Stránka 1 z 2
Z 1000
Napsal: úte pro 15, 2009 15:22:50
od Honza Mikeš
Čau v sobotu jsem koupil Z1000 rv.2003. Potřeboval bych vědět servisní intervaly a co se při nich dělá
Dík
Napsal: úte pro 15, 2009 15:43:48
od Ladis
Napsal: úte pro 15, 2009 16:51:04
od volkswagen
Servisní interval je sice 12000 ale ani by mě nenapadlo jej dodržet, pěkně po šesti! Jednou za rok brzdovku

Napsal: úte pro 15, 2009 19:20:14
od Fugo
volkswagen píše:Servisní interval je sice 12000 ale ani by mě nenapadlo jej dodržet, pěkně po šesti! Jednou za rok brzdovku

A důvod? když si zatím výrobce stojí tak proč ne? to bys mohl napsat že když u jiný moto je dle výrobce 6tis km tak že dle tebe se to má dělat po 3tis. km. zajímá mě jen důvod.
Napsal: úte pro 15, 2009 21:00:00
od MARTY
jak pise admin a nikdy jinak...kdyz kazdej napise na aute 30 tis nebo dva roky na aute,,,mam ted nove...poprve menim po desiti a pak kazdych 15...bez debat...a muzou psat co chtej a rikat taky...
nekdy to zkus...vymen olej za stejne jetych podminek pres aspon puncochu a zkoumej...okem cichem a treba se napij...

Napsal: úte pro 15, 2009 21:53:15
od Pepa
Napsal: úte pro 15, 2009 22:22:27
od milda
Tak já mám servisní interval na Multivanu 30 tis. ,ale počítač zavelí po cca.20tis.
Záleží na používání.
Toš tak.
Napsal: úte pro 15, 2009 22:25:24
od Maverick
Tak tak. Taky mám na autě po 30ti a rozhodně pokud nebude jinej problém, tak na garančku jedu po ti

Napsal: úte pro 15, 2009 22:31:58
od Pepa
milda píše:Tak já mám servisní interval na Multivanu 30 tis. ,ale počítač zavelí po cca.20tis.
Záleží na používání.
Toš tak.
To jsou ty proměnlivý intervaly, je to o tom jak často startuješ apod. U oktávky dieselu psali taky po padesáti, ale počítač se ozval dřív. Vot technika

Napsal: úte pro 15, 2009 22:37:47
od milda
Tak tak.
Ale na Z1000 to asi dřív neukáže....
Napsal: úte pro 15, 2009 22:43:45
od Pepa
milda píše:Tak tak.
Ale na Z1000 to asi dřív neukáže....
Zase máš výhodu eliminace studených startů, v zimě nejezdíš, podle mě je dobrý ten olej vyměnit ať najezdíš v sezoně osm nebo deset tisíc vždy jednou za rok, blbý je když najezdíš jen dva tisíce. To potom je otázka

Napsal: úte pro 15, 2009 22:44:32
od farmář
srandisti. Mám na Campech po 7500km a je jak bota. S károu i dřív a to tam je SM/CF 5W40.... dříve Gulf, nyní OMV a ten je lepší. Servisní interval je určen výrobcem,ale jde o mezní počet km. Olej vydrží podle své kvality a podle toho,jak je namáhán teplotně, hlavně. Interval je určen pro doporučené oleje, tedy jak značkou tak třídou, proto je doporučují, protože nejde ručit za to, že olej ve stejném API a teplotním rozsahu má od každé značky zcela stejné složení a vlastnosti, je tam daný rozsah, proto fabriky rády doporučují i přímo výrobce.
Plus jeho výměna daná časem, přeci jen i oleje oxidují.
Napsal: úte pro 15, 2009 22:49:46
od Pepa
farmář píše:srandisti. Mám na Campech po 7500km a je jak bota. S károu i dřív a to tam je SM/CF 5W40.... dříve Gulf, nyní OMV a ten je lepší. Servisní interval je určen výrobcem,ale jde o mezní počet km. Olej vydrží podle své kvality a podle toho,jak je namáhán teplotně, hlavně. Interval je určen pro doporučené oleje, tedy jak značkou tak třídou, proto je doporučují, protože nejde ručit za to, že olej ve stejném API a teplotním rozsahu má od každé značky zcela stejné složení a vlastnosti, je tam daný rozsah, proto fabriky rády doporučují i přímo výrobce.
Plus jeho výměna daná časem, přeci jen i oleje oxidují.
Tak, a jsme v pr...li

, farmář to rozhrábl, nicméně je x důvodů proč máš měnit tehdy a tehdy a jakej je nejlepší atd. Já se držím výrobce - jak interval, tak typ a značka oleje . A stejně jde o kšeft

Napsal: stř pro 16, 2009 07:14:14
od Z.
Koukám co člověk, to jiný "pracovní postup". Takže ještě já:
- auto - první výměnu u nového auta v polovině předepsaného intervalu (stroj se přece jenom zabíhá a dochází ke zvýšenému otěru), pak podle předpisu výrobce (aktuálně co 15 000) Ojeté auto výměna ihned, pak stejný postup ...
- Kawa - podle předpisu výrobce - (1000, 6000, 12000 atd resp 1x ročně) čili letos to bylo 1x ročně (nájezd asi 2300 km)
Oleje: Moderní polo a full syntetiky jsou od většiny výrobců jsou vlastnostmi velmi podobné. Správně fungující olej musí být, vypadat znečištěně. Je to známkou toho, že se v něm rozpouštějí všechny ty karbonové usazeniny, splodiny a jiné fujtajbly, které škodí motoru.
Napsal: stř pro 16, 2009 07:27:10
od Fugo
Já tedy mám interval 12tis ale měnit to po 6tis se mě zdá že je nesmyls, dejme tomu po 10 ať se to tedy dobře pamatuje, kolega má VFR 800Vtec a tam je to dle servisního manuálu ca 6,4tis ten kdyby to měl měnit n apůlce tak si to hodí, i tak za sezonu mění 2x-3x.
Jako ano chápu zkrácení intervalu u extrémně namáhaného motoru tím že ho někdo upraví, viz moje bývalé bmw 750iAL BiTurbo kde byl servisní interval ca 12 tis ale směrodatný byl údaj pal. poč., po montáži turbodmychadel jsem interval snížil na ca 6500 jako ostatní namáhané turbo motory, nárůst výkonu byl ze seriových 299PS a 450Nm (na motoru) na 444PS a 709Nm (na zadních kolech).