Stránka 1 z 2
Z 1000
Napsal: úte kvě 26, 2009 12:39:03
od JOhny6600
Zdravím,tak mám opět dotaz jelikož nemám český manual. Tak 1. dotaz- dá se sehnat uživatelská manual nebo servisní příruška v češtině, nikde jsem na ni nenarazil.
a 2. dotaz - Lze ne teto motorce řadit bez spojky, rychlosti od 3 a výš?
Diky za odpovědi
Napsal: úte kvě 26, 2009 13:52:32
od KankX
1) uzivatelsky manual ti prodaji v zastoupeni Kawasaki, servisni v cestine neexistuje
2) radit bez spojky jde u "kazde" motorky, ale stavene to na to neni... takze JDE TO, otazkou vsak zustava, jak dostava prevodovka zabrat a co budes muset po par tisicich km menit

(jda se vsak dokoupit nejaky automat - el. krabicka co vypina zapalovani - se kterym to pak jde...)
Napsal: úte kvě 26, 2009 14:46:16
od Samčus
Řadit na horu jde na každé motorce. Řekl bych že se neničí nic -pokud se to umí. Naopak se šetří spojka. Běžně to používam při ostřejší jízdě. Zařazení musí proběhnout z ostra a důrazně. Vytočím , ostře vrknu plynem ( né moc tak asi o polovinu a hned plnej) v dolní úvrati plynu řadím. Jde to i dolů ale je to náročnější na nastavení řadících otáček. Kluci co jezděj na okruhu budou mít větší zkušenosti.
Ten eletronickej vynechávač zapalování se používá na závodních motkách a tam se řadí při plným plynu.
Napsal: úte kvě 26, 2009 15:10:48
od Lech
Já naposled řadil bez sojky nahoru i dolů na Jawě 350. To bylo ještě před vojnou. Teda nemyslím před II. světovou.
S kámošem sme se naučili dokonce i zařadit a rozjet se,bez vymáčknutí spojky.Jo dobří borci to uměli.

oprava:...bez spojky.. samozřejmě

Napsal: úte kvě 26, 2009 16:03:50
od Motors
Lech píše:Já naposled řadil bez sojky nahoru i dolů na Jawě 350. To bylo ještě před vojnou. Teda nemyslím před II. světovou.
S kámošem sme se naučili dokonce i zařadit a rozjet se,bez vymáčknutí spojky.Jo dobří borci to uměli.

oprava:...bez spojky.. samozřejmě

No protože to byl "poloautomat" a s pohnutím řadící páčky"spíš páky a že to byla teda dráha aby se zařadilo" se jakoby mačkala spojka. Rozjezdy bez spojky se dali a motor ani netrpěl

Napsal: úte kvě 26, 2009 16:24:23
od fanuš
Lech píše:Já naposled řadil bez sojky nahoru i dolů na Jawě 350. To bylo ještě před vojnou. Teda nemyslím před II. světovou.
S kámošem sme se naučili dokonce i zařadit a rozjet se,bez vymáčknutí spojky.Jo dobří borci to uměli.

oprava:...bez spojky.. samozřejmě

když mi prasklo spojkové lanko tak jsem tak na jafce jezdil normál...ale ta měla poloautomat..to bylo něco jiného...
Napsal: úte kvě 26, 2009 18:08:37
od farmář
no jde to, jde to docela dobře, nahoru a když se zapomeneš aj dolu,ale musíš mít cit pro to kdy plus máš najednou natvrdo jiný točky bez toho, že by to spojka trošku zjemnila.. Dolu tedy vážně radši přes spojku a nahoru, když ji točíš tak rfychle plyn nula, ťuk a plyn...

ale když do toho máčkneš spojku,jo, jde to úplně krááásně

Napsal: úte kvě 26, 2009 18:50:46
od misak39
já jsem stará škola a řadím se spojkou, jde mi to stejně rychle jako bez (to mám pocit že kurvím kolečka)
Napsal: úte kvě 26, 2009 21:30:31
od Jirka_Z
Jsem na tom stejne jako Mysak... je mi lito prevodovky a jeste vic cloveka kterej to po takovym "cloveku" koupi...
TO Lech: na Jawce to neni problem - poloatomaticky razeni je tam od 70tych let a mozna i driv - joooo kde spi japonska technika...

