Stránka 1 z 1

zx-6r 2002

Napsal: pon bře 21, 2016 21:00:38
od snopy
Zdravím som tu nový vďaka kúpe mojej prvej krásky a kedže je už staršia mal by som pár otázok
Hoci som už prečítal dosť tu napísaných tém neni mi jasne palivové čerpadlo
V jednej téme s ZX-6R, r.v. 1996 som sa dočítal že by malo tlačiť len ked točí motor je to tak aj pri modele 2002 ?
Teraz som ju po zime štartoval a trvalo to neskutočne dlho aj celkovo po pár dňovej odstávke musí točiť dosť dlho preto by som si logicky myslel že by čerpadlo malo mať časovač a pri zasunutí klučika by malo natlačiť palivo do plavákových komôr
Dakujem za odpoved :)

PS: ešte opíšem ten studený štart točím točím bafne sem tam až nakoniec chytí samozrjeme zo sítičom .. chvylu točí pri pomerne nizkych otáčkach a potom to samo roztočí tak do 7-8 tisíc ... ale ked pridám plyn tak zdochne

Re: zx-6r 2002

Napsal: úte bře 22, 2016 10:55:10
od misak39
Hodně pomůže synchronizace klapek. Když jsou rozhozený, dělá to přesně to co píšeš. Jinak moje devítka za studena bez sytiče nechytá vůbec, je potřeba ji nechat trochu ohřát než se dá přidat plyn, bo jak je zapnutej sytič, pod plynem se dusí.

Re: zx-6r 2002

Napsal: úte bře 22, 2016 15:25:37
od Ladis
misak39 píše:...je potřeba ji nechat trochu ohřát než se dá přidat plyn, bo jak je zapnutej sytič, pod plynem se dusí.
Tohle mě dělalo ZZR taky, po výměně svíček a vzduchovýho filtru už ne, jde za plynem hned bez ohledu na sytič nebo tepolotu. ;-)

Re: zx-6r 2002

Napsal: úte bře 22, 2016 15:28:18
od Ladis
snopy píše:V jednej téme s ZX-6R, r.v. 1996 som sa dočítal že by malo tlačiť len ked točí motor je to tak aj pri modele 2002 ?
Teraz som ju po zime štartoval a trvalo to neskutočne dlho aj celkovo po pár dňovej odstávke musí točiť dosť dlho preto by som si logicky myslel že by čerpadlo malo mať časovač a pri zasunutí klučika by malo natlačiť palivo do plavákových komôr...
Tohle se děje u stříkaček, karburátorový systém tlakuje až se startérem.

Re: zx-6r 2002

Napsal: čtv bře 24, 2016 00:30:40
od Zubr
Pumpa skutečně doplnuje palivo až při startu a běhu motoru. Trvá až dvacet sekund než se naplní karburátory a během startování se sytičem se tou nestandardní směsí ulejvá. Doporučuji čtyři 5ti vteřinové startování bez sytiče pak nechat chvíli odpočinout a pak jak jsi zvyklej standardně nastartovat. A doporučuji před delší odstávkou vypouštět palivo z karburátoru, protože se palivo rozkládá opařením těkavých složek a zbyde tam šlem z biosraček a ten ti pak ucpe trysky. A nebo tam před zimou natankuj 100 octanovej benzín, ten obvykle biosajrajt neobsahuje, ale bez záruky. :)

Re: zx-6r 2002

Napsal: stř bře 30, 2016 11:04:42
od snopy
Dakujem za rady .. takže postup by mal byť taký že vyčistím vzduchový filter a vymením sviečky a zosynchronizujem klapky (tie som pozeral vyzerá že sú dobre-ale neviem neštudoval som to ešte či tam záleží na mikrometroch alebo ako sa to robí :D )
No a štartovanie som skušal ako odporučil Zubr a už nechytá vobec :( .. čiže vlastne sa to stále zhoršuje lebo pred zimou síce dlhšie točila ale chytila a vlastne sa to stále zhoršovalo ... a ešte jedna vec zo štartovania ... aj minule ked mi chytila (ešte za studena) pri nizkych otáčkach len na volnobehu robila take puf .. najprv ako neznalí som rozmýšlal nadtým že či by to nemohlo byť tesnenie pod hlavou (ak tam niake vobec je :D tiež som zatial neštudoval) ale terza naposledy ked som tiež len štartoval tak to robilo tiež a ked spraví take puf tak to proste cítiť na celej nadrži ked som onu oprety ako keby cez jeden karburator vracalo tlak alebo niečo take je to možne ?

PS: ešte som sa chcel spýtať na čistenie karburatorov ultrazvukovou čističkou ... má stým niekto niake skusenosti ? .. museli by sa potom karburatory znova nastavovať ?

Edit: takže dalej som pátral a vyšla mi stoho jedna otázka že či synchronizovanie klapiek a celkovo karburatora je to iste :D .. skusim niečo take https://www.youtube.com/watch?v=GaTRyHxvneY

Re: zx-6r 2002

Napsal: čtv bře 31, 2016 15:50:19
od misak39
jj, to je ono, jen taková samodomo verze :D S budíkama je práce příjemnější a nestojej svět...

Re: zx-6r 2002

Napsal: pát dub 01, 2016 15:13:10
od snopy
no čítam som otom búrlivú tému na motoride.sk ale nakoniec sa všeci zhodli natom že je najpresnejšie tento sposob a budíky sa mi kupovať nechce :D ... takže dnes som chcel meniť sviečky / resp. aspon ich pozreť .. bohužial krátky kluč chýbal 1 cm :D .. ale vybral som tu cievku a bola niečim zamazaná neviem či olej alebo niečo ine .. mám to vytuierať alebo tam niečo take má byť ? .. a ešte jedna otázka možem zaštartovať ak je cievka odpojená (myslím od tých prívodných káblikov hore) ? alebo je risk že niečo mi tam zhorí niake rele alebo ina elektronika .. dakujem

edit:ešte by som si rád naštudoval čistenie karburátora čo čistiť (odkrucať/vyberať) a čoho sa račej nechytať z pár videí čo som videl čistia len plavákovu komoru a zrejme hlavnu trisku ..a ešte membránu so šupátkom a ihlou .. máte niekto nejaky overený postup alebo skusenosti ?

Re: zx-6r 2002

Napsal: stř dub 06, 2016 18:53:22
od snopy
takže som za ďalším krokom sviečky vymenené-nechytá .. nádrž som nechal zloženú napojil som benzín priamo na fľašu vzduchový filter je tiež preč ... nechytalo tak som strekol trošičku benzínu cez karburátory priamo na ventily chytilo hneď ... čím to teda je ? .. nízka hladina v plavákových komorách ? .. a ešte jedna vec .. pri voľnobehu som zdvihol šupátko prvého vlaca zmenil sa chod motora logicky začal zdochýnať .. reagoval tak prvy druhy a štvrty valec .. keď som zdvyhol 3 šupatko nemalo to žiadny efekt .. bude to tými podtlakmi ? .. ďakujem za každu radu :)

Re: zx-6r 2002

Napsal: čtv dub 07, 2016 10:59:08
od misak39
ucpaná tryska...