Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od Z. » sob led 08, 2011 10:32:12

Pouze krátké, stručné odpovědi prosím ... zkušenosti s použitím brzdovky DOT5.1 v systému, který je dělaný na DOT4 kapalinu.

Je to bez problémů, nebo tam nenalívat DOT5.1?


Díky Z.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od 666S999 » sob led 08, 2011 12:32:25

tady precizně rozebráno

mám tam 3 roky DENICOL dot 5.1 a bez problémů, je na stejné bázi. Každý rok jsem odvzdušňoval z důvodů laborace s komponenty...
Stejně ať tam dáš cokoli 4/5, je dobré ji občas vyměnit. Když už vidíš ve sklíčku lógr od "kafe" a vyměníš, tak brzdám jen pomůžeš.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od Z. » sob led 08, 2011 14:00:12

666S999 píše:tady precizně rozebráno

mám tam 3 roky DENICOL dot 5.1 a bez problémů, je na stejné bázi. Každý rok jsem odvzdušňoval z důvodů laborace s komponenty...
Stejně ať tam dáš cokoli 4/5, je dobré ji občas vyměnit. Když už vidíš ve sklíčku lógr od "kafe" a vyměníš, tak brzdám jen pomůžeš.
Díky Chozé, to je přesně jak jsem si to představoval ...
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9300
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od KankX » sob led 08, 2011 18:21:38

takze jdes do 5.1 jo? :) ...to ti pak bude brzdit podobne jako domaci kino hrat se subwoferem :D :D
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
SumavaCZ
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1906
Registrován: čtv bře 12, 2009 16:30:11
Bydliště: Klatovy

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od SumavaCZ » ned led 09, 2011 15:45:39

Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší. :rolleyes:
ZX-10R KRT Replica
CKC#1202

"Jak to má volant nebo kozy, tak s tím budou brzy problémy."

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9171
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od ZRX 1984 » pon led 10, 2011 16:13:15

SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší. :rolleyes:
Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3431
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od Dak » pon led 10, 2011 17:45:28

O stalačitelnost tam vůbec nejde. Ide tam o bod varu. U DOT 4 je to někde u + 270°C a u DOT je to +300°C
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od 666S999 » pon led 10, 2011 18:03:20

ZRX 1984 píše:
SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší. :rolleyes:
Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....
Kapaliny jsou stlačitelné? :shock: Má vyšší bod varu a menší absorbci vzdušné vlhkosti.
Páčka je gumová díky tlakové roztažnosti hadic...se domnívám :oops:
Obrázek
Obrázek
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od 666S999 » pon led 10, 2011 18:07:42

SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší. :rolleyes:
To platí 100% jen u české politiky.

Novější je lepší ve více jak 50%, jinak pazourek a syrová strava funguje dodnes... :drinkers:
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9300
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od KankX » pon led 10, 2011 18:57:29

ZRX 1984 píše:
SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší. :rolleyes:
Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....

kdyby jsi si precetl ten odkaz co dal chose ve druhem prispevku byl bys dokonale v obraze... ten clanek je vazne skvelej, konecne v tom mam jasno
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od 666S999 » pon led 10, 2011 19:59:19

Takže pro ostatní (Kankx má jasno :P )
DOT 3 je pro organické brzdové desky
DOT 4 pro sintrované/neorganocké desky
DOT 5.1 je vyvinutá pro brzdové systémy ABS.

DOT 3,4,5.1 vše na stejné bázi, mísitelné, ALE MAJÍ JINÝ NÁROK na údržbu - pro většinu výměna co dva roky!!! (změna barvy indikuje "stáří", pokud je hnědá - je v prdeli :lol: )

DOT 5 je na bázi silikonu -pro závodní účely a je nejnáročnější na "údržbu". (asi jako vše v závodění, jde tam při brždění dost o hubu...)
její výhodou je, že není "harmful", čili zdraví škodlivá a nežere barvy a plasty.
Brzdové systémy se dají plnit i "dětským olejem", ale to je na vkusu jednotlivého soudruha..., čili: "kdo chce kam, pomůže si sám" / "do pekla? nejrychleji bez brzd!"
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od Z. » pon led 10, 2011 20:13:20

666S999 píše:Takže pro ostatní (Kankx má jasno :P )
DOT 3 je pro organické brzdové desky
DOT 4 pro sintrované/neorganocké desky
DOT 5.1 je vyvinutá pro brzdové systémy ABS.

DOT 3,4,5.1 vše na stejné bázi, mísitelné, ALE MAJÍ JINÝ NÁROK na údržbu - pro většinu výměna co dva roky!!! (změna barvy indikuje "stáří", pokud je hnědá - je v prdeli :lol: )

DOT 5 je na bázi silikonu -pro závodní účely a je nejnáročnější na "údržbu". (asi jako vše v závodění, jde tam při brždění dost o hubu...)
její výhodou je, že není "harmful", čili zdraví škodlivá a nežere barvy a plasty.
Brzdové systémy se dají plnit i "dětským olejem", ale to je na vkusu jednotlivého soudruha..., čili: "kdo chce kam, pomůže si sám" / "do pekla? nejrychleji bez brzd!"

Chozé to je taková pěkná tečka za tim našim případem ... "kdo chce kam, pomůže si sám" / "do pekla? nejrychleji bez brzd!"
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
ZRX 1984
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 9171
Registrován: pon dub 07, 2008 12:57:06
Bydliště: Hradec Králové

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od ZRX 1984 » stř led 12, 2011 06:34:35

Kapaliny jsou stlačitelné? :shock: Má vyšší bod varu a menší absorbci vzdušné vlhkosti.

Už to je asi jedno a v jednoduchosti : http://cs.wikipedia.org/wiki/Stla%C4%8D ... 1_kapalina
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od Z. » stř led 12, 2011 07:48:05

ZRX 1984 píše:Kapaliny jsou stlačitelné? :shock: Má vyšší bod varu a menší absorbci vzdušné vlhkosti.

Už to je asi jedno a v jednoduchosti : http://cs.wikipedia.org/wiki/Stla%C4%8D ... 1_kapalina

Všechno je stlačitelné. Otázka je, o kolik se ta příslušná věc dá stlačit a kolik peněz se na to stlačení spotřebuješ.
Pro nás smrtelníky zůstaneme u toho, že kapaliny jsou nestlačitelné. :D
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
SumavaCZ
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1906
Registrován: čtv bře 12, 2009 16:30:11
Bydliště: Klatovy

Re: Náhrada DOT4 kapalinou DOT5.1

Příspěvek od SumavaCZ » stř led 12, 2011 14:58:17

KankX píše:
ZRX 1984 píše:
SumavaCZ píše:Nějak nechápu proč tam lít něco jiného než je předepsáno. Novější neznamená vždy lepší. :rolleyes:
Měla by být méně stlačitelná, tudíž tvrdší páčka brzdy, koupil jsem ji jen proto, abych ji vůbec vyměnil,a le nepozoruji rozdíl od klasiky....

kdyby jsi si precetl ten odkaz co dal chose ve druhem prispevku byl bys dokonale v obraze... ten clanek je vazne skvelej, konecne v tom mam jasno
No, tak jsem si to přečet. Musim říct, že se to čte docela blbě a v obraze teda nejsem. :D Může mi někdo napsat o čem že jsem to četl. :finga:
ZX-10R KRT Replica
CKC#1202

"Jak to má volant nebo kozy, tak s tím budou brzy problémy."

Odpovědět