Napsal: úte kvě 26, 2009 21:39:28
od Z.
Pazoury přerazit za řazení bez spojky. - Tím chci říct chudák převodovka. A nešťastník, kdo od tebe Zeda koupí.

Napsal: stř kvě 27, 2009 08:33:24
od milda
Z. píše:Pazoury přerazit za řazení bez spojky. - Tím chci říct chudák převodovka. A nešťastník, kdo od tebe Zeda koupí.

S tím nesouhlasím.
Jsem na 100% přesvědčenej,že pokud se nahoru bez spojky řadí správně,vůbec nic se nek*rví!!
Napsal: stř kvě 27, 2009 09:10:30
od KankX
milda píše:Z. píše:Pazoury přerazit za řazení bez spojky. - Tím chci říct chudák převodovka. A nešťastník, kdo od tebe Zeda koupí.

S tím nesouhlasím.
Jsem na 100% přesvědčenej,že pokud se nahoru bez spojky řadí správně,vůbec nic se nek*rví!!
ja zase nesouhlasim s tebou Mildo.... co je to spravne???? a jak toho spravne docilis pokazde kdyz preradis???? Se divim ze tam tu spojku vubec davaj

Odpoved myho servisaka, ktereho jsem se na toto ptal pred XX lety, byla takova, ze me nekdy necha kouknou do prevodovky kde se radi se spojkou a do prevodovky kde se radi bez... ale oprava pry neni az tak draha

Napsal: stř kvě 27, 2009 09:17:08
od KankX
...jo a jeste jedna zajimavost... zvlastni je ze to razeni bez spojky vetsinou zajima lidi co nedokazi rychle preradit se spojkou... proste se snazi vyresit svuj neum. Ten kdo umi normalne jezdit a radit tak to resit nemusi, vzdyt ty riditka stejne drzi tak proc by tu spojku nezmackl, ze??? Navic pokud nelitam po okruhu nebo nejezdim casto po meste, tak to prerazeni 1x za 10 min. se spojkou bych snad mohl zvladnout ne?
Napsal: stř kvě 27, 2009 09:20:42
od milda
Hmmm..tak když to říká i devět z deseti odborníků....tak to abych se nakonec naučil i řadit!!

Napsal: stř kvě 27, 2009 09:56:38
od Z.
milda píše:Z. píše:Pazoury přerazit za řazení bez spojky. - Tím chci říct chudák převodovka. A nešťastník, kdo od tebe Zeda koupí.

S tím nesouhlasím.
Jsem na 100% přesvědčenej,že pokud se nahoru bez spojky řadí správně,vůbec nic se nek*rví!!
S tím já nemůžu souhlasit.
Pročpak by výrobce dělal takové drahé a poruchové technické zařízení jako je spojka. Jenom kvůli rozjetí? To jistě ne. Vždyť i rozjet se dá bez spojky. (a nerýpejte do toho - první auta a motorky byly bez spojek a šlo to natvrdo nebo prokluzem primáru)
Principem práce spojky je přece přerušení přenosu kroutícího momentu mezi hnací a hnanou hřídelí. Pokud nedojde k rozpojení, jsou kola stále zatížena a při násilném vysunutí ze záběru přenášený moment provádí destrukční činnost na zubech. Ten kdo to umí s plynem může snížit síly ... ale stejně.
Ono i v autě lze řadit bez spojky. Ruku na srdce, kdo z vás co zastáváte názor řadit na motorce bez spojky řadíte bez spojky v autě. Nikdo co? Saláti!!!