Stránka 1 z 3
Posun polohy snimaca zapalovania ZX9R 2000
Napsal: pon kvě 11, 2009 11:35:23
od milos ZX9R
ahoj chlapci,
zaujimalo by ma co si myslite o vplyve zmeny polohy snimaca zapalovania na ZX9R '00 ...
ma to pomoct k posunutiu momentu zapalenia zmesi o 4 stupne skor = lepsie vyuzitie paliva
Napsal: pon kvě 11, 2009 14:18:54
od Zdrahy
Tuším, že jsme se o tom bavili v ZRX vláknu - někdo narazil na Ebay na upravený takový ten "talíř s výřezem" který právě čidlo snímá.. Shodlůi jsme se na tom, že vývojoví motoráři v KHI asi nebudou úplně blbí a že pokud to udělali tak, jhak to je, mělo to svůj smysl

Napsal: pon kvě 11, 2009 14:20:14
od KankX
ted jsem to sem napsal a Zdrahy me predbehl, smejd jeden
..myslim ze u Kawasaki nebudou uplny trotlove, co tu motorku jen poskladali aniz by ji poradne seridili....

Napsal: pon kvě 11, 2009 15:35:04
od milos ZX9R
nasiel som to na
www.zx-9r.net, je to anglicke forum
su v principe 2 moznosti:
1. vymena tohto "ozubeneho taniera" (rotor? )
http://www.denniskirk.com/jsp/tpl/produ ... 460&mmyId=
2. spominany posun snimaca o 2,2 mm smerom nahor co znamena zmenu predzapalu o 4 stupne skor
cele je to postavene na predpoklade - alebo fakte - ze fabrika pri velkoseriovej vyrobe motorov pocita s pouzivanim najmenej kvalitneho benzinu aky je na maticke zemi k dostani, kedze masiny idu do celeho sveta
kedze je v EU, USA a inych lepsich kutoch sveta benzin kvalitnejsi (okt. c 95, 98, ..) tak tym ze je z fabriky predzapal nastaveny neskor dochadza k menej kvalitnemu spalovaniu zmesi
v pripade ze sa tato uprava robi na seriovej motorke je odporucany posun 4 stupne
v pripade ladenej masiny odporucany posun o polovicu
podla toho co som precital je to tu dost popularna uprava
Napsal: pon kvě 11, 2009 15:46:47
od Zdrahy
Určitě to nějaký vliv mít bude - otázka je jak dalece se to dotkne životnosti motoru. Máš už lecos najeto a najednou se ti se změnou okamžiku zážehu změní zatížení jednotlivých komponent v průběhu spalovacího cyklu...
Napsal: pon kvě 11, 2009 15:58:32
od 666S999
Zdrahy píše:Určitě to nějaký vliv mít bude - otázka je jak dalece se to dotkne životnosti motoru. Máš už lecos najeto a najednou se ti se změnou okamžiku zážehu změní zatížení jednotlivých komponent v průběhu spalovacího cyklu...
tohle nabízí i RASPO z Francie...co jsem četl ZRX1100 je navržený na benzín 91 okt, takže by to smysl dávalo...

, páč rotory snímačů jsou mraky... (3 oblaka typů)

Napsal: pon kvě 11, 2009 16:36:04
od KankX
pak jeste zustava otazka jak kvalitni benzin mame????? ...co jsem tedy ja pozoroval na sve naladene Skode 120GLS, tak jsem mohl jezdit jen na Benzin ktery jsem natankoval v Melnice u jedne jedine cerpaci stanice, pokud jsem natankoval jinde tak ventily cvrdlikaly a auto absolutne nejelo, pak byl vzdy dobry benzin v Madarsku a zapadni Risi, motor slapal jak hodinky tichounce a jezdil jak krava, kdyz jsem pak natankoval v CR, uplne umrelo, skoro jak kdybych vyndal ctvrtku motoru. U dnesnich aut se ten rozdil v kvalite benzinu uz tolik nepozna, moderni motory se vstrikovanim a ridicima jednotkama si s tim docela slusne poradi. A co jsem cetl ke konci roku, kdyz vyhodnocavali kvalitu benzinu a nafty v CR a jinych zemich EU, tak jsme na nasich cerpackach nedocili ani zdaleka udavanych oktanovych cisel, zatimco nektere cerpaci stanice v Nemecku je i prekracovali... Proste az to zmenis o ty 4 stupne, aby jsi se pak nedivil ze ti to na nas benzin nepojede. Jo a takove ty benziny jako Vpower a Verva apod. meli namerene oktanove cislo mensi jak bezny Natural95 takze tim si clovek asi taky moc nepomuze.
Napsal: pon kvě 11, 2009 16:47:50
od milos ZX9R
momentalne jazdim v Anglicku tak dufam ze je tu benzin podobny ako v spominanom Nemecku ...
aby som sa priznal teda konecne, v sobotu som ten snimac posunul
je to na masine okamzite poznat, ma vyrovnanejsi chod, lepsie a plynulejsie sa zbera z nizkych otacok
pri rovnakom style "otacania plynom" je hodne zivsia
musim zistit ako sa sem vkladaju obrazky

