Stránka 1 z 2

VÍCE OLEJE škodí nebo ne?

Napsal: pát črc 25, 2008 18:42:10
od alexandros777
Dobrý den, jaké máte zkušenosti s tím, když do Ninji ZX9, rok výroby 96 nalijete více oleje než udává výrobce/to je 3,5 litru)???????? Vím že to v autech nevadí, ale co u Ninji? Já tam nalil ted v červnu radší víc oleje nad celé měrné okýnko, se mi nechtělo schovávat půllitr oleje. Výsledek: zadřený motor asi po 400 km. Slyšel jsem, že více oleje způsobuje výření a pěnění oleje, a tím pádem nečistoty stoupají k olejovému sítku.....stalo se vám to už? Já měl zacpané olejové sítko kousky silikonu, nbějaký umělec ho tam dal moc, když zavíral vanu asi!!!! Každopádně je zajímavé že motorka jela docela dost dlouho v pohodě na maximální výkon, tj. asi 260 km i třeba 15 km po dálnici a nezadřela se. Takhle předtím jezdila vpoho, a zrovna když tam naliju radši víc oleje(měl jsme sdtrach jezdit jen s půlkou okýnka), tak to kvůli tomu asi zadřu, je to k vzteku. Stalo se mi to mezi Brnem a Prahou, náratově opět jedu 260 i, a díky tomu že místy pršelo, tak je možný že jsme jel třeba 10 km s rozsvíceným olejem....Hned jak jsme to zjistil tak jsme sjel na prvním sjezdu a odtavil to,bohužel motor už ztrácel výkon a klepak po dalším nastartování....Vám to funguje, s olejem nad maximem?????Dík moc za důležité info, asi už tam nikdy víc oleje nenaliju :?

HM...:-(

Napsal: pát črc 25, 2008 18:50:16
od 666S999
Olej mezi rysky...mě to vychází proti návodu cca o 2deci víc... ale nalít tam o půl litru!!!víc je jasan :finga: .Pane, nejsu škodolibý, to ne, ale měl ses zeptat dřív, řešilo se to tady...

Tohle není motor Škoda 105...rychlotočkový motory - když brodíš kliku v takové lázni, tak mu nepomůžeš, tos už zjistil...

tak se dej do kupy a bacha příště, pěkně mezi rysky! :!:

Re: HM...:-(

Napsal: pát črc 25, 2008 19:00:48
od alexandros777
666S999 píše:Olej mezi rysky...mě to vychází proti návodu cca o 2deci víc... ale nalít tam o půl litru!!!víc je jasan :finga: .Pane, nejsu škodolibý, to ne, ale měl ses zeptat dřív, řešilo se to tady...

Tohle není motor Škoda 105...rychlotočkový motory - když brodíš kliku v takové lázni, tak mu nepomůžeš, tos už zjistil...

tak se dej do kupy a bacha příště, pěkně mezi rysky! :!:

No já se snažil to trefit k horní rysce,ale moc špatně se poznává, jestli už jsi na ní,hlavně když ti nemá kdo držet motorku v rovině:(( Každopádně se mi zdálo že mi to trochu žere olej, tak jsme nechtěl roskovat že po těch asi 600 km ve vysokých rychlostech ho tam bude málo a já to přidřu kvůli nedostatku oleje......no a takhle to dopadlo.....Ale zajímá mě čistě teoreticky, pokud by sýtko nebylo ucpané kousky silikonu z nekvalitního utěsnění co někdo dělal, vadilo by víc oleje nebo ne????????

spíš...

Napsal: pát črc 25, 2008 19:10:24
od 666S999
jak praví márfy: "průser nastane pokud se sejdou 3blbé věci najednou..."

zadření není důvod moc oleje!!! když se sečtou ucpané mazací kanálky, filtr a 260/10min ...s rozsvícenou kontrolkou....
tak je to doma...

při hodně oleje se motor víc hřeje...můžeš taky hnout kliku...praktickou zkušenost nemám...
blabla...zas tak velký expert nejsu...ať se vyjádří "pomazané hlavy"

Napsal: pát črc 25, 2008 19:13:48
od MMKS
no já slyšel, že víc oleje vadí kvůli většímu tlaku, který pak v motoru vzniká. Alespoň u aut jsem slyšel poučku, že míň oleje je lešpí než víc.

Napsal: pát črc 25, 2008 19:30:52
od Zdrahy
Taky nejsem úplně motorář, ale pár věcí logicky
- když je hodně oleje, klika se brodí a může se hnout (naráží do hladiny)
- tlak oleje je vyšší a může se vyvalit kdejaký simerink (nejpravděpodobněji na klice)
- olej jak jsi sám podotkl, vyplavuje a sbírá při vyšším obsahu nečistoty, které na jednu stranu zanesou například sítko, nebo co je horší kanálky (třeba v hlavě a ta se klidně přidře, stejně tak jako klika, když tam ten olej kanálkama nedoteče k šálám) a na druhou stranu jsme zase u zvýšeného tlaku (kvůli snížení průtoku ucpáním) a hrozícímu vyvalení simerinků a těsnění...
Není to dobrý nápad, mít tam toho oleje moc :(

Napsal: pát črc 25, 2008 19:42:25
od blafo
Pomazana hlava nejsem :) , ale reknu ti co vim z praxe. Rozhodne toto zaradeni nebude zpusobeny zvysenym obsahem oleje jak uvadis. Napr. jeden cesky stundrider (Ales Polak?-ted nevim) prej dava do motoru 6 litru oleje. To z duvodu, kdyz motorka lezi na boku a delaji gumovacky, popr. wheelie 12 o´clock. Myslim, ze ma CBR 954 - nevim na kolik ma tato motorka olej. napln, ale rozhodne ne vice nez 4 litry, tzn. ze min. 2 litry tam dava navic.

