Stránka 1 z 2

Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Napsal: pát pro 24, 2010 11:36:08
od FilipZX9R
Zdravím, píšu bakalářku na toto téma a dost by mi pomohlo, kdyby někdo měl nejaké technické články s touto tematikou, o vývoji, trendech a hlavně o technice a byl ochoten se o ně se mnou podělit. Moc by mi to pomohlo, protože podkladů není nikdy dost. Předem dík.

Napsal: pát pro 24, 2010 12:26:52
od Pavel ZRX
Hezké téma, je otázkou, který motocykl byl označen jako silniční sportovní jako první, toto by mě docela zajímalo.

Napsal: pát pro 24, 2010 13:42:14
od FilipZX9R
tady jde spíš o to rozebrat ty nejnovější a je to opravdu jen z hlediska motorů, jinak by to bylo spíš na knížku než bakalářku

Napsal: pát pro 24, 2010 14:42:57
od volkswagen
Filipe v Supermotu vyšel celý seriál - teorie motoru, myslím, že z toho bys mohl dobře čerpat.

Napsal: pát pro 24, 2010 15:57:10
od Dargas
jo, něco se tam určitě najde, ale stajně mi to přišlo spíš jako obecný povídání o vesměs základních věcech. Ale zas na bakalářku by to asi stačilo...

Napsal: pát pro 24, 2010 16:17:13
od Pavel ZRX
FilipZX9R píše:tady jde spíš o to rozebrat ty nejnovější a je to opravdu jen z hlediska motorů, jinak by to bylo spíš na knížku než bakalářku
Právě to mě napadlo, kdyby jsi chtěl popisovat vývoj motorů, je to opravdu na knížku.

Napsal: pát pro 24, 2010 16:50:31
od Tilda
nejaka teorie je tady, ale jsou to spis vseobecny zaklady, neni to o nejnovejsich technologiich a tak

http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=853

http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=865

ale kdyz budes hledat tak na motorkarich bude i neco o novinkach :)

Napsal: pát pro 24, 2010 17:49:51
od FilipZX9R
Co se týče všeobecných základů, tak s tím poblém není, máme na to na VUT přímo nejaké učebnice a patřím mezi ty, co si s technikou celkem dobře rozumí. Ale jde spíš o techniku, díky které se dnešní motory dostávají na takové výkony a abych mohl porovnat rozdíly mezi značkama a tak si potřebuju pořádně prostudovat techniku jednotlivých začek.

Napsal: sob pro 25, 2010 11:36:02
od Pavel ZRX
Vysoké výkony současných motorů jsou mezi značkami v podstatě srovnatelné, pokud se jedná o stejné koncepce motoru. Podrobné informace o řízení motoru, ze kterých by jsi porovnal rozdíly, na vebu asi moc nebudou, spíš bych hledal v dílenských příručkách a manuálech jednotlivých značek.

Napsal: sob pro 25, 2010 13:11:29
od FilipZX9R
Tady jde o to, že každá značka se ubírá nejakým směrem, kde se snaží vyvýjt neco, čím se bude lišit a čím bude přečnívat a toto bych chtěl právě v mé práci rozebrat

Napsal: sob pro 25, 2010 13:48:34
od Tilda
ja myslim ze v tomhle ohledu nebudou mezi jednotlivyma znackama nejaky zasadni rozdily. v podstate me napada akorat par vyjimek jako je treba big bang u yamahy R1, variabilni casovani ventilu u kawy GTR a hondy VFR, jiny system zavirani ventilu u Ducati, pripadne pouzi 5 ventilu na valec u R1, ale myslim ze uz se zase vratili ke 4 ventilum

jinak jsou vsechny znacky stejnym smerem- citace z clanku o nove ZX10: Za zvýšením výkonu stojí nové a lehčí materiály, z nichž jsou vyrobeny pohyblivé části motoru. Modernizací tak kromě pístů prošla i kliková skříň, díky níž má nový motor i vyšší těžiště, což slibuje zlepšení ovladatelnosti.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-nov ... 16967.html

Napsal: sob pro 25, 2010 14:08:35
od FilipZX9R
Jasné, přesně o toto mě jde...

Napsal: ned pro 26, 2010 10:28:11
od Dargas
ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.
Téma zní zajímavě, ale klíčovej problém je najít informace, kterých bude velmi málo, navíc určitě anglicky.
Koukal jsem do diplomek ČVUT a nic vhodnýho tam není.

Na druhou stranu pokecat o big bangu (což je dávno vymyšlená koncepce motoru s pravidelnou klikovou hvězdicí, z čehož plyne nutnost nepravidelného zapalování a horší vyvážení motoru) by na pár stránek dalo.
Potom něco o pneumatickém zavírání ventilů, variabilních rozvodech...... a půlka je na světě.

Napsal: ned pro 26, 2010 10:29:08
od Dargas
PS na populární články na netu bych moc nespoléhal, bejvaj tam i blbosti, páč ne každej novinář všemu rozumí....

Napsal: ned pro 26, 2010 19:01:00
od Pavel ZRX
[quote="Dargas"]ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.

Já zas říkám, že motory perfektní byly, do doby, než se u motorek začala řešit spotřeba a emisní limity.
Dnešní maxima 200 Hp/ 1000 ccm (měrný litrový výkon) byly běžné už před 40 lety. A to motory neměly regulaci předstihu, měnící se časování rozvodu, proměnnou délku sacího potrubí, ani klapky v sání, ani ve výfuku. A je jedno, jestli to byly dvou nebo čtyřtakty, jednoválce nebo čtyřválce. Měly svůj motocyklový charakter.
Dnes si chceme přidat plyn, pravou rukou požádáme svůj draze zaplacený potenciometr v plynovém ovladači o akceleraci a v ten okamžik je s námi v rozporu armáda akčních členů a senzorů, které plní své poslání REGULOVAT nařízené řídící jednotkou. :roll: