Stránka 1 z 2
Rozvody ZX-9R
Napsal: pon bře 02, 2009 16:30:47
od MiMoZa
Zdar kluci,
může mi někdo zkušenější poradit,jak moc složitá je výměna rozvodů u devítky? A popř. co vše za těsnění koupit ještě k tomu řetězu,abych pak nezůstal stát kuli volovině? Je třeba nějakej spešl vercajk a co všechno se musí posundavat z motoru? Nějaký stahováky nejsou problém,mám doma soustruh,takže si závity vytočím jaký budu chtít,popřipadě něco ukutím a posvařuju.......
Kamarád ted měnil rozvodák po 30tis na starším GSXRu a v hlučnosti motoru je to nebe a dudy,proto bych se do toho taky chtěl na 28tis co mám já pustit taky...
Přecijen jsem to kupoval starší a kdo ví,jestli to tyhle kilometry opravdu má...každopádně výměnou dřív nic neposeru....
Napsal: pon bře 02, 2009 18:13:24
od Dak
Tak ono záleží esis nekdy neco podobného dělal. Složité to je jak pro koho, ale chyba se tam neodpouští. Kromě rozvodů, potřebuješ taky napínáky a těsnění víka rozvodů. Samozřejmně nesmíš rohodit časování, takže mosí byt vačky vůči klikovce přesně! Taky nastavení napínáků je důležité. Zubr by ti poradil přesně, tak mu napiš do PM.
Napsal: úte bře 03, 2009 18:18:48
od MiMoZa
Dak-Ninja píše:Tak ono záleží esis nekdy neco podobného dělal. Složité to je jak pro koho, ale chyba se tam neodpouští. Kromě rozvodů, potřebuješ taky napínáky a těsnění víka rozvodů. Samozřejmně nesmíš rohodit časování, takže mosí byt vačky vůči klikovce přesně! Taky nastavení napínáků je důležité. Zubr by ti poradil přesně, tak mu napiš do PM.
Je mi jasné,kam směřuješ Daku,určitě to není práce pro úplné amatéry,ale to já snad nejsem... U motorky jsem nikdy nic podobnýho nedělal,ale auta jsem opravoval 7 let a ted na ně skoro 6 prodávám díly,tak snad až takový poleno nejsem....
Spíš mi šlo o to,jestli je na to potřeba nějakej speciální vercajk..? ten kamarád nic nepotřeboval,jen prý byl největší problém snýtovat ten řetěz,protože mu nepřišel hotovej...
Napsal: úte bře 03, 2009 20:39:37
od Zubr
Podle mě je to příliš brzo vyměňovat rozvodák po 28tis. Já mám najeto 65tis a rozvodák je stále ok a těch 100tis by mohl vydržet. Obvykle se mění tak při 80tis km.
Jinak vyměnit rozvodák není žádná sranda. Nikdy jsem to nedělal, ale vím, že budeš muset asi vyndat vačky, jestli tam půjde dát řetěz v celku nebo rozpojený na snýtování to nevím. Na to nýtování se dělá nýtovačka podobná na nýtování sek. řetězu. Kladivem to asi nebude ono. Pak správně načasovat rozvody.
Čus Tom
PS: Já být tebou tak se na to vykašlu, je to zbytečný velmi pracný úkon a dá se toho hodně podělat.

Napsal: stř bře 04, 2009 15:14:12
od MiMoZa
Zubr píše:Podle mě je to příliš brzo vyměňovat rozvodák po 28tis. Já mám najeto 65tis a rozvodák je stále ok a těch 100tis by mohl vydržet. Obvykle se mění tak při 80tis km.
Jinak vyměnit rozvodák není žádná sranda. Nikdy jsem to nedělal, ale vím, že budeš muset asi vyndat vačky, jestli tam půjde dát řetěz v celku nebo rozpojený na snýtování to nevím. Na to nýtování se dělá nýtovačka podobná na nýtování sek. řetězu. Kladivem to asi nebude ono. Pak správně načasovat rozvody.
Čus Tom
PS: Já být tebou tak se na to vykašlu, je to zbytečný velmi pracný úkon a dá se toho hodně podělat.

Díky Tome!
Hmm,hmm,tak to na to asi vážně se.. Lepší se do toho nevrtat...
Těch 28tis. mám na tacho ale už jsem to kupoval jetý,takže kdo ví,kolik to doopravdy má,ale šedesát snad ne...
Přemýšlel jsem nad tím,protože už od počátku v tom motoru něco jakoby šelestí a dělá to jak studený,tak teplý...proto mě napadnul rozvodák... Ventily nechávám každý rok seřizovat,takže tam problém není..ale kde...