Dalsi vec, jak motor je ve skutecnosti konstruovanej - kdyz nalejes hodne oleje, tak ho lejes do spojky a tam hned protyka do prevodovky. Ale jakou ma hladinu v klikovy skrini??? Je tam zakonite taky vyssi hladina?? To bych musel videt rez motorem... Na toto odpoved neznam, nebudu se hadat...

Ja leju vzdy olej tak, aby byla v okynce mala vzduchova bublina pri kolme poloze stroje, tzn. neco malo nad horni rysku... A nikdy zadnej problem.

Napsal: pát črc 25, 2008 19:55:25
od farmář
tak pomazanej nejsem, když počkáme možná namazanej..... ale tohle byl vysloveně mazanej nápad. Ne, hodně oleje motor nevydře, co já vím, ale zkurví gufera a vychčije, plus vadí klice, jj. Ty máš asi jiný problém....když už se někdo sere do silikonu jako těsnění, protože není nad origo těsnění, tak by měl pamatovat jednu věc....to není tam nasrat vrstvu, dotáhnout natvrdo a nalejt olej.To je cesta na šroťák.Proč? přebytečnej hemz ze silikonu se uvolní uvnitř a putuje olejem. Ucpe sítko sání olejového čerpadla a dřeš díky nedostatku oleje! Zkrátka čerpadlo nenasaje dost, maká jak divý a prd. Až totální ucpání. To, že ucpává kanálky v celém motoru jen co nějakej najde je jasné....čili, když už někdo hrabe po silikonu, tenkej rovnoměrnej proužek, samo vše odmaštěný, nechat trochu zaschnout, nandat, dotáhnout jen na dotyk se silikonem, nechat ho dotuhnout a dotáhnout.Pakárna? jasně. Není nad origo...jo to už jsem říkal. :lol: :lol: :lol: hele já se tuhle málem zakálil, když jsem zjistil, že min. majitel motky oblepil ještě O kroužek na deklu filtru silikonem....brrrrr!naštěstí málo....jen nevím proč! origo novej je s novým filtrem :shock: :shock: :shock: .... inu.Ale nalejt půl litru navíc je machrovina. A autům to vadí taky, to se nemyl.

Napsal: pát črc 25, 2008 20:54:07
od DoktorZRX
Víc oleje zničí tak akorát katalyzátor, ale né zadřít motor.

OPRAVA

Napsal: pát črc 25, 2008 21:39:18
od alexandros777
No katalyzátor to naštěstí nemá :D Nevíte někdo, jestli se funkčně vyplatí výbrus kliky? Popřípadě nemáte někdo zkušenosti s panem Černohorským v Rosicích u Brna? Jsme z toho zmatenej, někteří mi tvrdí, že se to pak určitě zadře(v servisu), a ti co dělaj motory, tak zas, že to bude fungovat. A pan Černohorský slibuje, že to udělá tak dobře, že to nebude třeba ani zajíždět :oops:

Re: OPRAVA

Napsal: pát črc 25, 2008 21:53:14
od DoktorZRX
alexandros777 píše:No katalyzátor to naštěstí nemá :D
Na to že jsi tak blbej že jezdíš s rozsvícenou kontrolkou oleje jsi docela chytrej, že to nemá katalyzátor :roll:

Napsal: pát črc 25, 2008 23:12:01
od farmář
vůbec ho neznám,taky jsem odjinud. Myslím,že už jsem to někde psal....rentgen jestli je klika jinak ok, jestli to za to stojí,pak nechat pokovovat a zbrousit,samo nové šály.Je jak nová,ovšem za mnohem míň peněz.Jde i jen zbrousit a dát větší šály....ale já radši to prvé,kdybych měl volit.Čili specializované dílny...na koleni to nepůjde.

Napsal: pát črc 25, 2008 23:17:42
od volkswagen
Nechce se mi to překládat, ale našel jsem toto:


There is DEFINITELY harm in having too much engine oil. The most common problem is -- believe it or not -- lack of lubrication caused by low oil pressure. What happens is the crankshaft "whips" the oil in the oil pan into a foam. The foamed oil is then pushed through the lubrication system. The air bubbles causes a drop in oil pressure and less oil is delivered to moving parts. This results in increased wear, lower fuel economy, higher temperatures and generally just a Whole Lot Of Bad Things.

The action of the crankshaft whipping up the oil also robs the engine of some power; it takes effort to push the crankshaft through all that extra oil.

Drain the oil to the proper level.

Napsal: pát črc 25, 2008 23:37:50
od farmář
mno jestli to čtu správně,summary: dojde při přelití k napěnění, bubliny brání mazání a jde to do kelu? jedinná rada:plnit dp správné úrovně...tedy mezy čáry! 8)

Re: OPRAVA

Napsal: sob črc 26, 2008 00:19:15
od alexandros777
DoktorZRX píše:
alexandros777 píše:No katalyzátor to naštěstí nemá :D
Na to že jsi tak blbej že jezdíš s rozsvícenou kontrolkou oleje jsi docela chytrej, že to nemá katalyzátor :roll:
Já bych chtěl vidět tebe, v tom dešti jsem byl rád že vidím ty auta před sebou aspon :P :shock: