H2 SX

Modely, testy, zkušenosti
Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5041
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Re: H2 SX

Příspěvek od misak39 » pon lis 13, 2017 12:40:08

SumavaCZ píše: pon lis 13, 2017 09:07:08 Objem ničím nenahradíš TEČKA :finga:
Podpis!
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: H2 SX

Příspěvek od Zubr » pon lis 13, 2017 19:42:59

Prostě nesouhlasím, Čtyřválcová šestistovka s turbokompresorem by svými parametry snadno překonala atmosférickou ZX10R a se slušnou životností ( tu téměř vždy ovlivní konstruktér motoru), ale takováto motorka by byla zbytečná konkurence pro zx10r. Proto to chce originální nápad. Maloobjemové dvouválce nebo tříválce, by mohly zabodovat mezi konkurencí a vyšvihnout Kawu nad ostatní továrny.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: H2 SX

Příspěvek od Zubr » pon lis 13, 2017 20:12:46

Turba u aut, trpí nepříjemnými vlastnostmi. Když pominu, že se dost serou, tak turba u aut nemají velký výkon protože jsou poháněné výfukovými plyny, tudíž tlačí tlak jen max cca 0,8 až 1,5 baru podle velikosti motoru. Tím pádem musí dochlazovat stlačený vzduch, aby byl alespoň nějaký efektivní nárůst výkonu. Dokud se turbo neroztočí, tak dost přidušuje motor, který i vinou nízké komprese, prostě nechce jet, dokud náhle nezatáhne turbo. Pro motorku velmi špatné vlastnosti. K turbu se musíte umět chovat. Jsou lidi co dokážou zničit turbo po několika tis.km a některým vydrží turbo po celou životnost auta. Tímto turbokompresor v H2R netrpí, je téměř nezničitelný.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7940
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: H2 SX

Příspěvek od volkswagen » pon lis 13, 2017 22:14:43

Tome, nikdo ti to nebere. Jenže by to nikdo nekoupil. Trh na tyhle věci je v segmentu “objem nenahradíš”. Tihle lidi ti za 600, byť kvalitní a oturbené, prostě ty peníze nedají. Get used to that.
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9290
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: H2 SX

Příspěvek od KankX » pon lis 13, 2017 22:30:56

Nechci ti do toho Zubře tak moc kecat... jsem úplný analfabet a tak prosím promiňte mé nejapné poznámky a otázky. Pokud si dobře vzpomínám, tak kompresor používají už řadu let automobily značky Mercedes ale také je používá třeba Jaguar, Range Rover, atd ....

A k tomu kompresoru: asi největším problémem mechanického pohonu je to, že při stejných podmínkách nedodá na kola stejný výkon, jako turbo. Turbo totiž využívá nevyužité energie (o tom dále), zatímco kompresor je poháněn přímo motorem a tedy mu ubírá na výkonu. Naštěstí kompresor více výkonu přidá, než ubere. Pokud tedy chceme dosáhnout stejného výkonu jako u turbomotorů, bude to na úkor spotřeby paliva, která bude u motoru s kompresorem vyšší.
Z toho plyne, že turba jsou účinnější a tudíž vhodnější pro malé motory (mají také menší emise)... takže kompresor tady bude asi dost ztrácet a emise ho nejspíš stejně zabijou.

Navíc je to mechanická záležitost která se točí XXX tis. otáček a myslíš že životnost bude stejná jako u motoru co se točí max. 8tis. ot.??? při stejných rozměrech??? ... já si to nemyslím... ale každému soudruhovi, co jeho jest ;-)

P.S.: ...zapomněl jsem dodat, že jsem už pár motorů s turbem měl, jak diesel tak benzín a celkem to funguje, neměl jsem s tím problém, ale kupodivu znám těch pár lidí co mělo právě zmiňovaný kompresor a v 70% jim nefungoval... proč? No raději zůstanu u parního stroje, ten šlape pořád jako hodinky ;-) :D
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
Munga
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 404
Registrován: ned led 20, 2008 19:13:11
Bydliště: Praha

Re: H2 SX

Příspěvek od Munga » pon lis 13, 2017 22:49:03

Da,Da..třeba motor od pana Wankela je také super,jenže se to rychle opotřebuje a rozbije...Proto si kupte ZRX :lol:
ZRX 1100 /99 Black
Kozí dech
Munga F4
Z900 RS

Uživatelský avatar
Jirka_Z
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4237
Registrován: pon led 21, 2008 22:01:28
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: H2 SX

Příspěvek od Jirka_Z » úte lis 14, 2017 17:13:57

A já nevím, mě se myšlenka er-6f s turbokompresorem líbí :)
Lehká motka na blbutí s výkonem, který člověk dokáže v reálném provozu opravdu využít :)
JAWA 350 Style OilMaster
ZZR 1.4 - 010 - Metallic spark black
CKC#824
...pursuit is futile...

