Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Pouze krátké, stručné odpovědi prosím ... zkušenosti s použitím brzdovky DOT5.1 v systému, který je dělaný na DOT4 kapalinu.
Je to bez problémů, nebo tam nenalívat DOT5.1?
Díky Z.
Je to bez problémů, nebo tam nenalívat DOT5.1?
Díky Z.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
tady precizně rozebráno
mám tam 3 roky DENICOL dot 5.1 a bez problémů, je na stejné bázi. Každý rok jsem odvzdušňoval z důvodů laborace s komponenty...
Stejně ať tam dáš cokoli 4/5, je dobré ji občas vyměnit. Když už vidíš ve sklíčku lógr od "kafe" a vyměníš, tak brzdám jen pomůžeš.
mám tam 3 roky DENICOL dot 5.1 a bez problémů, je na stejné bázi. Každý rok jsem odvzdušňoval z důvodů laborace s komponenty...
Stejně ať tam dáš cokoli 4/5, je dobré ji občas vyměnit. Když už vidíš ve sklíčku lógr od "kafe" a vyměníš, tak brzdám jen pomůžeš.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Díky Chozé, to je přesně jak jsem si to představoval ...666S999 píše:tady precizně rozebráno
mám tam 3 roky DENICOL dot 5.1 a bez problémů, je na stejné bázi. Každý rok jsem odvzdušňoval z důvodů laborace s komponenty...
Stejně ať tam dáš cokoli 4/5, je dobré ji občas vyměnit. Když už vidíš ve sklíčku lógr od "kafe" a vyměníš, tak brzdám jen pomůžeš.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9300
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
takze jdes do 5.1 jo? ...to ti pak bude brzdit podobne jako domaci kino hrat se subwoferem
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší.
ZX-10R KRT Replica
CKC#1202
"Jak to má volant nebo kozy, tak s tím budou brzy problémy."
CKC#1202
"Jak to má volant nebo kozy, tak s tím budou brzy problémy."
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší.
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3431
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
O stalačitelnost tam vůbec nejde. Ide tam o bod varu. U DOT 4 je to někde u + 270°C a u DOT je to +300°C
Dak
CKC -015-
CKC -015-
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Kapaliny jsou stlačitelné? Má vyšší bod varu a menší absorbci vzdušné vlhkosti.ZRX 1984 píše:Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší.
Páčka je gumová díky tlakové roztažnosti hadic...se domnívám
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
To platí 100% jen u české politiky.SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší.
Novější je lepší ve více jak 50%, jinak pazourek a syrová strava funguje dodnes...
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9300
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
ZRX 1984 píše:Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší.
kdyby jsi si precetl ten odkaz co dal chose ve druhem prispevku byl bys dokonale v obraze... ten clanek je vazne skvelej, konecne v tom mam jasno
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Takže pro ostatní (Kankx má jasno )
DOT 3 je pro organické brzdové desky
DOT 4 pro sintrované/neorganocké desky
DOT 5.1 je vyvinutá pro brzdové systémy ABS.
DOT 3,4,5.1 vše na stejné bázi, mísitelné, ALE MAJÍ JINÝ NÁROK na údržbu - pro většinu výměna co dva roky!!! (změna barvy indikuje "stáří", pokud je hnědá - je v prdeli )
DOT 5 je na bázi silikonu -pro závodní účely a je nejnáročnější na "údržbu". (asi jako vše v závodění, jde tam při brždění dost o hubu...)
její výhodou je, že není "harmful", čili zdraví škodlivá a nežere barvy a plasty.
Brzdové systémy se dají plnit i "dětským olejem", ale to je na vkusu jednotlivého soudruha..., čili: "kdo chce kam, pomůže si sám" / "do pekla? nejrychleji bez brzd!"
DOT 3 je pro organické brzdové desky
DOT 4 pro sintrované/neorganocké desky
DOT 5.1 je vyvinutá pro brzdové systémy ABS.
DOT 3,4,5.1 vše na stejné bázi, mísitelné, ALE MAJÍ JINÝ NÁROK na údržbu - pro většinu výměna co dva roky!!! (změna barvy indikuje "stáří", pokud je hnědá - je v prdeli )
DOT 5 je na bázi silikonu -pro závodní účely a je nejnáročnější na "údržbu". (asi jako vše v závodění, jde tam při brždění dost o hubu...)
její výhodou je, že není "harmful", čili zdraví škodlivá a nežere barvy a plasty.
Brzdové systémy se dají plnit i "dětským olejem", ale to je na vkusu jednotlivého soudruha..., čili: "kdo chce kam, pomůže si sám" / "do pekla? nejrychleji bez brzd!"
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
666S999 píše:Takže pro ostatní (Kankx má jasno )
DOT 3 je pro organické brzdové desky
DOT 4 pro sintrované/neorganocké desky
DOT 5.1 je vyvinutá pro brzdové systémy ABS.
DOT 3,4,5.1 vše na stejné bázi, mísitelné, ALE MAJÍ JINÝ NÁROK na údržbu - pro většinu výměna co dva roky!!! (změna barvy indikuje "stáří", pokud je hnědá - je v prdeli )
DOT 5 je na bázi silikonu -pro závodní účely a je nejnáročnější na "údržbu". (asi jako vše v závodění, jde tam při brždění dost o hubu...)
její výhodou je, že není "harmful", čili zdraví škodlivá a nežere barvy a plasty.
Brzdové systémy se dají plnit i "dětským olejem", ale to je na vkusu jednotlivého soudruha..., čili: "kdo chce kam, pomůže si sám" / "do pekla? nejrychleji bez brzd!"
Chozé to je taková pěkná tečka za tim našim případem ... "kdo chce kam, pomůže si sám" / "do pekla? nejrychleji bez brzd!"
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
Kapaliny jsou stlačitelné? Má vyšší bod varu a menší absorbci vzdušné vlhkosti.
Už to je asi jedno a v jednoduchosti : http://cs.wikipedia.org/wiki/Stla%C4%8D ... 1_kapalina
Už to je asi jedno a v jednoduchosti : http://cs.wikipedia.org/wiki/Stla%C4%8D ... 1_kapalina
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
ZRX 1984 píše:Kapaliny jsou stlačitelné? Má vyšší bod varu a menší absorbci vzdušné vlhkosti.
Už to je asi jedno a v jednoduchosti : http://cs.wikipedia.org/wiki/Stla%C4%8D ... 1_kapalina
Všechno je stlačitelné. Otázka je, o kolik se ta příslušná věc dá stlačit a kolik peněz se na to stlačení spotřebuješ.
Pro nás smrtelníky zůstaneme u toho, že kapaliny jsou nestlačitelné.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1
No, tak jsem si to přečet. Musim říct, že se to čte docela blbě a v obraze teda nejsem. Může mi někdo napsat o čem že jsem to četl.KankX píše:ZRX 1984 píše:Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší.
kdyby jsi si precetl ten odkaz co dal chose ve druhem prispevku byl bys dokonale v obraze... ten clanek je vazne skvelej, konecne v tom mam jasno
ZX-10R KRT Replica
CKC#1202
"Jak to má volant nebo kozy, tak s tím budou brzy problémy."
CKC#1202
"Jak to má volant nebo kozy, tak s tím budou brzy problémy."