Stránka 1 z 1
Olej - vizkozita
Napsal: úte bře 10, 2009 16:52:52
od MMKS
Nebojte, nechci zakládat téma jaký výrobce oleje (ale jestli někdo chce vyjádřit kladný nebo opačný názor tak mu nebráním, rád se poučím). Ale chci se zeptat, jestli má někdo zkušenost s rozdílnou vizkozitou. Většinou se užívá 10W-40, ale dle manuálu můžu užít 10W-20W a letní 40-50 v různých kombinacích. Říkal jsem si že třeba ta 10W je na to že je to motorka a jezdí jen v létě dost nízká a zase kvůli tomu, že motor už má dost najeto zkusti hustější 50 (takže třeba 20W-50 - což je ale vštšinou minerál, nebo 10W-50 což zase píšou, že je pro závodní užití). Snad jsem to napsal dobře.
Zkoušel někdo měnit vizkozitu, projevilo se to nějak na motoru atd.?
Druhá věc bude smaozřejmě dostupnost cena možost sehnat v syntetice atd.
Dík
Napsal: úte bře 10, 2009 20:58:54
od geca
Dávej 10W40 a máš klid 10W50 dával tak na okruh a to na supersport.
Napsal: úte bře 10, 2009 21:12:14
od Anti
10W50 papají třeba obyčejný vzducháče,aby se v létě neupekly.Cpal jsem to do Elefanta(motor z monstera)Do vodníka je to zbytečný.
Ehm,nemáš náhodou vzducháče?Ta 50 na konci znamená,že je při vyšších teplotách trochu méně řídší.
Napsal: úte bře 10, 2009 21:23:47
od KankX
...tak predevsim tech 50 znamena ze to lepe maze pri vysokych teplotach (proto Racing apod.) takze tam kde je motor hodne vytocenej a nebo kdyz se k tomu prida jeste pekne vedro venku. Pri nizsih teplotach se zase naopak dava olej s mensim cislem

treba 30

ktery lepe maze kdyz je venku chladno a olej se dostatecne neohreje. No a proto jsou vicerozsahove oleje treba 10W40 ktery slusne maze za chladna i za tepla. Osobne mam na Rexovi merak oleje a pokud mu poradne nenakladam drzi se teplota oleje kolem 65-70st. kdyz ho potyram tak je nekde na 95...
No a k tomu jak se projevila jina viskozita na motoru? Daval jsem 5W50 Racing za nechutne prachy a oproti 10W40 rozdil zadny v nicem... mozna kdyby se ten motor rozebral a testnul pod mikroskopem, ze by se nejaky ten rozdil nasel

Napsal: úte bře 10, 2009 21:57:55
od MMKS
Ok, co se s tím s*át. 10W40

Napsal: stř bře 11, 2009 10:08:24
od farmář
Tak nějak. Všade jsou tabulky teplotního rozsahu, což je vlastně vo co go, v našich podmínkách a s vodníkem 10W-40 a je po ptákách.

navíc s těma dírama na silnici závodníků asi ubude

a my tůristi tolik netůrujeme,ne?

Napsal: sob bře 28, 2009 00:11:13
od Duke
Napsal: sob bře 28, 2009 00:22:47
od Roman - ZX12
Napsal: pon bře 30, 2009 15:07:00
od Duke
V podstate by ste do motorky mali dávať olej, ktorý doporučí výrobca. On však nedoporučí či dať polosyntetiku,či syntetiku... alebo 10W-40 alebo 10W-50... ale doporučí výkonnostnú triedu napr. SG, SJ, SF...Záleží preto na jednotlivcovi ako sa rozhodne, či už podľa peňaženky alebo podľa podmienok v ktorých jazdí. Napr. v Grécku, Taliansku ... alebo ak jazdím v nejakom veľkom meste v horúčavách a zápchach, tak by som tam dal 10W-50. Musíme si však uvedomiť, že viacrozsahové oleje sa vyrábajú pridávaním rôznych detergentov navyše a prevádzkou postupne u nich rýchlejšie dochádza k degradácii. Preto 10W-50 do istej mieri môže byť menej vhodný, ako 10W-40. Takže niekedy menej, môže byť viac. Chlapci, ja nie som odborník, preto mi prepáčte možno nesprávnepoužitú "odbornú" terminológiu. Toto sa už rozpitvávalo aj na iných forach, preto komu to nestačí, určite si niečo nájde aj inde.
Napsal: pon bře 30, 2009 15:27:33
od geca
KankX píše:...tak predevsim tech 50 znamena ze to lepe maze pri vysokych teplotach (proto Racing apod.) takze tam kde je motor hodne vytocenej a nebo kdyz se k tomu prida jeste pekne vedro venku. Pri nizsih teplotach se zase naopak dava olej s mensim cislem

treba 30

ktery lepe maze kdyz je venku chladno a olej se dostatecne neohreje. No a proto jsou vicerozsahove oleje treba 10W40 ktery slusne maze za chladna i za tepla. Osobne mam na Rexovi merak oleje a pokud mu poradne nenakladam drzi se teplota oleje kolem 65-70st. kdyz ho potyram tak je nekde na 95...
No a k tomu jak se projevila jina viskozita na motoru? Daval jsem 5W50 Racing za nechutne prachy a oproti 10W40 rozdil zadny v nicem... mozna kdyby se ten motor rozebral a testnul pod mikroskopem, ze by se nejaky ten rozdil nasel

Ono to zas tak jednoduchý jak píšeš není:
http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm#viskozní%20třídy