Stránka 1 z 1
Mám problém s chladící soustavou na ZX6R prosím o radu
Napsal: stř dub 28, 2010 12:20:26
od Martin Horák
Mám od podzima ZX6R 2001 a zdá se mi, že je něco v nepořádku s chladící kapalinou. Dost často se stává jakmile zastavím ve městě dojde teplota k 105 stupňům a ohřeje natolik, že ji odpustí přes expanzku. Toto chápu ale výměnu jsem dělal v zimě a teď když změřím hladinu chladící kapaliny v chladiči je tam tak polovina. To si myslím, že je špatné poraďte nějaké závady a co mám hledat. Na motce je vidět opravené hrdlo chladiče koukal jsem na víčko chladiče zdá se vše OK, ale tuším že tam musí byt nějaký určitý tlak, aby vše fungovalo jak má ne???
Napsal: stř dub 28, 2010 13:58:56
od ZRX 1984
Co čidlo ventilátoru? zkus z něho vytáhnout dráty a spojit, pokud se sepne větrák, a jindy nespíná, je špatné to čidlo. Že tam máš polovinu chladiče se nedivím, když se to pokaždé uvaří 105°C je skoro dost....
Napsal: stř dub 28, 2010 14:32:10
od volkswagen
Na 105 se to vařit nemůže... máš to zavzdušněný. V soustavě pak chybí tlak a vaří se to už při 105 stupních. Taky si zkontroluj pojistku ventilátoru - často a ráda praská, ventilátor dlouho stojí, zatuhne, pak se při spouštění pojitka spálí.
Napsal: stř dub 28, 2010 20:17:09
od Dak
Pokud není v chladící soustavě tlak (myšleno soustava motor - chladič) , tak blbě propoušťá/nepropoušťá termostat. Prostě všecky zátky, víčka zkontrolovat a přetěsnit, vyměnit. Pokud jde o ventilátor, tak sa podivaj na čidlo na chladiči jak radil ZRX 1984, uhlíky elektromotoru ventilátoru a taky, jak už tady jeden člen ví, zkontroluj pojistku.
Napsal: stř dub 28, 2010 21:06:23
od Martin Horák
Ventilátor funguje ten spíná někde kolem 100. Jde o to že třeba zastavim na křižovatce a teplota vyleze až ke 100 ventilátor sepne v poho zapne, ale než se to začne chladit je tam tak okolo 105 stupňu a v tu chvíli už je plná tlaková nádoba a začne upouštět . Při jízdě se chladí úplně v pohodě ale 3 krát za měsíc ufoukne a jsem samozřejmě bez kapaliny. Koupil jsem ji před zimou a bylo tam málo kapaliny a tak jsem prováděl výměnu, takže předchozí majitel měl s tím určitě stejný problém. Řešil to pouze tím, že přidal ruční spínání ventilátoru. Chtěl bych ale závadu odstranit ptal jsem se na ten tlak protože je vidět že je chladič lepenej.
Skouknu tedy víčko chladiče ale asi to bude řešit spíš jinej chladič. V manuálu jsem koukal, že je tam i nějaké sítko(filtr) nemuže být ucpanej?
Napsal: stř dub 28, 2010 23:46:09
od Dak
Pokud je chladič opravovaný a zmenšený, tak by to mohla byt taky příčina. Zkus zkontrolovat kolik se ti do chladícího systému vleze kapaliny a mrkni do manuálu. Taky sa mrkni kdy má spínat ventilátor. Pokud je chladič tou opravou o dost zmenšený, tak je věc jasná.
Napsal: čtv dub 29, 2010 00:28:42
od misak39
někde to netěsní a saje vzduch... Sundej nádrž a koukej, kde jsou mapy po odpařené kapalině. Pokud to teče někde shora kolem hlavy, stačí se to odpařit, takže jakoby nikde nic neteče, cucne si a pak jde voda do nádržky a následně ven, bo je systém přetlakovanej párou... Jo, a to sítko taky vyčisti, mě kvůli tomu bouchla hadice na devítce...
Napsal: čtv dub 29, 2010 16:53:45
od Martin Horák
Zatím moc díkes za rady skouknu všechny netěsnosti a pak uvidím
Díky
Napsal: pon kvě 10, 2010 20:49:50
od Martin Horák
VYŘEŠENO !!! víte v čem byl problém? nedalo mi to tak jsem prolouskal manuál a šel sem na to. Promačkavám hadiče a stale jsem citil jak někam přetlačuji vzduch. I D I O T předemnou dělal něco s chladičem a přehodil ty 2 hadiče u víčka jedna je do nádobky a druhá nevim ale vše je ted OK díkes všem. Ještě jsem trošku při hledání závady přiopravil víčko chladiče a nevíte někdo kde se dá sehnat v okolí Plzně.
