Stránka 1 z 1

Zx-12 vs zx-9

Napsal: stř lis 10, 2010 15:24:27
od MMKS
Dovolím si založit toto hypotetické téma. Kdybych měnil zrx tak za kterou? Vždycky se mi líbila 12, ale jak už tady bylo řečené,není zbytečně vykoná? Má ten výkon na našich silnicích vůbec význam.jasný výkonu není nikdy dost ale vyvažuje to i ty minusy? (váha,cena,malá nabídka). Teď jsem měl možnost je vidět vedle sebe a velikosti mě připadají nastejno. Na suchu byla 12 pocitově těžší,ale ani na jedné jsem nejel tak nemůžu soudit co za jízdy. U 9 mám zase strach jestli to proti 11 nebude velká změna v charakteristice motoru. Je mě jasné, že výkonu bude dost, ale spíš řeším kde. S tím taky spojena životnost. Přece jen pochybuju že by někdo 12 pravidelně vytáčel do max. Je jich víc, na peníze mírně levnější.ale zase mě připadá, že se na mě kawa vykašlala a čekala už na 10 (klasické vidlice,analog budíky apod). Taky tak 40% jezdím s baťůžkem a tak nevím co na to motor u 9. Je to vše jen kdyby.nikdy jsem na sportu nejel, ale chtěl bych změnu (i když si pak možná budu nadávat)

Napsal: stř lis 10, 2010 19:20:23
od ZRX 1984
Můžu Ti říct, že já bych bral devítku a zkoušeli jsme ji s Peťkou a líbilo se nám to oboum. Irenka s emi líbila, ale tý bych se bál.....

Napsal: stř lis 10, 2010 19:52:28
od Honza-Zed
Souhlasim s ZRX 1984.
Dvanacka je tezka, nemotorna a prekonovana. Je krasna, ale na silnici nic moc. Pokud planujes prulety po dalnicich, tak nevahej.
Pro bezne pouziti to je horsi.

Devitka je mnohem mensi, lehci a hlavne hravejsi.
Na normalni silnici ideal. Nikdy nebudes mit malo koni a vzdy motorku pod kontrolou...

Osobne bych sel do devitky... :wink:

Zeptej se Kubi, ten ti vse vysvetli... :wink:

Napsal: stř lis 10, 2010 20:02:10
od MMKS
Ne, dálnicím se pokud možno vyhýbám. Pokud je u 9 jako klad zmiňované slovo malá, tak to je pro mě minus.ale fakt jsem ve velikosti moc rozdílu nenašel.(nebavím se o plastech). Zrx1984 - jak se ti jevil ten motor proti zrx? Musí se to moc vytáčet? Na zrx jsem zvyklí řadit celkem taky (abych stíhal klukům) ale přece je to jen rozmezí od 6 do max 9 t ot/m.

Napsal: stř lis 10, 2010 20:09:49
od Zdrahy
Devítku jsem měl a na 12ce jsem se svezl. Devítka není výrazně menší, je ale výrazně hezčí :lol: 12ka je takový ten celoplast (málem i kolem kol), devítka vypadá a taky je výrazně odlehčenější. Po REXovi 9ka strašně pojede a 12ka ještě víc - zbytečně víc. Smysl 12ky jsem nenašel, 9ka je zábavná a kdybych si měl vybrat mězi těmito, vykašlal bych se na to a šel bych rovnou do 10ky, 9ky už budou dnes v zoufalým stavu :wink:
Počítej s tím, že ta motorka byla prodaná jako supersport (i když dnes je to cesťák) a podle toho se na ní jezdilo. Nejnovější je 8let stará a to je na supersporta hooodně, co ušetříš na motorce nasypeš do servisu a při prodeji se ti nevrátí ani ň.

Napsal: stř lis 10, 2010 21:42:26
od MMKS
10tka je finančně nedosažitelná a hlavně je to už čistý sport. V9m, že někteří s mojí výškou na to vlezou, ale já chci motorku a ne překoňovanou koloběžku (v provnání s mou postavou) taky pro dva to asi nebude to pravé ořechové.
O té vyběhanosti 9tky jsem psal taky, proto si říkám, že u 12 by to hrozit nemuselo. Ale zatím u vás 9tky vede.
Btw. do kdy se prodávala, já už viděl inzerované i 2004?

Napsal: stř lis 10, 2010 21:50:19
od Zdrahy
2004 se začala vyrábět 10ka - takže je možné že do obchodů šly poslední kusy 9tek :wink: 12ky se dělaly tuším do 2005, ale ty poslední se zlatýma vidlema a radiálníma brzdama se vidí hrozně málo a jsou za raketu větší než 10ky 2004-05. Ten první model 10ky je ještě docela velikej :) ale je pravda že je ultimativnější než 9ka, na té se dá celkem slušně i cestovat. Každopádně tak pohodlné cestování jako na REXovi to nebude :)

Napsal: stř lis 10, 2010 23:01:05
od misak39
Kup ZZR1200, je to cestovnější, koní má přiměřeně,krouťáku taky a ve dvou pojede že to ani nepoznáš, pilka se na ni dá taky a navíc jekrááááásnáááá :D :D :D a hlavně, jde koupit ročník 02-03 kolem 80 papírů...

