Za tepla nestartuje
Za tepla nestartuje
Dovolím si otravovat s neznačkovou moto. Dávám dokupy manželce SZR660 (jednovál od Yamahy,ale dělané v Itálii )
Motorka dlouhou dobu stála (u Maverika) v garáži. Převzal ze servisu, bohužel neodzkoušenou, protože jsem vytáhl značky z depozitu a doufal, že si ji manželka ošahá. Poprvé jsem ji zdechl asi po 10km a už nenastartoval, aby jsem ji pak tlačil 1km do kopce a doma pak chytla v garáži na první pokus Jeli jsem to projet s manželkou, jí to zdechlo na křižovatce a už nenastartovala. Dom musel na vozíku. Baterka měřená ok, svíčka NGK černá jak bota, ale venku jiskru házela. Vyměnil za Denso a chytlo to zase na poprvé. Zvláštní, že to chytalo ale bez sytiče.
Dneska jsem to jel projet, jezdil jsem kolem baráku, projel tak 2km, dom, zdechl, nastartoval, jel projet větší okruh. Při cestě jsem si všiml, že volnoběh je dost nízký a jednička se musela držet v otáčkách, aby to nezdechlo. U baráku, jsem chtěl zvýšit volnoběh, ale zdechlo mě to a už jsem to nenahodil. Asi jsem to rozesral, nevěděl jsem, na kterou stranu kroutit, protože se mě zdálo, že to na to nereaguje.
Pak jsem několikrát motorku nastartoval, ale musel jsem citlivě lehce přidat při stratování plyn. Po startu to vylítlo až tak na 4t ot, ale volnoběh byl moc nízký, bez držení plynu to zhaslo a furt to stratuje nic moc.
Dle výše uvedeného, to bylo diagnostikované na bohatou směs. Možná tomu pohohlo i to, že jsem dal kvůli STK dB killer, který to fakt dost tlumí. Bez něj jsem na tom ale nejel.
Napadá někoho ještě něco jiného? Abych to nechal zkontrolovat, nebo by to vše mohlo být fakt jen blbě nastavenou bohatostí?
Maverika jsem se ptal, ale prý mu to jel bez problému, ale jestli je tam třeba větší jehla si už nepamatuje. Jde to vyladit pak i s tou jehlou.
Motorka je pro manželku, takže musí být bezproblémová, nemůžu řešit, aby startovala určitým způsobem atd. Prostě musí dojít, max vytáhnout sytič, zmáčknout a jet. Výkon v podstatě nepotřebuju.
Motorka dlouhou dobu stála (u Maverika) v garáži. Převzal ze servisu, bohužel neodzkoušenou, protože jsem vytáhl značky z depozitu a doufal, že si ji manželka ošahá. Poprvé jsem ji zdechl asi po 10km a už nenastartoval, aby jsem ji pak tlačil 1km do kopce a doma pak chytla v garáži na první pokus Jeli jsem to projet s manželkou, jí to zdechlo na křižovatce a už nenastartovala. Dom musel na vozíku. Baterka měřená ok, svíčka NGK černá jak bota, ale venku jiskru házela. Vyměnil za Denso a chytlo to zase na poprvé. Zvláštní, že to chytalo ale bez sytiče.
Dneska jsem to jel projet, jezdil jsem kolem baráku, projel tak 2km, dom, zdechl, nastartoval, jel projet větší okruh. Při cestě jsem si všiml, že volnoběh je dost nízký a jednička se musela držet v otáčkách, aby to nezdechlo. U baráku, jsem chtěl zvýšit volnoběh, ale zdechlo mě to a už jsem to nenahodil. Asi jsem to rozesral, nevěděl jsem, na kterou stranu kroutit, protože se mě zdálo, že to na to nereaguje.
Pak jsem několikrát motorku nastartoval, ale musel jsem citlivě lehce přidat při stratování plyn. Po startu to vylítlo až tak na 4t ot, ale volnoběh byl moc nízký, bez držení plynu to zhaslo a furt to stratuje nic moc.
Dle výše uvedeného, to bylo diagnostikované na bohatou směs. Možná tomu pohohlo i to, že jsem dal kvůli STK dB killer, který to fakt dost tlumí. Bez něj jsem na tom ale nejel.
Napadá někoho ještě něco jiného? Abych to nechal zkontrolovat, nebo by to vše mohlo být fakt jen blbě nastavenou bohatostí?
Maverika jsem se ptal, ale prý mu to jel bez problému, ale jestli je tam třeba větší jehla si už nepamatuje. Jde to vyladit pak i s tou jehlou.
Motorka je pro manželku, takže musí být bezproblémová, nemůžu řešit, aby startovala určitým způsobem atd. Prostě musí dojít, max vytáhnout sytič, zmáčknout a jet. Výkon v podstatě nepotřebuju.