Napsal: stř bře 04, 2009 16:24:41
od Dak
Tak kawa má trochu hlučnější motory, ale jinak v pořádku. Kdyžtak se při příštím seřizování ventilů zeptej, esi kontrolovali nebo napínali rozvoďák. Mněli by to omrknůt, ale kdo ví......
Napsal: čtv bře 05, 2009 23:45:14
od francimor
cit.: "byl největší problém snýtovat ten řetěz,protože mu nepřišel hotovej..."
jak bys ho tam chtěl dostat, když by přišel v celku? bavíme se o řetězu, kterej musí pobrat 12-14 tisíc ot/min, ne jako řemen z autokelly na plechovku za pár stovek, kterej tam raz dva navlíkneš... pokud nemáš doma nejtovačky, tak se na to vyser a radši to někomu dej.. jinak kawa neztichne ani s novým rozvoďákem... ale aspoň budeš mít jistotu (pokud ho teda necháš vyměnit), že ti to správně časuje
Napsal: pát bře 06, 2009 11:11:37
od MiMoZa
francimor píše:cit.: "byl největší problém snýtovat ten řetěz,protože mu nepřišel hotovej..."
jak bys ho tam chtěl dostat, když by přišel v celku? bavíme se o řetězu, kterej musí pobrat 12-14 tisíc ot/min, ne jako řemen z autokelly na plechovku za pár stovek, kterej tam raz dva navlíkneš... pokud nemáš doma nejtovačky, tak se na to vyser a radši to někomu dej.. jinak kawa neztichne ani s novým rozvoďákem... ale aspoň budeš mít jistotu (pokud ho teda necháš vyměnit), že ti to správně časuje
Pokud se nad tím aspon malinko zamyslíš,není na tom nic nelogického...
Když měníš rozvodák včetně rozvodových kol,prostě to na ty hřidele nasazuješ už nastavený...
Napsal: pát bře 06, 2009 13:26:54
od jaris
rozvodovy kola se nemenej taky je jen tak nesundas, sou tam nalisovany a ani se samotny neprodavaj. Ja menil rozvodak v celku prisel mi z kawi v celku a nesehnal sem nytovacku tak sem to nechtel prasit. Je to trosku narocnejsi, protoze musis rozhodit skoro celej motor, ale aspon sem si zkontroloval jak sou na tom salky a vubec celej vnitrek motoru

Napsal: pát bře 06, 2009 18:20:53
od misak39
jaris píše:rozvodovy kola se nemenej taky je jen tak nesundas, sou tam nalisovany a ani se samotny neprodavaj. Ja menil rozvodak v celku prisel mi z kawi v celku a nesehnal sem nytovacku tak sem to nechtel prasit. Je to trosku narocnejsi, protoze musis rozhodit skoro celej motor, ale aspon sem si zkontroloval jak sou na tom salky a vubec celej vnitrek motoru

rozvodový kola se měněj spolu s řetězem (jinak to nemá smysl) a prodávaj se na parts depotu jako samostatnej díl (ale jsou kurevsky drahý)
Pokud se vytahá řetěz, zákonitě se to podepíše i na zubech kol... jiná věc je sjetej nebo zaseklej napínák, tam stačí výměna jeno jednoho kusu.
Napsal: pát bře 06, 2009 18:48:53
od jaris
nechci se tu kluci s vama hadat, ale fakt sem jeste nikdy nikoho nevidel aby menil rozvodovy kola. Ten retez beha v oleji je tam cisto bez prachu kola ses prakticky neopotrebovavaj. A samotny kola se teda na moji motorku ani na devitku ani na sestku opravdu neprodavaj.
Napsal: pát bře 06, 2009 19:00:30
od Zdrahy
No jestli dokážeš změnit tvar článků řetězu a kola která ten řetěz pohání a která unáší zůstanou stejný, tak jsi Coperfield

V oleji chodí i ten řetěz, přesto se po čase opotřebuje, kola na tom nejsou jinak.
Napsal: pát bře 06, 2009 19:10:40
od jaris
Takze kdyz chce vymenit rozvodak u devitky 2003 tak ho to vyjde radove na 30 tisic, protoze bude muset koupit obe vacky klikovku potom teda i saly. kolecka se samotny na novejsi silnicni motorky neprodavaj, koukni na ten partsdepot, nebo treba zavolej do kawi. Jak rikam fakt sem nechodim na forum abych se tu hadal... at to dela kazdej jak mysli
Napsal: pát bře 06, 2009 20:50:51
od Zdrahy
v pohodě, nehádáme se - diskutujeme

Napsal: pát bře 06, 2009 22:36:07
od Dak
Vačky a klikovku samozřejmně necháš. Vymněníš akorát rozvodové kola a nalisuješ nové. Ale jak psal Zubr, to tě čeká až tak kolem 80 až 100 tisíc km. No a pokud budeš mnět ninjiu s naběhanýma 100 tisícama, tak budeš řešit celou moto. Né enem rozvoďák, rozvodové kola, ale aj ložiska, synchrony, ozubené kola, vidličky, a kotel dalšího. Prostě celkové g.o.