Asistovaná antihopingová spojka Kawasaki
Napsal: úte dub 06, 2021 11:17:38
převzato od KAWA Pepka z FB
Asi jste si už všichni všimli, že na novějších motocyklech od Kawasaki jde spojková páčka neuvěřitelně lehce a například holkám se lehce ovládá. Dříve byla síla na páčce přímo uměrná, jak byly "tvrdé" spojkové pružiny a záleželo na přepákování k lanku, jaká byla výsledná ovládací síla. U nových motocyklů Kawasaki se ale montuje tzv "asistovaná" spojka. Její výhoda je v tom, že motor v tahu "jakoby uzamyká" spojkové lamely k sobě a tím znemožňuje spojce (lamelám) proklouznutí. Tím pádem mohou být spojkové pružiny poměrně měkkě, jsou jen 3 místo 5ti až 6ti kusy a ovládací síla na páčce malá. Tato funce má i výhodu při pouštění spojky po přeřazení, kdy prostě spojka sepne lamely k sobě, ikdyž se spojkou a plynem ještě nemáte ten správný grif. Výhodou je i delší životnost a pohodlenější ježdění... Antihoppingová funce je pak hnedka jasná, je to pravý opak, kdy spojka funguje podobně jako volnoběžka na přehazovačce na kole - nedochází ke tření na lamelách, ale spojka nepřenáší točivý moment od zadního kola při agresivním podřazování z vysokých otášek a nespojí se s motorem dokud se rozdílné otáčky nevyrovnají... Tím pádem se ani neblokuje a neposkakuje zadní kolo a Vám to umožní brzdit do zatáčky v klidu a bez rušivého vjemu od neklidného (nebržděného) zadního kola. (majitelé starších douválců by mohli vykládat), ale i moje ZX-9R dokáže pěkně škubat řetězem...Tento asistent je zcela mechanický, ale je hlídaný snímačem motorové brzdy, nebo ECU motoru aby nemohlo dojít k přetočení motoru... V případné kombinaci s quickshifterem to dělá z řazení velmi jednoduchou záležitost při kterém nehrozí žádný omyl....
.
Asi jste si už všichni všimli, že na novějších motocyklech od Kawasaki jde spojková páčka neuvěřitelně lehce a například holkám se lehce ovládá. Dříve byla síla na páčce přímo uměrná, jak byly "tvrdé" spojkové pružiny a záleželo na přepákování k lanku, jaká byla výsledná ovládací síla. U nových motocyklů Kawasaki se ale montuje tzv "asistovaná" spojka. Její výhoda je v tom, že motor v tahu "jakoby uzamyká" spojkové lamely k sobě a tím znemožňuje spojce (lamelám) proklouznutí. Tím pádem mohou být spojkové pružiny poměrně měkkě, jsou jen 3 místo 5ti až 6ti kusy a ovládací síla na páčce malá. Tato funce má i výhodu při pouštění spojky po přeřazení, kdy prostě spojka sepne lamely k sobě, ikdyž se spojkou a plynem ještě nemáte ten správný grif. Výhodou je i delší životnost a pohodlenější ježdění... Antihoppingová funce je pak hnedka jasná, je to pravý opak, kdy spojka funguje podobně jako volnoběžka na přehazovačce na kole - nedochází ke tření na lamelách, ale spojka nepřenáší točivý moment od zadního kola při agresivním podřazování z vysokých otášek a nespojí se s motorem dokud se rozdílné otáčky nevyrovnají... Tím pádem se ani neblokuje a neposkakuje zadní kolo a Vám to umožní brzdit do zatáčky v klidu a bez rušivého vjemu od neklidného (nebržděného) zadního kola. (majitelé starších douválců by mohli vykládat), ale i moje ZX-9R dokáže pěkně škubat řetězem...Tento asistent je zcela mechanický, ale je hlídaný snímačem motorové brzdy, nebo ECU motoru aby nemohlo dojít k přetočení motoru... V případné kombinaci s quickshifterem to dělá z řazení velmi jednoduchou záležitost při kterém nehrozí žádný omyl....
.