Stránka 1 z 1

KLR 650 (2000) loziska na klice

Napsal: pon čer 15, 2009 10:09:14
od Matu
Zdravim,

zakoupil jsem si prvni velkou motorku podle vzoru kamarada KLR 650,
vsechno byla pohadka dokud po cca 500 km nezacal motor vydavat podezrele zvuky (drhnuti).

Takze motor sel ven odevzdal jsem znamemu automechanikovy ( podotykam ze velmi dobry ).
No a ted v patek se mi ozval ze motor je rozebranej a zavady jsou nasledujici:

lozisko na klice (leve)
ulomeny zub na kolecku v prevodovce
praskly spojkovy kos

kos zkusim nechat zavarit
kolecko koupim novy

ale problem je s levym loziskem na klice,
podle toho co jsem nasel na partsdepot.cz tak prave lozisko se da vymenit normalne (coz vymenime taky)
ale leve dle katalogu dilu je v kupe s levou pulkou kliky a kupuje se zrejme cela sestava ( cca 14000 Kc)
coz bych samozrejme kupoval znacne nerad...

Tak bych se chtel zeptat jestli nekdo nema zkusenosti s opravou.
Vypada to ze ozubena kolecka a lozisko na leve casti kliky jsou lisovane za tepla,
protoze tam neni pero a je tam tecka udavajici polohu oz. kolecek ke klice.
Lozisko vypada jako standartni NSK L(I?) 40-11 tak ze by se melo dat koupit.

Nemenil jste to nekdo? Kdyz tak jak to slo stahnout? A jak presne musi byt dodrzena pozice oz. kol ke klice?
( chapu ze to nemuze byt otocene o zub, spis nevim jak to tam nasadit presnejs nez treba +-0.5mm a jestli to bude problem potom s rozvodama..)

Diky za radu.

Napsal: pon čer 15, 2009 12:23:45
od Matu
Tak doplnuju ze to lozisko sehnat nejde, takze to vypada na to koupit celou tu levou pulku kliky.

Kdyby nekoho neco napadlo tak predem diky...

Napsal: pon čer 15, 2009 16:49:12
od Anti
Ty máš teda divný závady,to jsem ještě neviděl...
Pokud myslíš to válečkové ložisko co jde ven s klikou,tak to se dá v pohodě vyměnit po stáhnutí toho prstýnku na řetězy.Pokud chceš,mám tu jedno ložisko plonkovní a jsem ti ochoten nechat i koélečko do převodovky.Podle mě to jsou totiž nezničitelné věci,ještě jsem s tím nikdy neměl problém.

Napsal: pon čer 15, 2009 17:01:59
od Matu
Zdar,

diky moc, priznam se ze sem cekal na tebe jestli se ozves :D ,

lozisko bych od tebe urcite vzal, marne ho totiz shanim, i to kolecko (dle katalogu dilu
to je 13260B).

Jak k zavade doslo nevim, jsem v CR 4. majitel, kdyz jsme to kupovali tak jsme si niceho nevsimli,
projevilo se to az po cca 500 km.

Neznas jeste nahodou nekoho kdo by stahnul ten prstinek a nalisoval tam to lozisko?
Nemam stahovak a ani nevim jak to tam nalisovat s toleranci +-0.5 stupne jak sem zjistil v servisnim manualu.

Kdyz tak mi posli na tebe nejakej kontakt treba na t.tuma@email.cz.

Diky moc

Napsal: pon čer 15, 2009 22:01:39
od Anti
To zubové kolo je s přesahem,dělám to na lisu pomocí jednoduchého přípravku.Pak je jen potřeba dodržet značení-tečkou na střed klínku.Těch 0,5 stupně je jen bububu.
Ozvi se ty na A.Mikulencak@seznam.cz,mě se nechce psát mail.Tady si to přečte kdokoliv a může se mu to hodit.
Pokud tu kliku dopravíš ke mně,přehodím ti to.Dneska jsem lisoval prstýnek z mojí...

Napsal: úte čer 16, 2009 08:16:32
od Matu
OK, jasny, urcite bych byl rad kdy by si to mohl udelat,
akorat rekni kdy budes mit cas a privezl bych to.

Diky

Napsal: čtv čer 18, 2009 07:59:25
od Matu
Doplnim pokud by nekdo mel problem s levym loziskem na klice (valeckove),
jedna se o lozisko NSK L40-11, da se sehnat u firmy Coroll s.r.o., www.coroll.cz (vyhradni zastupce NSK v CR).
Cena 2630 Kc bez DPH. Dostupnost do 10 dnu po objednani.
Rozmery jsou vnejsi pr. 80mm, vnitrni pr. 40, sirka 18mm. Je nalisovane na leve strane kliky, zajistene prstynkem
s 1 ozubenym kolem a 1 retezovym kolem.

