Dobíjení akumulátor regulátor

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9161
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od ZRX 1984 » stř bře 06, 2019 16:09:09

Jenda píše: stř bře 06, 2019 16:01:58 To bych měl být schopny změřit na výstupu ne ?
To jo, akorát víš proč tam jsou tak tlustý dráty? Aby Ti neukápnul měřák :-)
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9161
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od ZRX 1984 » stř bře 06, 2019 16:12:55

misak39 píše: stř bře 06, 2019 15:50:16 zákon pana Ohma... P (W) = U(V) x I(A) jen netuším kolik max může dávat altík ampér
To je parametr, který by se měl dát dohledat u auta dává třeba 70A a to já teda na multimetru končím na 10A.
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

Jenda
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 368
Registrován: úte kvě 26, 2015 23:55:33

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Jenda » stř bře 06, 2019 16:35:16

ZRX 1984 píše: stř bře 06, 2019 16:12:55
misak39 píše: stř bře 06, 2019 15:50:16 zákon pana Ohma... P (W) = U(V) x I(A) jen netuším kolik max může dávat altík ampér
To je parametr, který by se měl dát dohledat u auta dává třeba 70A a to já teda na multimetru končím na 10A.
No ! Už se k něčemu dostáváme 😎
Tohle se píše v manuálu ZRX
Jen v tom nejsem úplně kovanej


Battery
Type Capacity
Voltage
Sealed Battery
12 V 14 Ah (ZR1200-A1 ∼ A3/B1 ∼ B3/C1
∼ C2)
12 V 12 Ah (ZR1200-A4 ∼, A6F ∼/B4/C3) 12.6 V or more
––– –––
––– –––
Alternator (Charging System)
Type
Charging Voltage Stator Coil Resistance Rotor coil resistance Slip Ring Diameter Carbon Brush Length
Three-phase AC (built-in regulator/rectifier) 14.2 ∼ 14.8 V @4 000 r/min (rpm)
1.0 Ω or less
2.3 ∼ 3.5 Ω
14.4 mm (0.57 in.) 10.5 mm (0.41 in.)
––– ––– ––– –––
14.0 mm (0.55 in.) 4.5 mm (0.18 in.)
Ignition System
Crankshaft Sensor Resistance Ignition Coil:
3 Needle Arcing Distance Primary Winding Resistance
Secondary Winding Resistance
Type
Gap
IC Igniter Inspection
380 ∼ 570 Ω
6 mm (0.24 in.) or more 2.3 ∼ 3.5 Ω
12 ∼ 18 kΩ
NGK CR9EK or ND U27ETR 0.7 ∼ 0.8 mm (0.028 ∼ 0.031 in.) in the text
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Munga
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 404
Registrován: ned led 20, 2008 19:13:11
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Munga » stř bře 06, 2019 19:07:37

Onehdá jsem měl alarm který trošku žral a když jsem na mašině málo jezdil a nebo krátké trasy tak mi to vybíjelo a následně odrovnalo baterku. Zahodil jsem to.
Každopádně v garáži připojit na udržovací proud at je jistota že po čase nastartuješ.
Onehdá jsem měl také vyhřívané hefty,trošku sletované a bez pojistky - nastartoval jsem a zapl výhřev naplno. Když jsem přišel k mašině ustrojen tak místo heftů mi na řidítku hořel 2x táboráček a pod hefty louže kouřící gumy. Počítám že ty vyzkratované hefty měly slušnej odběr a Rex to ustál. Spíš jestli pak nebude blbě svítit, když jsem tam měl dvojité světlo tak to bylo žluté jak na fichtlu.
ZRX 1100 /99 Black
Kozí dech
Munga F4
Z900 RS

