Stránka 1 z 1

Kawa er6n 2009 - kontrolky, motor, spojka

Napsal: úte říj 17, 2023 19:39:51
od Monty4k
Dobrý den všem,

jsem nový motorkář a pořídil jsem si levnější motorku do začátků na rozježdění se.

Vyskytlo se mi tam pár chyb(nebo možná také ne,) každopádně bych se rád optal na pár věcí a poprosil bych o rady, předem děkuji.

1) Na motorce je laďák a prý po instalaci začala svítit kontrolka FI, je něco, co dalšího zkontrolovat vázané k této kontrolce?

2) Brždění motorem i například v 6 stupni je poněkud dost agresivní.

3) Po výměně oleje a olejového filtru se rozsvítila kontrolka oleje, do motorky jsem nalil tolik, kolik podle manuálu má být(nejsem zas takový nešika.)

4) Když držím plyn v nějakých otáčkách lehce, aby jela plynule, tak se motorka cuká, jako kdyby tam neproudilo plynule palivo a vždy vynechávalo, nalil jsem do nádrže STP na čištění vstřiků, ale zdá se mi, že to nic nespravilo.

A poslední otázka: Jsem stále nováček a pořád nemůžu přijít na to, v jakých RPM motorku jezdit a při jakém stupni, pokud by se našel někdo hodný na vysvětlení, budu moc rád.

Ještě jednou díky všem za případnou pomoc.

Re: Kawa er6n 2009 - kontrolky, motor, spojka

Napsal: stř říj 18, 2023 21:09:51
od ZRX 1984
1) Na motorce je laďák a prý po instalaci začala svítit kontrolka FI, je něco, co dalšího zkontrolovat vázané k této kontrolce? Fl je myslím fuel, máš dost benzínu?

2) Brždění motorem i například v 6 stupni je poněkud dost agresivní. To je u dvouválce vlastnost

3) Po výměně oleje a olejového filtru se rozsvítila kontrolka oleje, do motorky jsem nalil tolik, kolik podle manuálu má být(nejsem zas takový nešika.) Težko říct, ale nebude jen čidlo bez oleje, po protočení motoru to nezmizí?

4) Když držím plyn v nějakých otáčkách lehce, aby jela plynule, tak se motorka cuká, jako kdyby tam neproudilo plynule palivo a vždy vynechávalo, nalil jsem do nádrže STP na čištění vstřiků, ale zdá se mi, že to nic nespravilo. To je vlastnost dvouválce, měl jsem ji taky, buď všechno nebo nic.

Re: Kawa er6n 2009 - kontrolky, motor, spojka

Napsal: čtv říj 19, 2023 10:36:06
od KankX
1) F1 svítí po výměně za laďák většinou proto, že v originálu je přívěra a ta u laďáku chybí, takže je potřeba použít buď eliminátor přívěry nebo jinak upravit v řídící jednotce. Je to tak u většiny motorek, tak předpokládám že aní er6 není vyjímkou.
2) jak psal Seky, je to vlastnost dvouválce
3) po výměně oleje a filtru, by měla kontrolka po nastartování po chvíli zhasnout, pokud tomu tak není, pak by to mohl být problém
4) tohle je bohužel taky vlastnost, celkově ty stříkačky nemají moc rádi "udržování rychlosti" buď akcelerace nebo brždění :-(
5) otáčky držíš podle toho jak chceš jet... když svižně a chceš akcelerovat, pak držíš vyšší otáčky a když se jen tak kocháš, tak udržuješ nízké, pak však nemůžeš čekat nějakou akceleraci třeba při předjíždění, tak musíš podřadit třeba o 2 rychlostní stupně dolu. Tohle prostě musíš cítit, co ti je milé... jinak u er6 apod. "nízkoobjemových" motocyklů nemůžeš očekávat, že budeš plout krajinou s 2tis. ot., tyhle motorky musí být pořád trochu vytočené, aby rozumně jely.

Re: Kawa er6n 2009 - kontrolky, motor, spojka

Napsal: pát říj 20, 2023 14:18:35
od ZRX 1984
Sorry F1 má Honza samozřejmě pravdu, já měl model 2006 a když svítila oranžová s popisem FI byla to rezerva myslím :-)

Re: Kawa er6n 2009 - kontrolky, motor, spojka

Napsal: úte dub 16, 2024 14:55:22
od Monty4k
Zdravím všechny, zapomněl jsem sem zavítat, chtěl bych Vám všem moc poděkovat za vysvětlení, jsem zase o něco chytřejši, děkuji mockrát!