ZX-12R naked
Re: Za tepla nestartuje
Tuto motorku neznám, ale předpokládám, že to má ještě karbec. Asi máš pravdu v tom, že se přehlcuje palivem, ale to musí mít nějakou příčinu. Pochybuji, že by se karburátor rozšteloval a proto bych nic neladil, jinak si přiděláš další problémy!!! Jako první, bych kontroloval filtr sání jestli je čistý a ne třeba úplně plesnivý (to už jsem taky viděl) a taky průchodnost vstupů do filtrboxu jestli tam není něco nasáté hadr a pod. Zapalování bych vyloučil a asi i svíčku. Zkontroloval bych jestli se opravdu dobře zavírá sytič, to že jde zatáhnout páčka ještě neznamená že se zavře v karburátoru! Protože dlouho stála, tak bude možná ucpaný karburátor. Nejenom trysky se ucpávají, ale můžou se ucpat i vzdušníky a kanálky jenž přivádějí vzduch k tvorbě volnoběžné směsi. Proto opatrně profouknout nízkým tlakem. Většinou se v těch kanálkách tvoří oxidace (v nejhorších případech bylo nutné vyčistit karburátor v ultrazvukové lázni). Více variant mě teď nenapadá.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Re: Za tepla nestartuje
doufal jsem, že odpovíš zrovna ty, děkuju. No nakonec to dopadne asi tak, protože servisy jsou plné a nikdo se nechce drbat s celou mašinou, že to budu komplet rozdělávat, abych vydělal a dal na čištění a štelování karbec. Takže u toho snad ještě všechno zkontroluju.
Filtr by měl být v klidu, vypadal co jsem se díval jako nový. Ten sytič mě nenapadl, ale když nad tím te´d přemýšlím, tak to ním asi nebude, protože při jeho otevření, šlo slyšet, že motor se točil jinak (nenastartovaný), na druhou stranu, teď jak jsem to rozesral na volnoběhu, když jsem zkusil podržet to po nastartování přes sytič, tak žádná změna nebyla.
Popravě jsem se kvůli té svini už několik dní ani nevyspal. Mám dovolenou, doufal jsem, jak budu s manželkou testovat a místo toho se ráno vzbudím a začnu nad tím přemýšlet a už ji rozdělávám.
Filtr by měl být v klidu, vypadal co jsem se díval jako nový. Ten sytič mě nenapadl, ale když nad tím te´d přemýšlím, tak to ním asi nebude, protože při jeho otevření, šlo slyšet, že motor se točil jinak (nenastartovaný), na druhou stranu, teď jak jsem to rozesral na volnoběhu, když jsem zkusil podržet to po nastartování přes sytič, tak žádná změna nebyla.
Popravě jsem se kvůli té svini už několik dní ani nevyspal. Mám dovolenou, doufal jsem, jak budu s manželkou testovat a místo toho se ráno vzbudím a začnu nad tím přemýšlet a už ji rozdělávám.
ZX-12R naked
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7940
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za tepla nestartuje
Soused má stavbu ze savage a má podobný problémy. Velký jednobuchy se a) hrozně pomalu ohřívaj a za b) ulejvaj svíčku. Takže když nastartovat tak nechat pořádně zahřát - prý min 10 minut. Jinak vyndat svíčku, vopálit a pak to půjde...
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
Re: Za tepla nestartuje
No jestli je to tak, tak půjde brzo do světa. Jak jsem psal, má to být motorka pro manželku, takže nějaké velké vysvětlování co a jak dělat tady nejde. Říkal jsem si, že ten jednovál bude fajn, protože to moc netočí, rychlost dostatečná a hlavně malá váha. Ale nakonec moje dělala autoškolu na GSX750 a říkala, že ta ji seděla nejvíc (měl tam víc motorek).volkswagen píše:Soused má stavbu ze savage a má podobný problémy. Velký jednobuchy se a) hrozně pomalu ohřívaj a za b) ulejvaj svíčku. Takže když nastartovat tak nechat pořádně zahřát - prý min 10 minut. Jinak vyndat svíčku, vopálit a pak to půjde...
ZX-12R naked
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7940
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za tepla nestartuje
Upřímně si myslím, že s 10 a více let starým karbecem pakárna bude ať to bude jedno dvou tří nebo čtyřválec. Foolproof bych možná viděl nějaký starší ER (pochopitelně) nebo nějakou neznačkovou mrdku typu gladius nebo balius nebo jak tomu říkají...
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
Re: Za tepla nestartuje
manželka váží cca 50km, měří 153cm, takže potřebuje fakt něco lehkého a malého. To SZR splňuje. Další věc, že testujeme, jestli ji to vůbec bude bavit a nebo se vrátí na zadní sedlo. Pokud tí to bude bavit, SZR půjde časem do světa a pořídá se něco jiného, pokud ji to nebude bavit, SZR půjde do světa taky, a nebude to tak bolet.
