Stránka 2 z 2
Napsal: čtv úno 28, 2008 22:03:18
od Anti
Typ alternátoru na to nemá vliv.Je tam pouze rozdíl v konstrukci,ale oba typy dobíjení by měli mít stejné parametry.Dobíjení musí být přispůsobeno baterii,která se vyskytuje ve třech provedeních:Tekutý elektrolit-klasika,"Nasátý" elektrolit-bezúdržbovky a Tuhý Elektrolit-Gelovky.Přičemž jen posledně jmenovaná má trochu odlišné nabíjecí parametry,ale při běžném měření by to nemělo jít poznat...
Napsal: sob bře 01, 2008 00:48:43
od kubikula
tak ti taky zkusim poradit, musím souhlasit se všemi hlasi o čištění kontaktu kontroly dobíjení a pod, ale problem muze byt i v tom, že jestli je baterka stara a nekdo se o ni moc nestaral ikdyz je bez udržbová tak dostaly na frak hlavně ty elktrody co se koupou v tom elektrolitu jak si tam ponalu oxidujou tak se obcas kousek odlomi a klesne ke dnu apokud se ti na chvíli spoji s tím vedle tak se baterka vymláti sama. pak to nekde poposkoci a kousek je na dne a vse je ok. tzn kdyz nezjistíš viditelnou závadu musíš vyměnit a dobře se starat. hlavne hlídat vodu aby byly ponořený ty elektrody. problematika je rozepsana myslim na motorozcestniku nebo kde jsem to cetl. je tam toho asi deset stránek jenom o tom jak to maká a co vše se muže po...

baterka
Napsal: ned bře 30, 2008 19:18:38
od pinot
Čaute lidi, mám problém. Koupil jsem si teď v Praze ny výstavě Mtocykl 2008 baterii, nějak mi v tom mumraji nedošlo že mi k tomu nedali záručák a co čert nechtěl. Baterku jsem nalil z přiložených bombiček elektrolitem a dolil destilkou po rysky. Teď když jedu tak elektrolit z baterky teče, mám poblitou celou motorku a v baterce už je ho jen půlka, jiank všechno vyteklo ven. U předchozí baterky žádnej takovej problém nebyl, asi mám peška a můžu šupajdit pro novou,co? Nebo s tim máte někdo zkušenost?
baterka
Napsal: ned bře 30, 2008 19:21:32
od pinot
Čaute lidi, mám problém. Koupil jsem si teď v Praze ny výstavě Mtocykl 2008 baterii, nějak mi v tom mumraji nedošlo že mi k tomu nedali záručák a co čert nechtěl. Baterku jsem nalil z přiložených bombiček elektrolitem a dolil destilkou po rysky. Teď když jedu tak elektrolit z baterky teče, mám poblitou celou motorku a v baterce už je ho jen půlka, jiank všechno vyteklo ven. U předchozí baterky žádnej takovej problém nebyl, asi mám peška a můžu šupajdit pro novou,co? Nebo s tim máte někdo zkušenost?
a ještě mám problém s altikem, na volnoběh dává 12, 5 V, což je teda málo spíš to nebobíjí, při zvýšených už je vše v pořádku..nevíte někdo kolik má na volnoběh dávat? já myslim že pořád nějakejch 13,8 V,ne? Dík za odpověď, příp. co s tim..
!!!
Napsal: ned bře 30, 2008 19:54:10
od 666S999
ENZO píše:Chci se ještě zeptat, slyšel jsem, že je rozdíl, jestli mám altík s permanentním magnetem nebo buzenou kotvou. Jak poznam rozdíl a ovlivní to nějak měření?
to bych pýýýsk že sakra rozdíl! permanentní má 3 dráty vývod, s buzenou kotvou 5drátů, viz obrázek:
co chceš měřit? aby sis neodpravil diody a regler... hlavně netoč bez baterky...aby sis nevydělal...

Re: !!!
Napsal: úte dub 01, 2008 18:45:00
od Anti
666S999 píše:ENZO píše:Chci se ještě zeptat, slyšel jsem, že je rozdíl, jestli mám altík s permanentním magnetem nebo buzenou kotvou. Jak poznam rozdíl a ovlivní to nějak měření?
to bych pýýýsk že sakra rozdíl! permanentní má 3 dráty vývod, s buzenou kotvou 5drátů, viz obrázek:
co chceš měřit? aby sis neodpravil diody a regler... hlavně netoč bez baterky...aby sis nevydělal...

Dovolil bych si oponovat.Třeba KLR mělo nejdřív tzv.Jednofázové vinutí(dva dráty) a později u starterové verze třífázové vinutí(tři dráty).Rozdíl je ve způsobu zapojení a výkonu v A.Ale měření napětí by mělo být stejné.U třífázového vinutí je akorát navíc jeden diodový můstek...
Klidně oponuj!
Napsal: úte dub 01, 2008 20:06:17
od 666S999
Když nevím co má za motorku Enzo, tak tu diskutujem moc teoreticky...tedy "skoro" o ničem.
Napsal: čtv dub 03, 2008 22:00:39
od pinot
tak kolik V a A vám dává na volnoběh? neví to někdo, potřeboval bych to vědět, dík..
buď a nebo!
Napsal: čtv dub 03, 2008 23:01:00
od 666S999
pinot píše:tak kolik V a A vám dává na volnoběh? neví to někdo, potřeboval bych to vědět, dík..
zajímavé jsou jen Volty...Ampéry jsou o baterce...
dobíjecí soustava se považuje za OK, jestliže napětí na baterce při běžícím motoru je vyšší než 13,5 V (dle manuálu Kawy- ZRX) pokud je na hraně je třeba přezkoušení: napětí musí být v rozsahu 14,2 - 14,8 V když motor točí 4tisíce/min...

Re: buď a nebo!
Napsal: stř dub 16, 2008 20:14:12
od pinot
666S999 píše:pinot píše:tak kolik V a A vám dává na volnoběh? neví to někdo, potřeboval bych to vědět, dík..
zajímavé jsou jen Volty...Ampéry jsou o baterce...
dobíjecí soustava se považuje za OK, jestliže napětí na baterce při běžícím motoru je vyšší než 13,5 V (dle manuálu Kawy- ZRX) pokud je na hraně je třeba přezkoušení: napětí musí být v rozsahu 14,2 - 14,8 V když motor točí 4tisíce/min...

Dík, tak to mám KO, páč po startu je na baterce stejně jako před startem, teda to nedobíjí, začne až po zvýšení otáček....nevíte někdo kde je relé na dobíjení? doufám že není součástí altiku, páč to vypadá na relátko abych nemusel ještě koupit altik, by mě asi kleplo, to by byla asi fest darda...