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9159
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: H2 SX

Příspěvek od ZRX 1984 » úte lis 14, 2017 21:15:38

Jirka_Z píše: úte lis 14, 2017 17:13:57 A já nevím, mě se myšlenka er-6f s turbokompresorem líbí :)
Lehká motka na blbutí s výkonem, který člověk dokáže v reálném provozu opravdu využít :)
Trochu bych to upravi na " nedokáže využít " jinak dobrý :-) Já jsem na turbo motorce nikdy nejel, tak neumím říct pocity, ale snad se to brzy změní
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9290
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: H2 SX

Příspěvek od KankX » úte lis 14, 2017 23:10:02

ZRX 1984 píše: úte lis 14, 2017 21:15:38 Já jsem na turbo motorce nikdy nejel, tak neumím říct pocity, ale snad se to brzy změní
...tak já měl to štěstí, že jsem na ní jel a žádné jiné pocity než u každé druhé motorky se u mě nedostavili... tedy až na ten pocit, že kdyby byla moje, mohl bych na srazu na Seči odtůrovat 12 hodinu :lol:
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
Méďa
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1147
Registrován: pon kvě 23, 2011 08:48:35
Bydliště: Liberec

Re: H2 SX

Příspěvek od Méďa » stř lis 15, 2017 08:23:22

Munga píše: pon lis 13, 2017 22:49:03 Da,Da..třeba motor od pana Wankela je také super,jenže se to rychle opotřebuje a rozbije...Proto si kupte ZRX :lol:

jj Waklíka v RX8-to je na hodiny vyprávění :lol:
od 49,9 do 1199 ccm

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9159
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: H2 SX

Příspěvek od ZRX 1984 » stř lis 15, 2017 09:50:13

KankX píše: úte lis 14, 2017 23:10:02
ZRX 1984 píše: úte lis 14, 2017 21:15:38 Já jsem na turbo motorce nikdy nejel, tak neumím říct pocity, ale snad se to brzy změní
...tak já měl to štěstí, že jsem na ní jel a žádné jiné pocity než u každé druhé motorky se u mě nedostavili... tedy až na ten pocit, že kdyby byla moje, mohl bych na srazu na Seči odtůrovat 12 hodinu :lol:
Tak ono 1,6 tdi taky není žádnej zázrak, ale funguje to :-)
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: H2 SX

Příspěvek od Zubr » sob lis 18, 2017 17:55:52

KankX píše: pon lis 13, 2017 22:30:56 Nechci ti do toho Zubře tak moc kecat... jsem úplný analfabet a tak prosím promiňte mé nejapné poznámky a otázky. Pokud si dobře vzpomínám, tak kompresor používají už řadu let automobily značky Mercedes ale také je používá třeba Jaguar, Range Rover, atd ....

A k tomu kompresoru: asi největším problémem mechanického pohonu je to, že při stejných podmínkách nedodá na kola stejný výkon, jako turbo. Turbo totiž využívá nevyužité energie (o tom dále), zatímco kompresor je poháněn přímo motorem a tedy mu ubírá na výkonu. Naštěstí kompresor více výkonu přidá, než ubere. Pokud tedy chceme dosáhnout stejného výkonu jako u turbomotorů, bude to na úkor spotřeby paliva, která bude u motoru s kompresorem vyšší.
Z toho plyne, že turba jsou účinnější a tudíž vhodnější pro malé motory (mají také menší emise)... takže kompresor tady bude asi dost ztrácet a emise ho nejspíš stejně zabijou.

Navíc je to mechanická záležitost která se točí XXX tis. otáček a myslíš že životnost bude stejná jako u motoru co se točí max. 8tis. ot.??? při stejných rozměrech??? ... já si to nemyslím... ale každému soudruhovi, co jeho jest ;-)

P.S.: ...zapomněl jsem dodat, že jsem už pár motorů s turbem měl, jak diesel tak benzín a celkem to funguje, neměl jsem s tím problém, ale kupodivu znám těch pár lidí co mělo právě zmiňovaný kompresor a v 70% jim nefungoval... proč? No raději zůstanu u parního stroje, ten šlape pořád jako hodinky ;-) :D
Jak jsou na tom oba systémy s účinností, těžko říct, to jsem nikde nezjistil. Spotřeba paliva se nedá tak snadno odsoudit k horšímu. Vetšinou se odvíjí při nějaké průměrné ustálené cestovní rychlosti, která lidi zajímá a každý motor je na tom jinak(ať atmosféry nebo turba). Ten kdo chce jezdit 200+ asi na nějaký ten litřík koukat nebude.
Jaké technologie kompresoru používá mercedes a jiné vozy nevím, ale H2R má geniálně vyřešený náhon turba ( Kawasaki zvládla jako jediný výrobce vyřešit, tento náročný problém). Zatím jsem neslyšel, že by nějaká H2 selhala a já věřím tomu, že to bude spolehlivé.
Já bych turbokompresorovou motorku chtěl, akorát na ní nemám chechtáky.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Méďa
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1147
Registrován: pon kvě 23, 2011 08:48:35
Bydliště: Liberec

Re: H2 SX

Příspěvek od Méďa » stř lis 22, 2017 17:21:24

Tome, co je tak specificky zvláštního na pohonu turba u Kawasaki?
od 49,9 do 1199 ccm

Uživatelský avatar
Blacky
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 683
Registrován: ned lis 10, 2013 18:37:45
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: H2 SX

Příspěvek od Blacky » stř lis 22, 2017 18:53:42

Klika? :)
proces výběru - RS???
EX - K Vulcan S 2016 Willi
EX - K Z750R 2012 spark black
CKC#1597

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1079
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: H2 SX

Příspěvek od Zubr » čtv lis 23, 2017 08:03:49

No použili planetovou převodovku, což není nic zvláštního, ale pro pohon turba to nikdo nezkusil. Vždycky byl problém, že žádná převodovka, nebyla schopná desetinásobně zvýšit otáčky a vydržet rychlý změny těchto otáček. A funguje to
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Odpovědět