Stránka 1 z 1
Životnost oleje
Napsal: pon dub 18, 2016 13:11:27
od SumavaCZ
Motorový olej do motky měním vždy před sezonou. Loni jsem najel jenom 1200Km. Sice bych se olej měl měnit jednou za rok, ale co když ho tam nechám i druhý rok?
Předpokládám, že se nic nestane, nebo se pletu? Prosím odpovědi pouze erudované. Děkuji

Re: Životnost oleje
Napsal: pon dub 18, 2016 15:41:37
od Ladis
Nevím, jak dalece erudované, ale čistě z vlastní zkušenosti...měním po 6000 km a to už se mi bohužel delší dobu za sezonu nepovedlo.
Myslím, že je jedno, jestli ten olej leží v regále nebo v motoru...

Re: Životnost oleje
Napsal: pon dub 18, 2016 20:07:16
od kawasan
- - jo přesně - - já toho teď taky moc nenajedu tak měním od STK do STK ...

Re: Životnost oleje
Napsal: pon dub 18, 2016 21:05:43
od KankX
naprosto neerudovaně ti tu napíšu... neměň
předpokládám že ti motorka nestála u rybníka a na mrazu, tak pak není důvod po těch pár km olej měnit. Pokud bych však oleje prodával, pak bych ti naprosto erudovaně vysvětlil, že ho vyměnit musíš, protože degraduje, oxidace, atd... bla bla bla.
Re: Životnost oleje
Napsal: úte dub 19, 2016 16:39:38
od 666S999
KankX píše:naprosto neerudovaně ti tu napíšu... neměň
předpokládám že ti motorka nestála u rybníka a na mrazu, tak pak není důvod po těch pár km olej měnit. Pokud bych však oleje prodával, pak bych ti naprosto erudovaně vysvětlil, že ho vyměnit musíš, protože degraduje, oxidace, atd... bla bla bla.
Nečteš mi náááhodou myšlenky? (a Ladisovi...) Taky na to seru a to NEERUDOVANĚ. měním, ne co 6tisíc, tak cca co 5T, abych měl dobrý pocit.

Re: Životnost oleje
Napsal: stř dub 20, 2016 18:34:42
od Méďa
666S999 píše:KankX píše:naprosto neerudovaně ti tu napíšu... neměň
předpokládám že ti motorka nestála u rybníka a na mrazu, tak pak není důvod po těch pár km olej měnit. Pokud bych však oleje prodával, pak bych ti naprosto erudovaně vysvětlil, že ho vyměnit musíš, protože degraduje, oxidace, atd... bla bla bla.
Nečteš mi náááhodou myšlenky? (a Ladisovi...) Taky na to seru a to NEERUDOVANĚ. měním, ne co 6tisíc, tak cca co 5T, abych měl dobrý pocit.

Jak jde v technice o pocity, tak je to skoro správně
Jak se to bere laboratorně a erudovaně, tak z toho vznikne jen Parlamentní komise
Ve firmě točím oleje za hodně peněz. Mám takovou drahou mašinku a ta nám ušetřila hodně korunek. Všem dohadům předcházelo nekolikaleté jestli teda jo, nebo jestli teda ne, má se přesně dodržovat.....a nakonec to skončilo stejně u toho pocitu, v jakém provozu motor běhá a všech souvislostech. Tam se musí k tomu posuzovat třeba i vzduchový filtr a jeho..., jednou za čas střihnout olejový filtr a podívat se, co a kolik toho tam je....Ve finále je to sice o měřeních, ale i zkušenostech a pocitech. Už někdo uváděl, kolik je standardní váha třeba "ložiskového kovu", který najdeš ve filtru a oleji po ujetí...? Pilot se nepřizná, že dal do oleje nějakou "zušlechťující" přísadu, na podzim to studené odstaví a pak se na jaře diví, že to má v kontrolním okénku nějakou divnou barvu
To je na hodně dlouhou diskusi a hodně motorů (sice u aut) mi prošlo razítkem.
ZA mne-standardní provozní podmínky-neřeším čas, jen km, ale na oleji v množství 3,5 litru nešetřím-to se přiznám