....
Napsal: pon kvě 11, 2009 16:51:36
od Zdrahy
Dole v levo pod políčkem pro text příspěvku je "připoj k příspěvku obrázek" - klikni a je to

jen bacha aby nebyl moc veliký, potom ho to odmítne..
Napsal: pon kvě 11, 2009 17:10:38
od milos ZX9R
obrazok upravy snimaca, trosku "jawacka" uprava, pilnik a tak ale ucel splni
snimac sa stane posuvnym
vyhoda oproti vymene taniera-rotora : nemusi sa nosit so sebou origo tanier, staci posunut snimac naspat v pripade ze to nefachci
a toto je idea namontovania

Napsal: pon kvě 11, 2009 19:00:23
od Dak
Tak pocitově se ti može zdat žes tam nejaký koník přidal. Ale pokud to posuneš, tak ti ten koník bude někde chybět. Pocitově možná půjde líp od spodku, ale navrchu to bude dřív mrtvé. A taky jestlis nikdy neviděls podpálené ventily a nechceš je vidět, tak to doma na koleně nedělej. Když sem viděl odlaďování na brzdě, tak je to věda! Pokud chceš zlepšit spodek, tak dopuručuju dynojet stage 1 a KN filtr. To samozřejmě odladit na brzdě s náporovím sáním a budeš to mět uplně 100% Pak je eště celá řada zlepšováků na zapalování, které se dají taky plynule ladit. Ale všecko se podepíše jednak na spotřebě a jednak na životnosti motoru.
Napsal: pon kvě 11, 2009 20:17:12
od KankX
skoro bych rekl Daku ze tahle uprava neudela mrtvej vrsek ale spis obracene... ze to pujde lip do otacek a spodek bude takovej nijakej... nejsem vsak odbornik

Napsal: pon kvě 11, 2009 20:47:56
od Dak
KankX píše:skoro bych rekl Daku ze tahle uprava neudela mrtvej vrsek ale spis obracene... ze to pujde lip do otacek a spodek bude takovej nijakej... nejsem vsak odbornik

Tak ono záleží kam se to posune. Ale jak říkáš jedno na úkor druhého.
Napsal: pon kvě 11, 2009 22:22:28
od milos ZX9R
jaaa vam neviem boys ...
na tejto masine som najazdil cca 30000 km takze ju uz trosku poznam, myslim "zivost"
co sa tyka slabeho vrchu otacok - kedze nie som racer zriedka ju tocim cez 8 tis ot a silny vrch mi zatial moc nechybal
pustil som sa do tejto upravy pretoze som na fore venovanom ZX9R precital od viacerych ludi pozitivne hodnotenie na nu
vysledok tejto upravy je to same ako ked vymenis ten "tanier"- rotor
v pripade ze sa motor mojej krasky rozhodne so mnou rozlucit budem nuteny ho nahradit inym - tento borec ma takmer 50000 km
ale rad by som ho mal co najdlhsie

Napsal: pon kvě 11, 2009 23:00:12
od milda
[quote="milos ZX9R"]obrazok upravy snimaca, trosku "jawacka" uprava, pilnik ............
Já ti držím palce,jmenovče,ať motor maká co nejlíp a nejdýl!!
Tady na fóru je plno zpátečnickejch lidí,co uznávají jen origo stav a bojí se vylepšování ( a třeba i rizika a experimentování).Prej jenom origo stav je ten správnej a ve fabrice ví nejlíp!!
Ještě,že už je svoboda projevu i v CZ!!!!
