Stránka 9 z 10

Napsal: stř úno 13, 2008 11:15:06
od Bubrak
volkswagen píše:Já bych spíš řekl naopak - motor jede na benzín a vzduch... no a když je ve vzduchu hodně vody která jak známo nehoří tak si myslím že to spíš výkon ubere než přidá ne?
Nevim no, ja zas slysel, ze ta voda ti zvetsi kompresi. Ale kez by to bylo jak rikas ty, to bych nemusel hledat problem jinde. :)

Napsal: stř úno 13, 2008 11:40:12
od volkswagen
Logicky bych řekl že voda by mohla zvětšit kompresi kdyby tam byla v kapalném stavu neb kapalina je nestlačitelná, Tady bude v podobě plynu a ten se tučím stlačit dá....

O tom snížení výkonu psali na lpx.cz tuším, škoda že už to není k dispozici, to byly dobré stránky

Teplota:

Napsal: pát úno 15, 2008 09:38:29
od 666S999
volkswagen píše:Já bych spíš řekl naopak - motor jede na benzín a vzduch... no a když je ve vzduchu hodně vody která jak známo nehoří tak si myslím že to spíš výkon ubere než přidá ne?
malé školení z fyziky:
1)hustota vzduchu při nule a +25 je rozdíl, nadmořskou výšku v CZ pominem (podívejte se do tabulek,je to markantní)
Z čehož vyplývá, proč se rychlostní rekordy dělaj v létě v Bonneville :lol:
2) za II světové, američani v letadlech požívali vstřikování vody při nouzových režimech do motoru (samozřejmě ne po litrech :lol: , ale jako páry - páč voda se při zážehu a tlaku v motoru rozložila a následně sloučila za detonade v motoru... = přidala trochu na výkonu...

Napsal: pát úno 15, 2008 11:04:42
od volkswagen
Tak teď jsem z toho voľaký zmätený. Hustota vzduchu s rostoucí teplotou klesá. Takže čím řidší vzduch tím lepší vlastnosti motoru? To mi nedává smysl?

Jinak to s tím vstřikováním vody do motoru mě zajímá, máš k tomu něco bližšího? Pojďme s tím do PM, to asi nebude zajímat všechny a tady to taky nemá co dělat..

Napsal: pát úno 15, 2008 22:54:25
od Pavel ZRX
Studeného vzduchu se do válce dostane větší množství než teplého, proto se u některých motorů používají chladiče nasávaného vzduchu. Voda v přiměřenám množství taktéž zvyšuje výkon spalovacího motoru. Při expanzi vniká vodík a ten má sakra potenciál! Už to mají patentovaný v Kanadě. Jen kdyby ta voda nebyla tak drahá.

Napsal: sob úno 16, 2008 02:01:47
od Zubr
Bubrak píše:
volkswagen píše:Kosa ne, spíš vlhkost ;-)
Ale prave vlhkost spis zvysuje vykon ne? Ta bublina by to mela taky spis zvysit. Vzadu mam 180mm gumu misto 190, to by melo taky jeste vic premerovat. Retez vypada celkem ok, mazu to. Mozna ho vycistim taky. V TP mam 295 a ted to jede realne tak 270 ne-li mene. Je to velmi, ale velmi, smutne. :roll:

Bubraku woe, právě tím, že jsi tam vrazil gumu 180/55 místo 190/50 jsi si zvětšil průměr zadního kola, takže ti tacho ukáže míň při stejné rychlosti, než se 190/50. Rozdíl je 1.3% na 6stku při 300km/h rozdíl dělá 4km/h

A další podstatný rozdíl vzniká při prokluzu zadního kola, který je ovlivněn teplotou z kola tudíž její přilnavostí a také tlakem v pneu, v kterém je rozdíl až cca 0,4 Baru u studené, nebo zahřáté gumy.

