Stránka 1 z 2
ZX9R - na kolik pootočit jehlu v karburátorech?
Napsal: pon kvě 03, 2010 21:06:18
od nouvy86
Hledal sem v manuálu i tady v tématech, ale asi mám špatný oko nebo to tu neni tak se kdyžtak nezlobte.

Když sem čistil karburátory každá jehla měla jiný pootočení. Ptám se tedy o kolik?

Nechal bych to naladit podle emisí, ale to by bylo dost pracný (navést sondu do správnýho svodu a nebo vrtat do svodů).
Dík za odpovědi.
Napsal: pon kvě 03, 2010 21:13:47
od misak39
no, já myslím, že je jehla konická, takže by mělo bejt jedno jak tam je...a seřídit karbecy znamená seštelovat podtlaky, což stojí kolem litru... o seřizování podle emisí jsem zatím bohužel neslyšel...

Napsal: pon kvě 03, 2010 22:42:05
od nouvy86
misak39 píše:no, já myslím, že je jehla konická, takže by mělo bejt jedno jak tam je...a seřídit karbecy znamená seštelovat podtlaky, což stojí kolem litru... o seřizování podle emisí jsem zatím bohužel neslyšel...

pokud by bylo jedno jak je zašroubovaná tak proč by tam vůbec byla možnost s ní hýbat?

"to máš jak u 120 když jí vezmeš na paltest." taky ti strčej analyzátor do výfuku a poladí karburátor kvůli emisím a hejbou s předstihem...
Napsal: úte kvě 04, 2010 01:02:41
od misak39
vyčkej na Zubra nebo Pavla, oni Ti to popíšou vědecky

Napsal: úte kvě 04, 2010 08:17:58
od nouvy86
misak39 píše:vyčkej na Zubra nebo Pavla, oni Ti to popíšou vědecky

čekám, čekám.

Napsal: úte kvě 04, 2010 15:07:09
od Tomast33
No já to taky čistil a jehla se dá točit volně kolem,nemá to na nic vliv.Jedině nesmíš otočit membránu ta má na jedné straně přívod.
Jak říkáš ladit podle emisí tzn. měnit trysku a jehlu (Dynojet kit) a potom na brzde měřit lambdou ve výfuku. Jediné co se dá přehodit jsou ty komínky na tryskách. Krajní mají o řadu dírek víc.
Jediné co se dá zašroubovat jsou trysky volnoběhu a ty mají být,podle motoskaut.cz motodata 1,5otáčky vytočená.
Je to teda na můj model r.v.94
Když tak zavolej te. 733194657
Napsal: úte kvě 04, 2010 23:40:21
od Zubr
Otáčení jehli nemá na nic vliv. Nevím jak u orig. jehel, ale u dynoget kitu mají jehli více drážek a dají se posouvat nahoru a dolu. Čus Tom
Napsal: stř kvě 05, 2010 01:18:06
od Pavel ZRX
O jehle napsal vše Zubr, jen doplním, že je umístněná v šoupátku. Tazatel ale určitě poptává nastavení šroubku volnoběžné směsi. Jedná se o šroubek zakončený do kužílku, který škrtí průtok směsi (nebo vzduchu, záleží na umísnění) volnoběžným kanálem. Zákl. nastavení může být cca 1,5 ot (povolit), toto nastavení má vliv na bohatost jen do cca 1/4 pootočení plynem. V jiném režimu nastavení tohoto šroubku bohatost podstatně neovlivní, ta se dále řeší polohou jehly v šoupátku a hlavní tryskou. Šroubek volnob. směsi reaguje do povolení asi 2,5 ot, při dalším povolení se už průtok kanálem volnoběhu nezvětší.
Napsal: stř kvě 05, 2010 13:16:55
od nouvy86
Pavel ZRX píše:O jehle napsal vše Zubr, jen doplním, že je umístněná v šoupátku. Tazatel ale určitě poptává nastavení šroubku volnoběžné směsi. Jedná se o šroubek zakončený do kužílku, který škrtí průtok směsi (nebo vzduchu, záleží na umísnění) volnoběžným kanálem. Zákl. nastavení může být cca 1,5 ot (povolit), toto nastavení má vliv na bohatost jen do cca 1/4 pootočení plynem. V jiném režimu nastavení tohoto šroubku bohatost podstatně neovlivní, ta se dále řeší polohou jehly v šoupátku a hlavní tryskou. Šroubek volnob. směsi reaguje do povolení asi 2,5 ot, při dalším povolení se už průtok kanálem volnoběhu nezvětší.
Je to asi tak jak píšeš. Pro jistotu přihazuji obrázek kde je obtažený ten šroubek.

Napsal: stř kvě 05, 2010 20:30:26
od Tomast33
Jo to je tryska bohatosti volnoběhu.
Ladil jsem to a nakonec nejlepší to je opravdu 1,5 otáčky povolit.
Vyzkoušej a uvidíš. poznáš to hned.
Napsal: stř kvě 05, 2010 20:34:26
od Tomast33
Zubr píše:Otáčení jehli nemá na nic vliv. Nevím jak u orig. jehel, ale u dynoget kitu mají jehli více drážek a dají se posouvat nahoru a dolu. Čus Tom
Origo jehla má jen jednu polohu.
Napsal: stř kvě 05, 2010 20:46:23
od Pavel ZRX
Tomast33 píše:Zubr píše:Otáčení jehli nemá na nic vliv. Nevím jak u orig. jehel, ale u dynoget kitu mají jehli více drážek a dají se posouvat nahoru a dolu. Čus Tom
Origo jehla má jen jednu polohu.
Taková jehla se podkládá podložkama, nejlíp ze silonu.
Napsal: stř kvě 05, 2010 22:04:43
od misak39
a k tomu štelování bohatosti-měly by bejt šroubky na všech karb. ve stejný poloze, takže nějaký lambdy se tu neřeje, nebo jo? Jelikož jsem to u motorek takhle seřizovat neslyšel, tak se ptám...
Napsal: čtv kvě 06, 2010 08:35:11
od Pavel ZRX
Lambda se měří ve svodech pro porovnání rozdílu obsahu kyslíku ve výf. plynech. Některý motorky k tomu mají ve svodech zátky, ostatní se měří přes tlumič výfuku. Doladění rozdílných bohatostí jednotlivých válců se dá udělat měřením teploty svodů a doladěním průtoku volnoběž. směsi. Běžně se to však nedělá, jen u hodně poladěných závodních motorů, kde se jede na hranici chudé směsi a detonačního hoření.
Napsal: čtv kvě 06, 2010 13:14:47
od nouvy86
Tomast33 píše:Jo to je tryska bohatosti volnoběhu.
Ladil jsem to a nakonec nejlepší to je opravdu 1,5 otáčky povolit.
Vyzkoušej a uvidíš. poznáš to hned.
ještě sem to nezkoušel, ale na motoskautu bylo u mé ZX9R 2 otáčky.
o víkendu jí provětrám a pak napíšu poznatky.
je to tak, že dva válce mají tak nějak stejně kolem 2,25 otáčky a další dva lehce nad jednu...