Stránka 1 z 1

Hoření směsi ve výfukových kanálech

Napsal: pát dub 16, 2010 18:40:47
od Anti
Prosil bych o vyjádření od znalých.Dnes jsem vyzkoušel provoz motoru bez výfuku.S kanálů jde plamen,jak na volnoběh tak při vyšších otáčkách.Je to běžné?Mám za to,že správně nastavená směs by měla shořet už ve spalovacím prostoru.

Napsal: pát dub 16, 2010 19:11:26
od farmář
to by přišel Doktor v noci ovelkou srandu myslím 8) a my co už spíme v chatkách o nerušenej spánek. Tys nebyl loni na Mlejnách, že ne? nebo to bylo už předloni? já už ani nevím kde jsem kdy byl. :lol:
Ona ti hoří v komoře,ale směs je tak bohatá, že neshoří zcela. Proto bez vejfuku šlehaj plameny, i z vejfuku v noci trošičku, nekomu... proto sporťáky na volnoběh bublaj ..... myslím, že je to v poho, u karbce určitě.
Zase se v tom vrtáš? :) věz tedy že i nepřítomnost vejfuku hraje svoji roli !

Napsal: pát dub 16, 2010 20:59:14
od Anti
Mno jo,už blbnu,furt mám pocit že se mi to rychle zahřívá a tak hledám příčinu.Asi je to normální.Teď jsem si vzpomněl že když jsem jednou nastartoval v garáži mašinu mé ženy,tak měla za chvilku červený svody...

Napsal: pát dub 16, 2010 21:51:41
od Jirka_Z
To Farmar - loni to byl Seky s Ladisem, Doktor to byl pred loni ;) :lol: :lol:

Napsal: pát dub 16, 2010 21:57:20
od farmář
máš recht, já tou dobou spal a střízlivěl :))))

Napsal: pát dub 16, 2010 22:50:36
od misak39
plameny jsou normálka....tam chyba není

Napsal: sob dub 17, 2010 21:47:49
od Pavel ZRX
Pokud to žhaví výfuk, je to CHUDOU směsí, nebo pozdním zápalem, kdy směs dohořívá až ve výfuku. Směs máš chudou asi z důvodu nízké teploty vzduchu, vysoký tlak vzduchu má na ochuzení taky vliv. Střílí to po zavření plynu při jízdě v deceleraci do výfuku? Pokud jo, tak přetryskovat, hlavní i volnoběžnou.

Napsal: sob dub 17, 2010 22:28:57
od Anti
Tak jsem na to došel.Dneska sem to rozhodil v obavě že mám prasklinu v palici.Palice je naštěstí v pohodě,ale objevil jsem něco jiného,a to sice podpálené výfukové ventily.Nechápu proč,na začátku minulé sezóny byla hlava na přebroušení ventilů.Buď někdo něco odrbal nebo se ventilům něco nelíbilo...
Pavle,je rozdíl v chování mezi chudou a bohatou směsí?

Napsal: ned dub 18, 2010 22:14:31
od Pavel ZRX
Bohatá směs - ulívání svíček, svody při hoření jisky po izlátoru svíčky, nižší výkon motoru, vyšší spotřeba, menší riziko přehřívání a zadírání motoru, nižší teplota hoření.
Chudá směs - vysoké tepelné namáhání, související s vysokou teplotou hoření.

Napsal: ned dub 18, 2010 22:18:14
od Pavel ZRX
Anti píše:Tak jsem na to došel.Dneska sem to rozhodil v obavě že mám prasklinu v palici.Palice je naštěstí v pohodě,ale objevil jsem něco jiného,a to sice podpálené výfukové ventily.Nechápu proč,na začátku minulé sezóny byla hlava na přebroušení ventilů.Buď někdo něco odrbal nebo se ventilům něco nelíbilo...
Pavle,je rozdíl v chování mezi chudou a bohatou směsí?
Upálený výfuk. ventil je důsledek vys. teploty hoření při provozu na chudou směs (s přebytkem vzduchu)

Napsal: pon dub 19, 2010 16:14:16
od Anti
Díky za specifikaci.Jinak jsem prohlédl hlavu,žádné praskliny,ventily zabrousil,nebyly zas tak v háji,ale problému se nezbavil.Takže mě čeká výměna termostatu,vypadá to že oba kusy co mám jsou vadné.Čemuž odpovídá fakt,že mám problém ráno při pěti nad nulou ale ne odpoledne při dvaceti.Ráno se to přehřívá,ale chladič je vlažný,nejspíš se rychleji zavírá jak otevírá.
Zvláštní je,že bych tipoval v případě chudé směsi ráno dlouho dobu chodu na sytič,ale ten můžu stáhnou zhruba po deseti až dvaceti sekundách a motor si volnoběh udrží.Proto jsem se ptal na rozdíl mezi chudou a bohatou směsí.Vypadá to,že moje úpravy bude potřeba dotáhnout do konce,koupit dynojet a nechat to někde naladit na mašině.