olej vidlice
olej vidlice
Ahoj potřebuji radu budu dělat gufera na předních vidlích a v manuálu je psaný olej tlumičový olej SAE 10 a chtěl bych tam dát hustější jestli stačí SAE 15. Je to na kawasaki ZX6R rv.01 Pče prachovku mi to trošek chčije ale ne moc a bavil sem se s borcem a ten říkal že tam mám dát hustější olej že to mám na předku dost měkké.
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej vidlice
Hustý olej měký pružiny nenahradí. Kup pořádný pružiny, použij předepsaný olej, všechny díly vidlice perfektně vymytý, vysušený. Laborovat se dá s výškou hladiny oleje, s viskozitou samozřejmě taky. Pokud ti motorka při brždění padá moc nízko, olej to nespraví.
ZRX 1200 R
Re: olej vidlice
Pružiny jsou dobré sem je měřil ale říkám si jestli když už mám měnit ty gufera a dám tam nový olej jestli nemám dát hustějšíPavel ZRX píše:Hustý olej měký pružiny nenahradí. Kup pořádný pružiny, použij předepsaný olej, všechny díly vidlice perfektně vymytý, vysušený. Laborovat se dá s výškou hladiny oleje, s viskozitou samozřejmě taky. Pokud ti motorka při brždění padá moc nízko, olej to nespraví.
- lukas.01
- Easy slider
- Příspěvky: 725
- Registrován: ned kvě 14, 2006 19:04:21
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej vidlice
Když mi Pavel vyměnil olej ve vidlích a dal jsem tam nastavení co bylo před výměnou, tak to bylo tvrdé, musel jsem povolit. Nový olej byl znát.
ZZR 1400 L.E.
Estrella 250
CKC # 568
Estrella 250
CKC # 568
Re: olej vidlice
Jak jsi měřil tuhost pružiny?
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
Re: olej vidlice
tuhost sem neměřil ale borec v servisu se na to díval a říkal že but to pošteluje a nebo by raději vyměnil gufera že stějně mě to čeká že už začínají chcát a že by dal hustější olej a že by to bylo v cajku.
Re: olej vidlice
Co to bylo za borce a jak ty pružiny teda měřil?
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
Re: olej vidlice
tak je to v cajku díky všem za pomoc. Byl sem dnes v Ol v servisu borec na to juknul a říkal že gufera a klasika olej bude v pohodě. Tak sem hned vše nakoupil a v sobotu budu měnit a dělat rozborku a zborku bylo mi řečeno že jak to vyměním tak to bude tvrdé až moc. Tak mám 10w olej.
Re: olej vidlice
jen nevím jak na to nastavení potom abych něco nepoprasil.
Re: olej vidlice
Ještě jednu radu potřebuji prosím. Jak povolíte spodní šroub co drží tlumič když se protáčí.
Re: olej vidlice
pokud máš upsidy widle, tak povol nejdřív hliníkovej vrch se štelováním, povol vidli z brejlí, (to už máš sundaný přední kolo, to dávám dolů jako první), pak vyšroubuju hliníkovej vrch úplně, vyleju starej mogul a vykoukne na Tebe péro. To má na konci misku s kontramatkou, takže musíš péro zmačknout, abys tam dostal klíč (u mě č.12), povolíš matku, sundáš hliníkovej vrch, vyloupneš prachovku, sundáš segerovku, a pak několikerým razantním cuknutím (v jedný ruce tubus, v druhý trubka vidle) vyrazíš gugero. Opatrně sundej futra (bronz + teflon) tak, ať je nepodrápeš, vypláchni důkladně celou kartuš, nasaď futra, gufero, prachovku a celý to dej jak bylo. Vnitřní kartuš běžně nevyndávám, stačí ji propláchnout tak jak je v trubce. Pokud bys ji chtěl vyoperovat, tak je zespoda vidle imbus (myslím 10) kterej je prošroubovanej skrz dno trubky do kartuše, což znamená, že se to bude při povolování protáčet. Někdo to řeší vraženou násadou od koštěte nebo jiným dřevem dovnitř, já mám z trubky vybroušenej "přípravek" - na konci roury šestihran, kterej jde vrazit dovnitř tak, že tu kartuš podrží při povolování i utahování. U klasický vidle bude postup hodně podobnej, ale už jsem to dlouho nedělal, tak si toto moc nepamatuju.
Horní futro jde zpět malinko tíž, já to vždycky nahřeju přiměřeně horkovzdušnou pistolkou a vklouzne tam pak jak do maminy. Taky dej pozor na to, abys ten hliníkovej vršek měl na vnitřní tyčce našroubovanej stejně, pokud se Ti to nepovede, naklikáš na každý vidli jinej počet klikanců a péro bude napružený na každý vidli jinak!! (dělám to tak, že klikáčem naklikám na spodní doraz, pak rukou lehce našroubuju nadoraz, dotáhnu kontramatku a je po akci ) Kontrlola, že je vše jak má být je, že na šem štelovacím je stejnej rozsah na obou vidlicích... Stačí?
Horní futro jde zpět malinko tíž, já to vždycky nahřeju přiměřeně horkovzdušnou pistolkou a vklouzne tam pak jak do maminy. Taky dej pozor na to, abys ten hliníkovej vršek měl na vnitřní tyčce našroubovanej stejně, pokud se Ti to nepovede, naklikáš na každý vidli jinej počet klikanců a péro bude napružený na každý vidli jinak!! (dělám to tak, že klikáčem naklikám na spodní doraz, pak rukou lehce našroubuju nadoraz, dotáhnu kontramatku a je po akci ) Kontrlola, že je vše jak má být je, že na šem štelovacím je stejnej rozsah na obou vidlicích... Stačí?
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*
*CKC 102*
Re: olej vidlice
Díky i tobě už to mám hotové a neblo to tak hrozné docela pohoda to rozdělat a překopat tet to aspon faká jak má zase na chvilku klid.