Stránka 2 z 4

Napsal: sob zář 01, 2007 14:55:16
od Zubr
Jestli že je altík v pohodě, tak to bude nejspíš ten regulátor. Pokud trochu rozumíš elektronice a umíš změřit diody(respektive jejich diodový přechod) Tak můžeš reg. proměřit.

Podle druhu regulátoru, je výstup z reg. tvořen buď třemi nebo pěti dráty. U těch 5.dr. jsou pouze zdvojeny výstupy + a - (kostra). A vstupy jsou tři fáze. Když přepneš měřák na měření diod, tak můžeš měřit.

1. Odpoj vstup i výstup z reg. celou motorku nech vypnutou.

2. Připoj černý kabel měřáku na bílý (W) drát výstupu z regulátoru.
A červený kabel měřáku, postupně připojuj na jednotlivé vstupní fáze, mělo by to naměřit zhruba tři stejné hodnoty(kolik to přesně nevím, protože se měří sočasně diody a tyristory.), pokud naměříš skrat (na měřaku poznáš, když spojíš oba měř. kabely), tak je reg. vadný.


3. Opakuj postup 2., ale prohoď mezi sebou kabely měřáku. Musí to ukazovat jakoby třikrát nekonečno (na měřáku to poznáš, když odpojíš kabely, tak to samé bys měl naměřit), pokud né tak je reg. vadný, taky když naměříš skrat, tak je vadný.


4. Připoj červený kabel měřáku na černožlutý (BK/Y) drát výstupu z regulátoru.
A černý kabel měřáku, postupně připojuj na jednotlivé vstupní fáze, mělo by to naměřit zhruba tři stejné hodnoty(kolik to přesně nevím, protože se měří sočasně diody a tyristory.), pokud naměříš skrat (na měřaku poznáš, když spojíš oba měř. kabely), tak je reg. vadný.

5. Opakuj postup 4., ale prohoď mezi sebou kabely měřáku. Musí to ukazovat jakoby třikrát nekonečno (na měřáku to poznáš, když odpojíš kabely, tak to samé bys měl naměřit), pokud né tak je reg. vadný, taky když naměříš skrat, tak je vadný.

6. Ten hnědý prvděpodobně napájí regulátor, tudíš by to měl být také vstup, ale co na něm naměřit, to opravdu nevým. Ale pokud reg. reguluje, tak by měl být OK.

No je možný, že se do palubní sítě dostává střídavý proud, a mohlo by to ovlivnit CDI, ale skušenosti s tím nemám.

Hodně štestí při hledání. Tom :wink:

Napsal: sob zář 01, 2007 15:08:05
od Zubr
Doufám ,že jsem se v tom nezamotal. Možná, že bych mohl proměřit ten svůj regulátor, abych měl lepší přehled o tom, co tu plácám. Ale teď jdu jezdit. Cus :P

Napsal: sob zář 01, 2007 18:36:22
od KankX
... jen bych mozna jeste dodal, ze se ten regulator muze studeny bez zateze jevit vporadku a presto muze byt vadny. Naposledy, jsem menil vadny regulator na skutru a ten prestaval fungovat tak za 2 minuty po nastarovani, respektive prestaval regulovat a daval do palubni site krasnych 25V (a ja ze mi ten skutr v noci sviti lip jak masina :) ) Nejjednodussi by bylo pujcit si z nejake jine motorky regulator a zkusit vymenit. Regulatory jsou vicemene na vsech stojich od skutru az po velke motorky stejne, takze neni problem zameny.

ZX6R-pomoc

Napsal: ned zář 02, 2007 09:18:51
od mojky
Prostudoval jsem různé manualy na ZX + uvedený návod na proměření a výsledekje:
regulátor má na svorkach 2,44/2,42,/2,44 ohm
alternátor má mít 3-6 a má 0,01(asi bude hotový) :!:

Napsal: ned zář 02, 2007 10:53:12
od KankX
0,01? myslim ze je to pod rozlisovaci schopnost meraku, takze bych rekl ze cisty zkrat vinuti... :-(

Napsal: ned zář 02, 2007 17:33:45
od mojky
Zítra torozhodím a podívám se na to vinutí,nevím jestli tam je olej.Předchozí motorka tam olej měla. :x