A Bubraku doufám, že si seš jistej, že jsi nejel proti větru (o rychlosti 5 až 15km/h), jinak seš pako a příště to skus po větru woe. :D :D :D Jinak při oficiálním měření rychlostních rekordů se za max. rychlost považuje průměr z jízd oběma směry, mezi nimiž nesmí být delší prodleva než cca 30min. Jo, jo vítr je svině záludná :lol: .

Napsal: sob úno 16, 2008 10:20:32
od DoktorZRX
Ten vítr je sviňa i na spotřebu, i 2l/100...ale při rychlosti 300 je spotřeba tak nějak nedůležitá :)

Napsal: sob úno 16, 2008 10:29:16
od KankX
koukam jak jsou dnes vsichni na netu ;-) venku snezi a tak nikdo nejezdi, co? ...tedy aspon tady u nas ted "pekne" chumeli :-(

Napsal: sob úno 16, 2008 10:30:38
od Jana Kawa
tady chumelilo, ale už svítí :wink:

Napsal: sob úno 16, 2008 10:55:18
od spit 40
taky jsme zasněžení :D

Napsal: sob úno 16, 2008 11:25:10
od milda
Tady nesněží,ale mínus 5 st.

To asi nevyjedu... :cry:

Napsal: sob úno 16, 2008 12:13:23
od Maverick
Tož u nás ráno sněžilo , ale teď svítí nádherně sluníčko ale je tam kosa.

Víťo!!!

Napsal: sob úno 16, 2008 14:13:25
od 666S999
volkswagen píše:Tak teď jsem z toho voľaký zmätený. Hustota vzduchu s rostoucí teplotou klesá. Takže čím řidší vzduch tím lepší vlastnosti motoru? To mi nedává smysl?

Jinak to s tím vstřikováním vody do motoru mě zajímá, máš k tomu něco bližšího? Pojďme s tím do PM, to asi nebude zajímat všechny a tady to taky nemá co dělat..


já o voze a Ty o koze:
2parametry o kterých se bavíme:
1) při nižší teplotě je nasáván hustější vzduch, což prospívá motoru (trochu vyšší výkon)
2) aerodynamické odpory se zvyšují, při pohybu v hustějším vzduchu ( a to je o co kráčí!!! kurňa!!! při teplotě NULA STUPŇŮ CELSIA sakra nepojedeš 300km/h jako při +25 a více :lol: )

a další detaily, jak psal zubr...prokluz kola, rozdíl průměrů kola...

Re: Víťo!!!

Napsal: ned úno 17, 2008 14:26:45
od volkswagen
666S999 píše:
volkswagen píše:Tak teď jsem z toho voľaký zmätený. Hustota vzduchu s rostoucí teplotou klesá. Takže čím řidší vzduch tím lepší vlastnosti motoru? To mi nedává smysl?

Jinak to s tím vstřikováním vody do motoru mě zajímá, máš k tomu něco bližšího? Pojďme s tím do PM, to asi nebude zajímat všechny a tady to taky nemá co dělat..


já o voze a Ty o koze:
2parametry o kterých se bavíme:
1) při nižší teplotě je nasáván hustější vzduch, což prospívá motoru (trochu vyšší výkon)
2) aerodynamické odpory se zvyšují, při pohybu v hustějším vzduchu ( a to je o co kráčí!!! kurňa!!! při teplotě NULA STUPŇŮ CELSIA sakra nepojedeš 300km/h jako při +25 a více :lol: )

a další detaily, jak psal zubr...prokluz kola, rozdíl průměrů kola...
Klid člověče, když nevím tak se zeptám ne? Bavili jsme se o vzduchu co jde do motoru, ten aerodynamický odpor mě nenapadl..

já jsem v klidu...

Napsal: ned úno 17, 2008 15:44:05
od 666S999
jen jsem neuvedl, že nejdůležitější faktor (-) je odpor hustějšího vzduchu :idea: pokud bereš motor jako stacionární záležitost, tak je nejlepší vychlazenej, s vodkou a citrónem... :twisted:

(teda na konci ledna a v únoru taky...)