Stránka 1 z 2
Rada od zkušenějších
Napsal: sob led 17, 2009 19:30:54
od Dj Maxx
Čau kawáci.Mám jeden dotaz,pro vás zřejmně banální ale pro mně zatím zádrhel.Koupil jsem Kawu ZXT 1000 a stála v nevyhřívané garáži od doby co napadl ten bílej popel.Zřejmě tam kixla baterka a tak jsem to napojil na autobaterii ale motor se dvakrát převalí a ještě s těží a začne hned cvakat relé.Je možné že je olej v motoru natolik tuhej,že startér prostě nezvládá točit se stuhlým motorem? Dnes bylo mínus 5 a chtěl jsem to jen vyzkoušet natočit a poslechnout si krásnej zvuk a bohužel jen převalení 2až3 krát a cvak cvak cvak ....
Díky za názory.
Napsal: sob led 17, 2009 19:45:38
od DoktorZRX
Nabít, nebo koupit novou baterku

Napsal: sob led 17, 2009 19:50:13
od Dj Maxx
OK ale to neřeší ten problém s tím,že to nechce točit ani při napojení na autobaterii s nastartovaným motorem u auta.Může to být tím stuhlým olejem že s tím startér prostě pořádně nezatočí?
Napsal: sob led 17, 2009 19:59:44
od Anti
Cvakání značí že relé nemá dostatek energie pro trvalé sepnutí.Takže zkus prohlédnout napájecí kabely.Připojení autobaterie je potřeba také dostatečně dimenzovanými kabely.
Napsal: sob led 17, 2009 20:03:46
od Dj Maxx
Fajn,takže pokud bude dostatečné napětí,tak není možné aby startér neutáhl otáčení motorem i když třeba je zmrzlý ?
Napsal: sob led 17, 2009 20:12:27
od Anti
Starter by měl být dimenzovaný na takový výkon,aby protočil velmi studeným motorem.Pokud si nejseš jistý,zkus krapet protočit motorem třeba přes rychlost,abys věděl že se točí,že tam není nějakej průser.
Můžeš si pomoci vyšroubováním svíček,ale asi to nebude tak jednoduché jak na mém jednoválu.
Napsal: sob led 17, 2009 21:00:40
od Dargas
pokud sundas dekl zapalovani, nasadis gola orech na tu matici uprostred, melo by jit otocit klikou pomerne snadno.
prikladam obrazek, snad to u tvyho biku bude vypadat hodne podobne.

Napsal: ned led 18, 2009 09:09:33
od Dj Maxx
Díky za příspěvky,pokusím se to nějak rozhejbat.To roztlačení zatím nepůjde,je tady všude sníh.
Napsal: ned led 18, 2009 12:23:41
od Dak
Pokud máš baterku v mašině K.O. tak ti propojení s nastartovaným autem hned nepomože. Mosíš chvilku počkat! Baterie v mašině si chvilku sama bude brat dost vysoký proud a na startér skoro nic nezbyde. Pokud to tak zapojíš, tak pořádně zkontroluj káble, pak to minutu, dvě, nech v klidu. Jestliže si s motorem už protočil, tak by nikde nic drhnout nemělo. Jinak to možeš udělat jinak. Odpoj baterku co je v mašině a napřímo tam přes káble zapoj tu co máš v autě, kterou od auta odpojíš. Toš tak
Napsal: ned led 18, 2009 21:53:40
od Jiran
Chlapi, pokud je autobaterie v pořádku, tak ihned po spojení baterií paralelně se napětí vyrovnají. Vzhledem k tomu, že motobaterie je minimálně 4 krát menší, tak to autobaterie vůbec nepocítí. Startovací proud, který je autobaterie schopná ve špičce dodat je minimálně 300A. Takže jak už někdo napsal je potřeba zkontrolovat a očistit všechny kontakty a samozdřejmě dotáhnout. Jo a jestli očka na těch ztvrdlých drátech drží jen na pár drátkách, tak je to taky špatně. Že by olej ztuhnul natolik, aby se zastavil startér je nesmysl. Přes startér se dá přeci i popojet a navíc spojka je taky v oleji a určitě funguje.
Napsal: ned led 18, 2009 22:04:10
od 666S999
Jiran píše:Chlapi, pokud je autobaterie v pořádku, tak ihned po spojení baterií paralelně se napětí vyrovnají. Vzhledem k tomu, že motobaterie je minimálně 4 krát menší, tak to autobaterie vůbec nepocítí. Startovací proud, který je autobaterie schopná ve špičce dodat je minimálně 300A. Takže jak už někdo napsal je potřeba zkontrolovat a očistit všechny kontakty a samozdřejmě dotáhnout. Jo a jestli očka na těch ztvrdlých drátech drží jen na pár drátkách, tak je to taky špatně. Že by olej ztuhnul natolik, aby se zastavil startér je nesmysl. Přes startér se dá přeci i popojet a navíc spojka je taky v oleji a určitě funguje.
Aha, zas teoretické bavení o prdu: (minimálně 300A??? , ale kdeže! to je ideální stav u baterky z náklaďáku a v čistém šlusu na pólech a v teple! - v mrazu kapacita klesá...) Pravda je, že motorka není diesel... a tak odpory nejsou tragické!
Všechno je o kabelech a přechodových odporech...vyčistit a dotáhnout. Dát pořádně nabitou( hlavně zdravou) baterku a zopakovat vrčení. Howgh!
Napsal: ned led 18, 2009 22:20:55
od marek
Pokud jsi to propojil běžnými "startovacími" kabely z benzinky tak to samozřejmě nenastartuješ. Ty blbce co to dodávají na trh patří pověsit za kule do průvanu. Ty kabely mají malý průřez, nestačí to. Propoj to něčím jako káblem od svářečky, pak to bude OK.
Napsal: ned led 18, 2009 22:36:26
od Jiran
Ano, kapacita baterie v mrazu klesá, ale já jsem psal: pokud je baterie v pořádku!!!
Za 5 minut na mraze se jí nic nestane. A ještě k tomu proudu. Startér pro baterku je v podstatě zkrat. Přestane jím být, ale až se pohne. Baterie o kapacitě 45Ah je schopná dodat 360A(ve špičce pro rejpali) uvádí výrobce
Napsal: pon led 19, 2009 00:23:00
od Dak
Kdybych to nemněl vyzkoušané tak mu to neradím! Jde to. Čisté kontakty a gutt dráty sou samozřejmostí. Špičkový proud, tech 360 A je baterka schopná dodávat max 2 vteřiny. Je to moment než se startér roztočí.
Napsal: pon led 19, 2009 14:29:02
od Motors
Startovali jsme jednu neznačkovou motorku, přijel jsem s autem napojil kably(celkem silné)a morka točila lehce as nic a uto baterka uplně v klidu. Tak jsme to nechali cca 10minut zapojené a zkusili znovu a nic. Tak jsme sundali kably že to nepude. Naposledy protočili motorku a tak krasně sama chytla.... Takže nabít baterku an motrku a zksuit, případně novou, není to žádná pálka, pokud to není "gelovka"