Zapojení reg. Vape na ZX-6R 98 pro Mojkyho

Napsal: sob zář 08, 2007 15:30:36
od Zubr
Zapojení reg. Vape na ZX-6R 98



Tři fáze jsou jasný, ty můžeš zapojit naprosto jakkoliv zpřeházeně. Hnědý vodič nezapojuj, předpokládám, že se na něm objeví napětí pouze se zapnutím spínačky a má funkci jen vypínání regulačního obvodu regulátoru, aby se pomalu nevybíjela baterie. Na tom Vape to nijak neřeší, a proto by měl i vklidu odebírat nějaký nula, nula, nic proud, který ti přes zimu totálně vybije baterku a zničí ji. Doporučuji na zimu odpojit mínus od baterie.
Potom změř ty zbývajicí vodiče a tam musí být trvalé napětí baterie i při vypnutém zapalování. Při tom měření musíš zjistit který vodič je plus od baterie, a který je mínus, pozor na přehozené kabely na měřáku!!! Měřák radši vyzkoušej na baterce. Varování!!! když přepoluješ připojení reg. tak si hned objednej novej!!!
Tak teď to důležitý: PLUS připoj na PLUS a MíNUS na MíNUS


PS: Můj tip na zapojení vodičů je Bílý + na červený + reg. a černo/modrý - na černý - reg. ,ale nevím to přesně, moje 9 ninja má jiné barvy a dokonce 8 drátů.

Napsal: sob zář 08, 2007 15:37:13
od Zubr
POZOR při chodu motoru nesmíš odpojovat baterku, ten Vape reg. to nesnáší a mohl by umřít. Čus Tom :wink:

Napsal: sob zář 08, 2007 21:25:11
od mojky
Dík za radu jak regulátor zapojit.Dnes jsem vymontorval původní regulátor a ještě jednou proměřil. Ve studeném stavu je OK, ale po mírném zahřátí se celý rozhodí a nejdou 2 fáze.Stále nevím jestli koupit nové Vape nebo ojetý originál(po bouračce)! :roll:

Napsal: čtv zář 13, 2007 23:20:54
od Zubr
Mojky mi napsal do emailu toto:

Nazdar,
tak regulátor jsem vyměnil ale motorka po zahřáti stále blbne. Nabíjení je nyní stabilní asi 14,3/14,5 V ,jenže motor čim dál více vynechává ba dokonce 3 válec někdy nejde vůbec.Vše se točí kolem toho 3 válce.Napadlo mě jestli nemůže zlobit zapal.cívka.Je vůbec možné, že po částečném zahřátí bude část cívky blbnout (myslím jeden válec ze dvou). Za studena jsou hodnoty přesně jako uvedené v manuálu. Obavám se nějaké závady motoru!
Mojmír
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mojky, potřeboval bych vědět pár detajlů. Např. pokud by nepálil jeden válec, tak by se měl dostávat benál do výfuku, a mělo by to nějak prskat, né-li střílet. Tak co to dělá při vynechání toho válce :?:
Nejsem si jistý jestli měla ZX6R 98 ještě klasické indukční cívky, ale ZX9R od 98, už měla 4 indukčky integrované přímo ve faifkách a nasazených přímo na svíčkách. Jak jsem pochopil z předchozího textu, tak máš ješte dvě indučky a rozvod vysokonapětovýma kabelama. Je to tak :?:
Pokud nebude problém v zapalování, tak pak už jedině v karburátorech. Tyto kawy jsou co se elektroniky týče celkem jednoduchý.

Pokud máš dvě indučky, tak mám jednu teorii: jedna indukčka je napojena na dva vnější válce a ta druhána vnitřní válce. To znamená, že pálí vždy dvě svíčky na jednou, jedna skutečně zapálý směs a druhá hodí cvičnou jiskru při střihu ventilů. A to proto, že indukční cívka, aby uzavřela obvod tak pustí el. proud kabelem do jedný svíčky, zní putuje proud přes kostru do druhé svýčky a vrací se druhým kabelem zpět do indukčky.

:arrow: :idea: A teď to hlavní, to že některý svíčky házej jiskru pouze pod tlakem, a některé naprázno ne, nebo naopak, tak může být paradoxně vadná svíčka u druhého dobře zapalujícího válce, pokud naprázdno nehodí jiskru, tak nezapálí ani ta druhá svíčka. Tož asi tak. Tom

Napsal: pát zář 14, 2007 06:57:48
od mojky
Zx6R 98 má skutečně 2 dvojité zapal. cívky a pálí jak píšeš 2/3///1/4.Problém je ale vtom že závada se projevuje pokaždé jinak.Včera jsem vše rozhodil a zkrátil zap.kabel 3 válce.Motor naskočil takřka ihned. Po zahřátí na teplotu kdy spíná ventilátor se nic nedělo.Ventilátor 2x sepl normálně ale po dalším sepnutí už začal motor vynechávat a nabíjení se celé rozhodilo (při sepnutí a chodu ventilátoru někdy klesne napětíažna12,3 V)i když mám jiný regulátor.Myslím že spínač,relé nebo ventilátor zkratuje a proto odešel původní reg.nabíjení. :evil: Je zajímavé že se nepálí pojistky.

Napsal: pát zář 14, 2007 21:44:36
od Zubr
To spíš vypadá, že alternátor nemá výkon, nebo ho strácí při zahřátí a vyšších otáčkách. Je fakt, že ventilátor má velmi velký odběr proudu. I mě lehce pohasnou světla na volnoběh ve tmě, když sepne větrák, ale nenapadlo mě měřit napětí.

Pokud, ale kleslo napětí na 12.3V, tak tutově všechen odběr celé motorky táhne baterie, a altík nefunguje vůbec. Výrobce navrhuje alternátor na určitou Watáž se cca 100Watovou rezervou, která by se, ale neměla využívat (nebo spíš stím výrobce nepočítá), proto by vlastně nemělo napětí klesat pod asi 13V.

Tvoje baterie možná rychleji slábne, ale možná je to normální a shodou okolností má jedna indukční cívka problém, s velmi vysokým el. odporem, který vyžaduje vyšší vysokonapětový výkon. Ten vysoký el. odpor může spůsobovat vysokonapětový kabel, faifka, a nebo zapalovací svíčka. Dokonce sama indučka by mohla mít mezizávitový skrat a dává nižší napětí.

Podle čeho usuzuješ, že vynechává zrovna třetí válec :?: Myslím si, že pokud náhodně vynechává jeden válec, tak těžko poznáš kterej.

Mám nápad. Na svíčkách je nastavená vzdálenost elektrod na 0.8mm. Zkus tuto mezeru zmenšit tak na 0.4mm u všech svíček, tím podstatně snížíš energetické nároky na přeskok jiskry, a možná to pojede bez problémů. Vyzkoušej a uvidíme. :wink:

Napsal: pon zář 17, 2007 07:13:00
od mojky
Dík za rady ale včera jsem Ninju odvezl na prohlídku místním odborníkům. Nemám čas ani nervy to stále rozebíraní a navíc motor vydává nějaký divný zvuk!! Vše začalo asi 1000km po seřízení v servisu Kawasaki(Ostrava).Měli dělat ventily a karburátory. Karburátory seřídili na totálně chudou směs(je pravda že spotřeba rapidně klesla - při dálkové jízdě ve dvou a průměrné rychlosti 94 Km/hod -- 4,6L**** tam jsem se nikdy nedostal) a ventily nevím (třeba tam něco zapomněli ). :angry5:

Napsal: pon zář 17, 2007 15:17:29
od Zubr
Prosim tě, jak by ti mohli nastavit chudou směs, když ta se dá změnit pouze dynojet kitem, ten obsahuje jiné hl. trysky, jehli, pružinky. Na karburátorech se dá nastavit pouze volnoběžná směs a ta ovlivní pouze tzv. lechtání plynu, a v podstatě se to nedá rozhodit. A do plováků v karbecech se ti nikdo sr*t nebude.

Jediná věc, která do určité míry ovlivní bohatost směsi, je vzduchový filtr.

Ale problém s náporovým sáním, může mít naprosto zásadní vliv, a ta mašina nepojede přes cca 150km/h, možná i podstatně míň.

Já jsem včera jezdil ve skupině na pohodu. Vzjížděl jsem s plnou nádrží a po 140km jsem dotankoval 6,3 litrů paliva, při kolísavé rychlosti 90 až 120km/h. A to mám zx9r.

Zkus si projít nějaké starší témata, tam jsem se o problémech s náporovým sáním, dost rozepsal.
Čau Tom

Napsal: pon zář 17, 2007 15:19:59
od Zubr
Není vůbec jednoduchý spravovat moto na dálku, když to nemůžu sám projet.