Stránka 2 z 4

Napsal: pát pro 07, 2007 08:11:13
od NRG
Milan X píše:
NRG píše:Mno tuhle přesně tuhle Fabii máme už dva roky (1.2 HTP 47 kW) a na to, jak ji všichni furt jenom pomlouvají, tak jede moc pěkně. Max. jsem z toho vytáhl na rovince na německý dálnici 180 tachometrovejch (168 podle GPS), je fakt, že při vyšších rychlostech dost žere, ale když se jezdí kolem těch 90-100 km/h, není problém se dostat na 5 litrů. Jediný, co mě sere, je že furt praská levá přední potkávací žárovka :(
Utěch žárovek to je bolest prej to dává někdy věší napětí tak brzo odchází nám tam dávali nejakej odpor před žárovku a je celkem klid.
JJ, o tom odporu vím a asi se po něm poohlídnu, protože dávat každej měsíc stovku za novou žárovku mě už štve. Jenom nevím, proč tam ten odpor nemohli dát už ve fabrice :(

Napsal: pát pro 07, 2007 11:01:51
od Pavel ZRX
Ono by bylo lepší montovat ve výrobě kvalitní alternátory s dobrou a funkční regulací, silnější kabely do kabelových svazků, než dávat odpory před žárovky. To by ale fábia stála o nejaký litřík víc. Dalším problémem u fábie je vyhnívání kabelů, uložených v plastovým futrále. Náteče do toho voda a je problém.

Napsal: pon pro 10, 2007 07:47:32
od NRG
Pavel Kys píše:Ono by bylo lepší montovat ve výrobě kvalitní alternátory s dobrou a funkční regulací, silnější kabely do kabelových svazků, než dávat odpory před žárovky. To by ale fábia stála o nejaký litřík víc. Dalším problémem u fábie je vyhnívání kabelů, uložených v plastovým futrále. Náteče do toho voda a je problém.
JJ, to máš pravdu... :(

Napsal: pon pro 10, 2007 18:43:22
od MiMoZa
Ono celkově žárovky H7 jsou sám o sobě problém... Na ni se opravdu nevyplatí šetřit. My máme v krámě H7-čky za 30Kč,75Kč a taky za 400Kč kus.bezproblému se dají sehnat klidně i za 700Kč kus... ty za 400Kč bezproblému držej kamarádovi už víc jak rok,ale jsou i lidi který si raději budou jezdit každej měsíc pro novou za ty tři pětky... Tady prostě víc než jinde odpovídá cena kvalitě
Třeba do nových Actrosů dávají ve fabrice žárovky Filips,která vydrží bezproblému třeba rok každodenního použití,ale jak praskne,nikomu už se nechce dávat třeba 1200kč za jednu žárovku a koupí jí na pumpě za 250 a pak držkuje že to nic nevydrží a co to prodávaj za šmejdy....

Jinak se prodávají taky žárovky s označením HD,která sice stojí víc,aletaky víc vydrží,protože má onějakej ten podpůrnej drátek pro vlákno víc a tudíž je i odolnější vůčí vibracím :wink:

Napsal: pon pro 10, 2007 18:53:43
od misak39
žárovku H7 jsem koupil asi za sedm pětek (nepídil jsem se po dražších,myslel jsem že to je standardní cena) a svítí mi dva roky... Každopádně ty dražší budou kvalitnější, ale jestli praskají pravidelně, bude chybka jinde, podle mě musí svítit i ta levnější nějakej minimální počet hodin...

Napsal: úte pro 11, 2007 07:41:28
od NRG
MiMoZa: dvakrát jsem tam zkusil dát kvalitnější žárovky (myslím, že to byly Philipsy asi za 350) a praskaly úplně stejně jako ty levný, takže teď kupuju ty levný kolem stovky (za 30 jsem teda H7 nikde neviděl, to bych koupil celou bednu :D ). Ale snad to vyřeší ten odpor.

Napsal: úte pro 11, 2007 09:57:58
od Dak
Pánové Óhmův zákon to říká jasně: R=U/I . Takže pokud chcu dat žátovku řekněme o výkonu 27W Tak její odběr proudu zjistíme z dalšího vzorečku pro výkon a to: P=U x I . Takže po dosazení známých hodnot - 12V a 27W Vypočítáme, že při tomto výkonu žárovky je proud 0,4444444 A. Takže po zaokrouhlení máme 0,5 A. 12V/0,5A=24 Ohmů . Odpor se musí umístint tak aby nebyl u nějakého plastu či gumy protože se bude asi hřát. Jinak pro tento ůčel je lepší použití výkonového odporu. Normální by asi nevydržel. Jelikož není napětí pro žárovku konstantní je asi nejlepší to vyzkouše při vypnutém motoru a po nastartování. Jinak ten odpor se bude asi dost hřát tak fakt bacha kam ho dáte. Toš tak (eště že mně nevydí mistr z elektroniky)

Napsal: stř pro 12, 2007 11:36:10
od NRG
Sakra, to je nějaký složitý. Na fyziku ani elektriku jsem nikdy nebyl :( Jak poznám výkonovej odpor?