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9293
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od KankX » stř bře 06, 2019 19:34:15

děláš s tím Jendo zbytečně moc velkou vědu... jak už jsme psal, měřáčky a kokotinky nic neberou, to vůbec nemusíš řešit a co se výhřevu týká, tak to už něco sežere, ale není to nic co by alternátor nezvládl. A jestli to zvládá, poznáš také podle toho, že až to zapojíš a zapneš, tak při nastartovaném motoru a zvýšených otáčkách změříš jestli ti klesne napětí a případně o kolik... pokud tam bude pořád kolem 14V tak je to v pohodě

jo a jinak z těch údajů co jsi sem nakopíroval ten výkon alternátoru nevyčteš, protože je to asi tajné a není to tam ;-)
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Jenda
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 368
Registrován: úte kvě 26, 2015 23:55:33

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Jenda » stř bře 06, 2019 20:56:06

KankX píše: stř bře 06, 2019 19:34:15 děláš s tím Jendo zbytečně moc velkou vědu... jak už jsme psal, měřáčky a kokotinky nic neberou, to vůbec nemusíš řešit a co se výhřevu týká, tak to už něco sežere, ale není to nic co by alternátor nezvládl. A jestli to zvládá, poznáš také podle toho, že až to zapojíš a zapneš, tak při nastartovaném motoru a zvýšených otáčkách změříš jestli ti klesne napětí a případně o kolik... pokud tam bude pořád kolem 14V tak je to v pohodě

jo a jinak z těch údajů co jsi sem nakopíroval ten výkon alternátoru nevyčteš, protože je to asi tajné a není to tam ;-)
Je tam právě ze dobíjecí napětí alternatoru je při 4000ot 14,2-14,8 V, ale nikde nejsou A. Nic hele maximálně vymenim regulátor 😂
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Zubr » stř bře 06, 2019 21:38:53

Rex má altik dimenzovaný na cca 400W respektive 28,6A 14V
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9161
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od ZRX 1984 » stř bře 06, 2019 21:58:04

To jo, ale v max tockach ne? Když budes mit vse v ledkach nevim nevim jestli to da...
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Zubr » stř bře 06, 2019 22:03:54

Světla 60W dálkové
Zadní 2x5W
Osvětlení budíku kontrolky cca25W
Zapalování těžko říct odhad do 50W
Osvětlení SPZ 5W
Cca 30W dobíjení
Krátkodobé odběry brzdovky 2x21W
Blinkry 2x21W
=cca 264W rezerva výkonu bude ještě cca 136W

Na rukojetě a píčoviny v poho stačí, když přidáš sedlo, tak při zapnutí blinkru a brzdovek bude docházet k poklesům napětí, které podrží baterie, ale vypadá to blbě.

Rex má buzení alternatoru, což je výhoda za altikem jsou jen diody. Ale hřát se to bude.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Zubr » stř bře 06, 2019 22:05:16

ZRX 1984 píše: stř bře 06, 2019 21:58:04 To jo, ale v max tockach ne? Když budes mit vse v ledkach nevim nevim jestli to da...
Nene to da i nad volnobehem
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Zubr » stř bře 06, 2019 22:07:20

ZRX 1984 píše: stř bře 06, 2019 21:58:04 To jo, ale v max tockach ne? Když budes mit vse v ledkach nevim nevim jestli to da...
Ledky mají mnohem nižší odběr, tam se da výkon ušetřit.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Jenda
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 368
Registrován: úte kvě 26, 2015 23:55:33

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Jenda » čtv bře 07, 2019 06:47:46

Zubr píše: stř bře 06, 2019 22:03:54 Světla 60W dálkové
Zadní 2x5W
Osvětlení budíku kontrolky cca25W
Zapalování těžko říct odhad do 50W
Osvětlení SPZ 5W
Cca 30W dobíjení
Krátkodobé odběry brzdovky 2x21W
Blinkry 2x21W
=cca 264W rezerva výkonu bude ještě cca 136W

Na rukojetě a píčoviny v poho stačí, když přidáš sedlo, tak při zapnutí blinkru a brzdovek bude docházet k poklesům napětí, které podrží baterie, ale vypadá to blbě.