Napsal: čtv lis 11, 2010 08:33:41
od volkswagen
Jo z tou ZZR1200 má mišák pravdu... vzpomínám, jak po vyjížďce na Mariazell s ní byl chlapík urvanej, jako by skládal uhlí :-)

Napsal: čtv lis 11, 2010 09:21:26
od MMKS
Ale já jsem snad cestování nikde nezmiňoval.jestli ročně mám 7t km?! A jednou týdne dovolená 2t km, na to nepotřebuju cestak.bez urážky k majitelům zzr se mi fakt nelíbí.

Napsal: čtv lis 11, 2010 11:49:51
od Jamharad
Na našich silnicích ZX12r nevyužiješ, ale já mám rád pocit, že mám velkou rezervu a že tu motorku "nehoním" a zároveň mám velmi svižné cestovní tempo. Čili jde hlavně o to, jaký chceš mít pocit :D

PS: Nádhera když jedeš na 6ku otočíš, trošku otočíš a mašina vystřelí......

Napsal: čtv lis 11, 2010 13:15:11
od milos ZX9R
zeby som prispel svojou troskou ??? :wink:

mam obe - na 9tke cca 25000km, na 12tke cca 8000 km
na 9tke som cestoval, sportoval (aj hodil drzku :D ), na 12tke to same (okrem drzky :wink: ) + okruhove dni

rozmerovo je 12tka o malinko vacsia ako 9tka, ma ale v predu mohutnejsiu kapotaz, mensi rejd a hlavne tuhsi ram + USD
vahovo je medzi nimi rozdiel minimalny - najvacsiu usporu vahy (asi 10 kg dole) na 12 som dosiahol tym ze som prestaval vyfuk. system

posed na 12tke je o par cm vyssi ako na 9 kvoli tvarovaniu sedla - je pod nim spodna cast nadrze
pohodlie aj pozicia jazdca je na oboch takmer totozna; sedadlo spolujazdca na 9tke vyzera byt pohodlnejsie (je bohatsie calunene, 12tka ma sedlo velkostou upravene tak aby pasovalo do origo prekrytu sedla

vykon motora - ci uz 9tky alebo 12tky - nemas sancu naplno vyuzit v premavke, pri cestovani su obe bez problemnov
na 9tke som dal s manzelkou a plnou batozinou HU, Chorvatsko, IT, AT a domov bez najmensich problemov

obe mozes tocit ak chces - 12tka pri 9000 ot vtlaca oci do hlavy :shock: :thumbright: - ale na oboch sa da jazdit na 6tke od cca 60 kmh v pohode coproidnym stylom - 12tka trosku viac "skube" kvoli vstrekovaniu (model 2002 vyssie)
9tka toci do max 11000 (nepamatam si presne, 12tka do 10500 - ja jazdim vacsinou 5-8 tis ot)

co sa tyka vydrze motora - tu v UK su borci kt. na 9tke natocili 60 000 mil/100 000 km bez zasahu do motora (www.zx9r.net)
podla mna - ak ma moto najazdene 30 000 km a nevozila v sedle kompletne bezduche hovado - tak je akurat tak fajn zabehnuta :wink:

podvozkovo sa mi 12tka vidi stabilnejsia - teda jej predna USD vidla

brzdy - myslim ze 12 a 9 su totozne Tokico 6piestik (nekorsie 9tky mali myslim 4piestik, moja je rocnik '00); velke zlepsenie na 9tke priniesli pancierove hadice a HH dosticky, 12tku ta zmena este len caka

9tka sa vyrabala do 2003, 12tka do 2005 - dobry vyber aj ceny su tu v UK :wink:

Napsal: čtv lis 11, 2010 13:16:38
od BOB
no najdou se i hezké 9-ky. O jedné vím, ale není na prodej. Navíc se jí pár let musí odečíst (čistírna papírů.......) :(

Přemýšlel jsem jak o 12 (moc koníků a těžkopádná), tak o 10 (moooooooooooooooc koníků, ale hezky poslušná do zatáček), ale po svezení nejspíš zůstanu u mojí 9. 9-ka oproti 10-ce se musí trochu přemluvat do zatáček.

Taky jsem teď pořídil 6-ku a na tu jsem už mooooc velkej. Když sedím pohodlně, tak nevidím budíky a přez 150 mi to trhá nohy od mašiny. Oproti 9 kde se mi nohy začínají odlepovat až kolem 250 (téměř nikdy) to byl docela šok. Taky mě překvapil výkon té 6-ky. Když se podrží trochu ve vyšších otáčkách, tak je to skoro nerozpoznatelný rozdíl od 9-ky. Do zatáček jde ta 6-ka snad rychleji, než si na zatáčku vzpomenu. Fakt jsem byl překvapený rozdílem v pár rocích vývoje. :)

Za mě radím 9-ku, ale trochu pohledat abys do ní nemusel vrazit kupní cenu ještě jednou za servis.

Až mi začne bývalý batůžek na 6-ce ujíždět, tak se začnu poohlížet buď taky po 6-ce, nebo po 10-ce. Přecejen ta 6-ka je taková mrštnější potvůrka a navíc jí bude řídit osůbka s poloviční hmotností. :)

Napsal: čtv lis 11, 2010 15:16:21
od MMKS
Díky za příspěvky. Na základě tohoto už se dá udělat jakási představa. Takže teď do slintaní nad inzeráty zařadím i tu 9. :-)