Stránka 1 z 2

A je to tady-KLR nejede zbláznil se startér

Napsal: úte srp 12, 2008 20:52:11
od Charlie-KLR
Tak dnes po celodením ježděním sem přijel ke garáži chcípnul motorku a když sem ju chtěl po cca 2 minutách nastartovat tak startér točil jak blázen i tehdy když jsem pustil čudlík na startování, tak sem hned cvakl čudlík na řídítku na off a nic, tak sem vypl klíč a nic.Stártér startoval až do tý doby když se mi nevybila baterka.Podotýkám že motorka ani neškytla.Jinak do té doby no problém.Co to může bejt???

Napsal: úte srp 12, 2008 20:57:10
od Matyband
napada me jenom skrat! no ale jenom muj nazor!!! kdyz to slo na vyplej klicek no:(

Napsal: úte srp 12, 2008 20:59:27
od Anti
To se ti "zapeklo" startovací relé.U KLR malá "krabička" u baterie,vedou k ní silné dráty od baterky a starteru.Zkus zapojit nabitou baterii zapojit a jak začne točit,poklepat na to relé.Občas to pomůže k rozlepení.Ale možná se ten problém vyskytne opět.Kontakty už jsou opálené a občas se přilepí...

Napsal: úte srp 12, 2008 21:04:01
od farmář
přesně tak. Relé vyndat, očistit kontakty,nastříkat,ale když se to zase stane, měl bys rychle odpojit baterii. Sám přemýšlím o nějakém odpojovači baterie, protože se mi to nedávno stalo také ale na rozdíl od auta či traktoru marně budeš klepat na cívku starteru....inu. Koupil jsem si to na hraní a zatím si ještě budu dlouho hrát na dílně.

Napsal: úte srp 12, 2008 21:12:43
od Charlie-KLR
Lze relé nějak rozdělat a vyčistit
Je to ten váleček kterej je prakticky vedle baterky?a nad ním jsou plusový kabel od baterky , kabel do startéru a předpokládám kabel od spínače?

Napsal: úte srp 12, 2008 22:13:23
od farmář
moje myslím ne. Zalisováno. Ale myšlení již tento večer nebude mojí silnou stránkou, tedy spíše ne. Relé jsou z pohledu výrobce spotřební materiál a nežli se v nich vrtat....z mého též. 8) Ovšem z pohledu uživatele nemusí být každé relátko levné...já měl také zaneřáděné kontakty, proto jsem říkal očistit, nastříkat sprejem na kontakty a mě funguje i dále skvěle.Ale nechat běžet starter do vybití baterky je o životnost starteru ... je to hnusnej zážitek,což?

Napsal: úte srp 12, 2008 22:24:40
od Anti
To relé je ten váleček vedle baterky.Má "ohrnutý" plášť,je v podstatě nerozebiratelné:Rozebrat se dá,ale výsledek je nejistý.Jednou jsem to udělal,a nemohl jsem se s ním domluvit.Buď zůstávalo viset,nebo nespínalo.Celý mechanismus je velmi náročný na dodržení tolerance vzdálenosti mezi sebou.Vevnitř je totožná mechanika kterou obsahuje spínací cívka automobilového starteru.
Měl jsem vyvinutou polovodičovou variantu.Spínal jsem to pomocí výkonových tranzistorů.Bohužel jsem jeho funkci zkoušel pořád dokola tak dlouho,až se polovodiče vlivem minimálního chlazení upekli.Na standardní používání by to ale stačilo.Ale znova řešit to budu až mi současné relé vypoví službu...

Napsal: úte srp 12, 2008 23:34:44
od Charlie-KLR
Tak už jsem ho našel očistil poklepal.Právě nabijím baterku, tak uvidím ráno.Ale ještě mám jeden dotaz na co tam to relé je?
Co spíná?
Jinak když startér točí a člověk neví co s tím je opravdu úžasnej pocit.Všichni na něj čumí jak na debila kterej neumí startovat.Vono to totiž točí celkem dlouho

Napsal: stř srp 13, 2008 07:32:13
od Anti
Buď rád,že to točí dlouho,je to známka dobré kondice startéru i baterie.
Jak jsem psal,funkce toho relé je totožná se spínací cívkou na autovým startéru.Což znamená,že vevnitř je cívka,která má kovové jádro-váleček z ocele,jehož součástí je měděná destička.Jakmile sepneš čudlík,přivedeš do cívky proud,a ta díky elektromagnetické indukci vysune(zasune) jádro.A jak se to jádro vysune,spojí ta destička ty dva vrchní kontakty(od baterky ke startéru).No,a občas se vlivem stáří,nedokonalého kontaktu nebo abnormálního odběru stane,že se ty kontakty a destička opálí,povrch tím pádem špatně vede a při sepnutí dochází k jevu jenž zoveme elektrický oblouk.Je to pak jak když svařovací robot boduje dva plechy k sobě.Kontakt a destička se přilepí k sobě.

Napsal: stř srp 13, 2008 10:51:55
od Charlie-KLR
Takže pokud to příště udělá tak je nejlepší vrychlosti odpojit toto relé a bude po problému.Akorát ještě nechápu jakto že motorka ani neškytkla, žádná známka toho že by měla naskočit.Přitom normálně stačí brnknout o startér a nazkočí hned.

No a ještě si dovolím jednu úvahu:abych předešel problému tak stačí pokud si na zprávný drát od relé namontuji vypínač a ten v případě nouze vypnu a relé přestane dávat impulz.Relé pak poklepu a vypínač opět zapnu, pokud problém bude přetrvávat tak vypínač zase vypnu motorku roztlačím , dojedu do garáže a koupím nové relé.Bude to fungovat či ne?

Napsal: stř srp 13, 2008 11:25:50
od farmář
spíš ne, musel bysto dát na hlavní drát přívodu proudu na ten tlustej, protože ovládací drát cívky ten tenkej v tu chvíli problém nemá. No a tam by to ten vypínač musel vydržet aby neshořel....takže opravdu bytelnej. Pak ano.Neříkám odpojovač baterií z Avie... :lol: ale zkrátka někdo od proudu byti měl říct, kolik musí unést.

Napsal: stř srp 13, 2008 11:32:01
od Charlie-KLR
ale to relé tam přeci pouští proud ne?Jinak vypínač na ten tlustej drát by musel bejt opravdu bitelnej :-)

Napsal: stř srp 13, 2008 11:40:06
od kafkalibor
Nic tam nedávej,dej tam baterku,připoj jen + a minus nech při startování jen přitisknutej,pokavaď se Ti relé zase připeče nebo bude porád připečený,tak jen mínus shodíš a bude po startování.Nemazli se s tim,kurňa.

Napsal: stř srp 13, 2008 11:45:23
od Jirka_Z
Hele nevim klik musi unest - to Ti reknou lidi fundovanejsi, ale nejsiplnejsi pojistku v aute mam 70amper - je to disel takze benzin ma trosku min podle me takze kolem 50ti?

Napsal: stř srp 13, 2008 12:57:17
od Motors
Jirka_Z píše:Hele nevim klik musi unest - to Ti reknou lidi fundovanejsi, ale nejsiplnejsi pojistku v aute mam 70amper - je to disel takze benzin ma trosku min podle me takze kolem 50ti?
No co sem našel na moto tak max 30A pojistku, pokud se nepletu :D