Rex má buzení alternatoru, což je výhoda za altikem jsou jen diody. Ale hřát se to bude.
V podstatě díky tomu ze je pod ledkama, tak by ty čísla nahoře mohli být úplně jiné a ta rezerva mnohonásobně vyšší, z hlavy ted nevystrelim odběr těch ledek leda by byl napsanej přímo na nich.

Pak by to tedy mohlo znamenat ze za jízdy by se při zapnutí a pri maximálním odběru což je těch prvních řekneme 2-3 minuty při nahřívání by mohl zustat dostatek proudu i s rezervou na plnou obsluhu , následně při přepnutí do udrzovaciho režimu, i s možnosti nějakého dobíjení telefonu po cestě apod.

A úplně jako sci-fi teoreticky když si to poustis jen na jaře a na podzim kdy není úplně teplo tak by se to mohlo i uchladit 😀

Samozřejmě je tu pak varianta to zapínat postupně nejdřív nahřát jedno a pak druhé.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Zubr » čtv bře 07, 2019 10:16:51

Jenda píše: čtv bře 07, 2019 06:47:46
Zubr píše: stř bře 06, 2019 22:03:54 Světla 60W dálkové
Zadní 2x5W
Osvětlení budíku kontrolky cca25W
Zapalování těžko říct odhad do 50W
Osvětlení SPZ 5W
Cca 30W dobíjení
Krátkodobé odběry brzdovky 2x21W
Blinkry 2x21W
=cca 264W rezerva výkonu bude ještě cca 136W

Na rukojetě a píčoviny v poho stačí, když přidáš sedlo, tak při zapnutí blinkru a brzdovek bude docházet k poklesům napětí, které podrží baterie, ale vypadá to blbě.

Rex má buzení alternatoru, což je výhoda za altikem jsou jen diody. Ale hřát se to bude.
V podstatě díky tomu ze je pod ledkama, tak by ty čísla nahoře mohli být úplně jiné a ta rezerva mnohonásobně vyšší, z hlavy ted nevystrelim odběr těch ledek leda by byl napsanej přímo na nich.

Pak by to tedy mohlo znamenat ze za jízdy by se při zapnutí a pri maximálním odběru což je těch prvních řekneme 2-3 minuty při nahřívání by mohl zustat dostatek proudu i s rezervou na plnou obsluhu , následně při přepnutí do udrzovaciho režimu, i s možnosti nějakého dobíjení telefonu po cestě apod.

A úplně jako sci-fi teoreticky když si to poustis jen na jaře a na podzim kdy není úplně teplo tak by se to mohlo i uchladit 😀

Samozřejmě je tu pak varianta to zapínat postupně nejdřív nahřát jedno a pak druhé.
Uvažuješ správně, souhlasím s tebou :wink:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Jirka_Z
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4237
Registrován: pon led 21, 2008 22:01:28
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Jirka_Z » čtv bře 07, 2019 10:37:25

Já myslím, jak píše Zubr a ty na konci, moc to řešíš, to určitě zvládne, ale kdybys to chtěl opravdu měřit, tak to zapni a jak psal Kaňour, měř pokles napětí při zapnutí a vypnutí všeho co tam dáváš.
Pokud bude výrazný, tak bych nad tím dál přemýšlel, ale já myslím, že nebude, protože vyhřívání nebudeš mít na plné kule pořád, LEDkama jsi nějaký proud pošetřil, mobil / navigace sice bere 2A, ale při 5ti voltech... takže bych se tím fakt nezabýval ;)
JAWA 350 Style OilMaster
ZZR 1.4 - 010 - Metallic spark black
CKC#824
...pursuit is futile...

Jenda
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 368
Registrován: úte kvě 26, 2015 23:55:33

Re: Dobíjení akumulátor regulátor

Příspěvek od Jenda » čtv bře 07, 2019 10:44:13

Ale mě baví mít všechno promyšlené 😎 :rolleyes: :drinkers:
ZRX 1200 R

Odpovědět