Stránka 1 z 1

konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)

Napsal: stř srp 10, 2011 11:03:01
od GEORG
Nevím, kdo už mi tady v klubu tvrdil, že boxer od BMW funguje tak, že mu písty jsou současně na stejnou stranu. Dokonce mi tvrdili, že když zatáhnu za heft, tak motorka táhne k jedné straně.

Tak jsem to prověřil a je to PIČOVINA ! Písty jsou normálně od sebe a k sobě, v žádném případě ne současně na stejnou stranu.
Takže ne vždycky věřit tomu, co kdo nakuká :)

http://www.bmwgs.cz/articles.php?article_id=53

GEORG

Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)

Napsal: stř srp 10, 2011 12:28:16
od marek
Voe jak současně na stejnou stranu ?! Víš jak by to vibrovalo ! Ale když zatůruješ tak se fakt "hejbne" do protipohybu rotace motoru (pokud tomu nedokázali v poslední době vnutit nějaké supervyvažováky). Holt akce vyvolá reakci, fyziku neoblafneš. Ale třeba u Guzzin s tím jejich véčkem je to mnohem výraznější . . . proč to řešíš, chceš boxera?

Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)

Napsal: stř srp 10, 2011 12:29:34
od KankX
kdyz zatahnes za heft, tak ti to samozrejme hodi motorkou do strany, ale neni to pistama, nybrz rozvodama, setrvakem... osobni zkusenost da mnohdy vic nez teoreticke clanky ;-)

a v nadpisu pises ze vis jak funguje a to ti muzu popsat jednim slovem... jako VIBRATOR :-D

Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)

Napsal: stř srp 10, 2011 13:58:39
od Tilda
KankX píše:kdyz zatahnes za heft, tak ti to samozrejme hodi motorkou do strany, ale neni to pistama, nybrz rozvodama, setrvakem
presne receno momentem setrvacnosti :) klikovka, kardan- oboje ma osu ve smeru jizdy a kdyz se zrychli nebo zpomali pohyb tak tam pusobi moment setrvacnosti ktery pak zpusobi naklaneni do strany :) asi spis ta klikovka nez kardan, preci jen tam jsou o dost jiny otacky

a neco podobnyho vyuzivaj i treba motokrossari, nebo spis kaskaderi kdyz skacou- kdyz potrebujou za letu prizvednout predni kolo tak pridaji plyn, kdyz jdou moc na zada a potrebujou dostat predni kolo niz tak zadni kolo pribrzdi. zase diky momentu setrvacnosti zadniho kola :)

(ted doufam ze s timhle moc nekecam, ale u toho bmw to tak opravdu je :lol: )

Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)

Napsal: stř srp 10, 2011 22:09:38
od Pavel ZRX
BMW má ojnice na klikovce uloženy každou na samostatném čepu po 180 stupních, tzn písty jdou k sobě a od sebe. Nevím, jestli je nějaký boxer motor s ojnicemi na jednom společném čepu, tak , jak píše Georg, že by písty chodily souběžně .U V- motoru např. Suzuki SV jsou ojnice na jednom čepu. Tilda i KanX ty setrvačný hmoty hezky popsali, podélný uložení kliky, převodovky a kardanu je dobrý akorát v autě.

Re: konečně vím, jak funguje boxer od BMW :)

Napsal: čtv srp 11, 2011 12:47:14
od GEORG
Kamos koupil 12-ku adventure, tak jsem ho chtel oslnit znalostma:) Vždycky se mi to zdalo divne, ale nikdy jsem to neproveroval. Ted uz vím:)

G