Stránka 1 z 1
Radiální brzdy
Napsal: ned pro 21, 2008 20:47:44
od KX80
Čau, vysvětlíte mi někdo pls, jak fungujou Radiální brzdy? Dík za všechny odpovědi.
Napsal: ned pro 21, 2008 21:20:50
od DoktorZRX
Úplně stejně jako klasický brzdy. Rozdíl je jen v uchycení

Napsal: ned pro 21, 2008 22:01:23
od Dargas
jj, ten pacovni pistek v pumpe je proste jen kolmo na packu a ne rovnobezne. prej to zlepsuje cit pri brzdeni....
Napsal: ned pro 21, 2008 22:10:10
od Anti
Jen doplním že brzdič je na tom obdobně.Je uchycen zepředu a ne z boku....
Napsal: pon pro 22, 2008 11:21:52
od KX80
Áha, dík za odpovědi

Napsal: pon pro 22, 2008 21:32:50
od Zubr
Rozdíl tu je a to velmi podstatný. Klasicky uchycený brzdový třmen má tendenci jakoby se tlačit dovnitř do kola a namáhá vidlici v krutu a to snižuje citlivost. Radiálně přišroubovaný třmen pouze namáhá svoje šrouby na střih a nemá tendenci se kamkoliv vychylovat. Nejlepší by bylo vysvětlit to naživo u motocyklu.
Radiální pumpa má také výhodu, že beze ztrát působí páčka rovnou na pístek a né jako klasika, která přes půlměsíček na páčce bočním třením mačká píst a bočně ho namáhá a to zhoršuje citlivost.
Další zlepšení účinnosti třmenů je jejich odlití z jednoho kusu tzv. monoblok a né šroubovaný ze dvou půlek, které se částečně rozvírají.
Ale rozdíly nejsou tak velké a pro většinu jezdců nevyužitelné.

Je to však výstřelek doby a vývoje pro závodní motocykly.
Napsal: pon pro 22, 2008 23:26:15
od Zdrahy
S tou poslední větou bych nesouhlasil

jsou znatelně účinější a dávkování je jemnější, citlivější. Vyzkoušel jsem si je na 6tce a oproti klasice jsou zkrátka účinější

je to poplatné době vzniku...
Napsal: úte pro 23, 2008 06:16:42
od Maverick
JJ svatá pravda - dyk brzdy sou to hlavní co ti může zachránit (zelený) krk
Napsal: úte pro 23, 2008 12:44:14
od Anti
Je jisté,že koncepčně o cca dvacet mladší systém bude brzdit lépe.Zubr tím nejspíš myslel to si myslím taky.A to sice že i klasický systém se dá udělat velmi účinný.
Pro supersportaře je to možná důležitá každá sebemenší změna,pro mě jsou to nepodstatné rozdíly.Já sedím na prdeli už z dvojitého kotouče s dvěma dvoupístky...

Napsal: úte pro 23, 2008 14:22:12
od Zubr
ZdrahyZX9R píše:S tou poslední větou bych nesouhlasil

jsou znatelně účinější a dávkování je jemnější, citlivější. Vyzkoušel jsem si je na 6tce a oproti klasice jsou zkrátka účinější

je to poplatné době vzniku...
Dobrá tu poslední větu beru zpět, i já bych s radiálníma brzdama chrochtal blahem.

Napsal: úte pro 23, 2008 14:59:32
od Zdrahy
Devítka Tome brzdí dobře i s klasickými brzdami