Napsal: čtv čer 25, 2009 12:05:03
od Matu
Tak jeste na zaver doplnim i to prave lozisko.
Je to kulickove jednorade lozisko fy.: NTN typ TM-SX08A50 C3.

Na strankach Partsdepot.cz za 2494 Kc s DPH.
U fyrmy TROMA, spol.s.r.o. (oficialni dovozce NTN) za 820 Kc bez DPH, ale termin dodani 4/2010 (bude vyrobni termin).

Coz pro me nic neresi, takze sem ho objednal u partsdepot, ale pro nekoho pozdejs by se mohlo hodit.

Napsal: čtv čer 25, 2009 12:20:53
od Matu
Jo a jeste mam takovou teorii jak k tomu mohlo dojit.

Neznamim zpusobem se ulomil zub na jednickovim kolecku v prevodovce (me urcite ne muselo to bejt za predchoziho majitele),
ten je kalenej rozpad se na takovej prasek ten se dostal do toho valeckovyho loziska
zabrzdil jeden valecek a ten to lozisko vydrel.

Nenapadlo mi si zkontrolovat olejovej filtr, protoze tam bych videl ze tam sou spony.
Tak aby se nekomu nestalo taky neco takovyho. Oprava za dily 9000 Kc a to mi Anti
prelisuje to valeckovy lozisko...

Napsal: čtv črc 02, 2009 11:58:15
od motorkár
Zravím Vás.Anti zaujímalo by ma-na tej foto,ktorú máš v profile je ozubené súkolie vyvažovavieho hriadeľa KLR.Len chcem vedieť kde si to zohnal,alebo to dávali do KLR od nejakého r.v.?Ja mám KLR 650/´89 a tá má reťaz cez dve vyvažovacie hriadele.A ako je riešený náhon na ten vrchný vyvažovák.Podľa tej tvojej foto to vyzerá konštrukčne zaujímavejšie a možno to aj viac vydží ako tá reťaz.Vďaka

Napsal: čtv črc 02, 2009 20:08:19
od Anti
To co vidíš na profilu je samodomo úprava.Protože,jakkoliv si vážím inženýrů z Kawasaki,tak ten rozvod v KLR totálně posrali.Je to prostě prototyp z mé dílny,který se bohužel neosvědčil,protože nejde sehnat dostatečně kvalitní řetěz.
Ale už mám novou verzi,kde jsou jen dvě ozubená kola.Až to dostanu z foťáku(odmítá vysypat fotky do pc) tak to sem hodím.

Napsal: úte črc 07, 2009 20:50:29
od Anti
Obrázek


Nová verze,nejspíš konečné řešení.

Napsal: úte črc 07, 2009 22:11:31
od Pepa
Zřejmě domácí kutil :lol: , ale chtěl jsem se zeptat jestli to náhodou není vymyšleno tak, aby se při nějaké poruše nezničilo všechno. Rozumíš, někdy dělá výrobce něco tak, že když dojde ke konfliktu, tak se zničí něco co se zničit má, pokud tam dáš něco "natvrdo", tak zničíš celej motor.

Napsal: čtv črc 09, 2009 20:36:06
od Anti
Zkus se zeptat majitelů KLR,především těch bývalých,co se stane když prdne napínák řetězu vyvažováků.Kdybys ten původní mechanizmus viděl,pochopil bys.Je to nejslabší článek týhle motorky.Nehledě na to,že ty napínáky velmi rády sami od sebe praskají.Stalo se mi to jednou,naštěstí sto metrů od baráku v rychlosti cca 30Km.I tak to bylo zlé.Zadní kolo do smyku,a odporoučela se kluzná lišta toho řetězu.Dokážu si to představit třeba při šesti tisících a stokilometrové rychlosti.
Pokud porovnáš řetezový převod s řetězem,dvěma kluznými lištami,třemi řetězovými koly a napínákem s mojí koncepcí-dvě ozubená kola,musí ti být jasné co udělá v motoru větší rutiku.Ty kola nemají co udělat,nemají žádný nastavovací mechanismus,je to jako primární převod-věčné...
Ostatně nastupce KLR 600-KLX to má řešené úplně stejně.

Napsal: pon črc 19, 2010 20:11:15
od Zob
ahoj. Mám na své KLR 650 r.v. 87 problém s řetězem vyvažováků. Líbil se mi systém který zde uvedl Anti. dá se tu někde najít výkres nebo něco podobného podle čeho by se to dalo vyrobit?