Napsal: stř pro 12, 2007 11:55:11
od volkswagen
Normální odpůrek kterej si koupíš u GM electronic ti při napětí a proudech který jdou do reflektoru shoří, potřebuješ něco do čeho budeš pouštět velký napětí a proudy Halík, proudy, aby ti to tam neshořelo.

Napsal: stř pro 12, 2007 14:16:54
od Dak
Normální odpor je tvořen zpravidla uhlíkovou "tyčinkou" tudíš je menší. Výkonový je většinou z odporového drátu navinutém na keramickém válečku, potažen izolační vrstvou- je větší. Zelený=normalní Tmavě červený=výkonový (tyto sem doma zrovna našel) Jinak v prodejně elektro součástek ti určitě poradí. Nebo to vyfoť a napiš udáje na žárovce a já se ti to pokusím udělat. Toš tak

Obrázek

na co odpor???

Napsal: stř pro 12, 2007 18:25:06
od 666S999
na sražení je nejlepší DIODA...páč sráží cca 0,7 V pro různé proudy..., musíš koupit 10A (při zapnutí studené vlákno=menší odpor/větší proud ta je konstrukčně dimenzovaná na odběr ) nech jí dlouhé vývody, dej do série s vláknem (konektor konektor), aby se chladila a máš vystaráno...

Odpor je na pika ču ču...

Napsal: stř pro 12, 2007 18:26:32
od 666S999
NRG píše:Sakra, to je nějaký složitý. Na fyziku ani elektriku jsem nikdy nebyl :( Jak poznám výkonovej odpor?
že je velkej jak náboj do brokovnice, nebo větší :lol: 8)

Napsal: čtv pro 13, 2007 07:42:39
od NRG
Dobrý, náboj do brokovnice poznám :) Jinak dík za rady, skočím teda do elektra a poradím se s něma, snad to pochopí :)

Napsal: čtv pro 13, 2007 15:56:46
od misak39
NRG píše:Dobrý, náboj do brokovnice poznám :) Jinak dík za rady, skočím teda do elektra a poradím se s něma, snad to pochopí :)
Zajeď radši do škodovky a vyprcej je tam!!! Tohle přeci nemůže dělat samo od sebe... Nejdřív do servisu a pak, když odmítnou spolupracovat, hnedky do škodovky s tím, že jim uděláš na netu hezkou reklámku :D
Co to je proboha za přístroj, kterej stojí čtvrt mega nebo víc a musíš kvůli němu lítat po elektrách... Trval bych na tom, že se jedná o výrobní vadu, ať si poraděj, soudruzi z NSR :twisted:

Napsal: čtv pro 13, 2007 21:41:53
od Zubr
Dak-Ninja píše:Pánové Óhmův zákon to říká jasně: R=U/I . Takže pokud chcu dat žátovku řekněme o výkonu 27W Tak její odběr proudu zjistíme z dalšího vzorečku pro výkon a to: P=U x I . Takže po dosazení známých hodnot - 12V a 27W Vypočítáme, že při tomto výkonu žárovky je proud 0,4444444 A. Takže po zaokrouhlení máme 0,5 A. 12V/0,5A=24 Ohmů . Odpor se musí umístint tak aby nebyl u nějakého plastu či gumy protože se bude asi hřát. Jinak pro tento ůčel je lepší použití výkonového odporu. Normální by asi nevydržel. Jelikož není napětí pro žárovku konstantní je asi nejlepší to vyzkouše při vypnutém motoru a po nastartování. Jinak ten odpor se bude asi dost hřát tak fakt bacha kam ho dáte. Toš tak (eště že mně nevydí mistr z elektroniky)

Daku, Daku, ten tvůj vypočítanej odpor 24 Ohmů bude muset mít 4,01W (5,86W), ale ta žárovka se ani nerozsvítí. Chudinka, by musela vyždímat z výkonu 0,88W (1,3W) při tak silným vláknu nějaké světlo :!: Jak dlouho jsi ze školy :?: :twisted: Ten tvůj mistr elektroniky, kdyby si toto přečetl, tak dostane infarkt. :D :D :D
Hodnoty jsou uváděny při 12V a v závorkách (při14,5V palubní sítě)


Tak tedy, aby na žárovce při napětí palubní sítě 14,5V bylo stále 12V při kterých bude mít svých deklarovaných 27W, tak je nutné do série se žárovkou zapojit odpor 1,11 Ohmů a výkonu 5,62W. Já bych sháněl odpor 1 ohm a 6W (Watáž může být klidně i vyšší.)

Tak jsi to zkus přepočítat a když budeš chtít tak ti s tím pomůžu. Čus Tom