ZX-12R naked
Re: Za tepla nestartuje
Dneska jsem to rozmontoval a dal nechat vyčistit a seštělovat karbecy. Co mě ale zarazilo, že z jednohé hadičky z nádrže tekl benzín. V nádrži je ventil s čidlem, z toho jde hadička do pumpy, z jedna hadice ovládá podtlak pohybem motoru a druhou by mělo jít palivo. Překvapilo mě, že když je nádrž odpojedná, teče z ní benzín (je to právě ta hadice, co ovládá podtlak (jestli se teda nepletu).
ZX-12R naked
Re: Za tepla nestartuje
Máš pravdu, z té hadičky by nemělo nic téct v tom ventilu je membrána a ta bude nejspíš děravá. A to by mohla být tato závada, protože ti jde palivo přímo z toho ventilu do sání mezi karb.a motor. Nutné opravit!!!MMKS píše:Dneska jsem to rozmontoval a dal nechat vyčistit a seštělovat karbecy. Co mě ale zarazilo, že z jednohé hadičky z nádrže tekl benzín. V nádrži je ventil s čidlem, z toho jde hadička do pumpy, z jedna hadice ovládá podtlak pohybem motoru a druhou by mělo jít palivo. Překvapilo mě, že když je nádrž odpojedná, teče z ní benzín (je to právě ta hadice, co ovládá podtlak (jestli se teda nepletu).
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Re: Za tepla nestartuje
Dík, mrknu na to. Tak jako tak, karbecy budou aspoň pořádně vyčištěné a vyštelované.
ZX-12R naked
Re: Za tepla nestartuje
tak jsem to rozebral a zkontroloval obě membrány (velkou a malou) na žádné jsme nenašel dírku, bylo tam trošku svinstva, tak jsem to profoukal a očistil. Na to kontrolovat, jestli z toho zase chčije už jsem neměl sílu, už tak mě bylo blbě z toho benzínu v garáži a při profoukávání a zkoušení membrán. Jinak chcalo to z té hadičky na obrázku spodní (horní je napojená na ventil s čidlem v nádrži), co je volná a jde na obrázku pod nádrž. Jestli jsem to dobře pochopil, tak to by měl být sice přívod paliva, ale ovládat by to měl podtlak z toho náustku s "P"
Jinak omlouvám se za plevelení fora neznačkovýma moto. Může to být bráno jako ukázka, jak jsem neznačkové motorky nahouby
Jinak omlouvám se za plevelení fora neznačkovýma moto. Může to být bráno jako ukázka, jak jsem neznačkové motorky nahouby
ZX-12R naked
Re: Za tepla nestartuje
na staré GPZ byl taky podtlakovej ventil a ten fungoval tak, že ho otvíral podtlak ze sání. Druhá hadice z kohoutu byla na polohu PRI, což je přímé zaplavení karburátoru a z toho teče v týhle poloze benzin pořád. Kouknul bych spíš přímo pod kohout, tam by měla bejt taková placička gumová nebo korková s třema dírama, který určujou, jestli benzin teče přes membránu nebo přímo. Pokud je tohle těsnění rozleptaný, prasklý nebo jinak poškozený, nezavírá polohu PRI a proto chčije benzin pořád... taky mi to na gepce dělalo, než jsem to vyměnil.
Ta placka je označená 11009 (schéma vpravo dole)a stojí nula nula hovno...
Ta placka je označená 11009 (schéma vpravo dole)a stojí nula nula hovno...
- Přílohy
-
- nádrž.jpg (109.22 KiB) Zobrazeno 5328 x
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*
*CKC 102*
Re: Za tepla nestartuje
Dík, ale já tam kohout vůbec nemám, takže ani polohu PRI. Ta pumpa je tam prý v pořádku, prý je to kvůli tomu, že hladina je níž než karburátory, takže v případě, žeto klesne pod tu uroveň, tak prý normální pumpa, čerpadlo a jinak to má prý normálně protíkat. Když se oddělá, tak by to mělo fungovat normálně, jen prostě přijdu o pár litrů v nádrže, které jsou pod úrovní karburátorů.
Čekám furt na karbece, prý 1-2 dny a zatím maník jen zvládl několikrát lustrovat mašinu přes VIN a divit se, že to neprochází v databázích Yamahy. Ještě je nepříjemný, když mu po 4 dnech volám, jak to teda vypadá. Never more.
Čekám furt na karbece, prý 1-2 dny a zatím maník jen zvládl několikrát lustrovat mašinu přes VIN a divit se, že to neprochází v databázích Yamahy. Ještě je nepříjemný, když mu po 4 dnech volám, jak to teda vypadá. Never more.
ZX-12R naked