechny válce a nějaká svíčka se ulívala. Tento rok svíčky měněné, ale jel sjem jen jedou sám a prostě jsem to nesledoval.

Nezná někdo prosím způsob, jak to bezpečně potvrdit (samozřejmě bez demontáže motoru a ventilů). Samozřejmě pokud je to způsboeno tím těsněním, tak bude ubývat olej, ale zase ne tak drasticky, aby to něco dokazovalo.
Jakékoliv rady a zkušenosti vítám, včetně zkušenosti, za kolik to jde asi spravit.
Zkondenzovaná voda z výfuku nejde hned, až když se to trochu zahřeje. Když to bude olej tak to musíš poznat podle zápachu jako kdyz jede tráboš :D a dým z oleje ma jinou barvu než pára z vody.

Napsal: pát dub 11, 2008 08:25:08
od MMKS
taky jsem to hodně prokládal slovíčkem PRÝ.