Stránka 1 z 1
elektrika KLR 650
Napsal: ned čer 22, 2008 23:07:41
od contura
Zdar, ucim se, jak znicit celkem fungujici motorku. Muzete mi nekdo poradit, mozna zacne horet...?
Snazim se vymenit regulator, neb mi to nedobiji. Koupil jsem z druhe ruky od nekoho tady z klubu regulator VAPE R90(ten by tam mel sedet), novy , jen udajne vyzkouseny se zarucakem.
Kdosi mi radil, ze k tomu nepotrebuju kabelaz VAPE, ze pripadane staci jen prohodit cerveny a cerny.
Tak jsem odpojil stary regulator, kde jsou jen konektory(barvy kabelu neslou videt). Na konektoru privodu z motorky jsou tri zlute vedle sebe v rade a nad nimi jsou zlutohnedy, hnedy a cernozluty. Protoze na baterce mam u minusu pripojeny taky cernozluty, tak jsem na tom novem regulatoru prehodil cerveny a cerny, tak , aby cerny byl proti cernozlutemu a cerveny proti zlutohnedemu. Spalilo to pojistku 15A. Tak jsem to vratil zpatky jak to na regulatoru bylo a zase ji to spalilo a to i pri vypnutym zapalovani, coz me trochu prekvapilo.
Mam jeste nekde neco prehodit nebo si mam koupit k tomu regulatoru original kabelaz - redukci nebo jsem sesmahl i ten regulator a ma si koupit jeste jeden na pokusy a nebo se mam na to vy...t a dat to k do servisu?
Dik
Napsal: pon čer 23, 2008 00:00:43
od Motors
Odemě máš ten rugulátor

Ty tři žluté je jedno jak zapojíš a pak tam bylo plus a mínus. Pokud jsi tam měl třetí kabel, stejně jako ja an ZZR tak ten se nikam nezapojoval. Ten byl do original, a zjišťoval uroveň napětí v "síti" a podle toho reguloval tohle to mi řekli panove z Vape. Jinak mi original ve Vape v Kroměříži proměřili a byl OK. Ten co máš ty jsem tam měl fakt asi an 300Km a pak vracel origo. Ta kabeláž je fakt zbytečná. Já sem ji nekupoval a fungovalo to. Schválně si Zavolej do Vape, nech se přepnout na servis, k technikúm a určitě Ti řeknou, že ta křížená redukce je naprd, že stačí přehodit ty dráty v konektoru.
Napsal: pon čer 23, 2008 00:34:16
od contura
Nasel jsem si tady v nejakem foru barevny nakres elektriky a skutecne to vypada, jak rikas - zlutocerny je minus a ten druhy je plus a prostredni hnedy se asi fakt nezapojuje. Ale hlavne tam ma byt pojistka 20 A a ja tam mel 15A, tak me jeste napada, jastli to nemuze byt tim. Kazdopadne jsem to napoprve mel podle toho co pises spravne a presto se spalila. ak uvidime co vykoumam nebo co mi kdo poradi. Tak zatim dik...

Napsal: pon čer 23, 2008 15:50:13
od Motors
Tak černý je minus a červený plus. Ostatní žluté jsou jedno. To si zreguluje regulátor sám. Pokud tam má být 20A pojistka, tak ji tam musíš mít. Hlavně nedej + a - obráceně tím by sis odpálil regulátor. Mám někde doma manuál jak se má proměřovat chyba v elektrice(altík a regulátor). Tak ti ho pošlu jak to najdu. Jestli není někde chyba jinde. Pokud tam šel proud tak by to regulovalo dobře.
Napsal: pon čer 23, 2008 15:57:18
od Motors
Ten prostřední je vstup do original regulatoru. A je to na to aby poznal kolik je napeti v siti a podle toho dobre reguloval napet.... To ten z Vape prý nepotřebuje. Říkali mi to pánové z Vape
Napsal: pon čer 23, 2008 18:32:29
od contura
Dik moc. Mam za to, ze jsem ten regulator skutecne odpalil, pac jsem to nejdiv dal spravne a spalilo to tu pojistku, tak jsem pak ten cervenej a cernej prehodil a nedoslo mi, ze ta pojistka spis chrani baterku pred zkratem a nemuze ochranit regulator pred prehozenymi poly z alternatoru..Tak snad ti ho ted neni lito, toho regulatoru, zes ho prodal do spatnych rukou

Odpali ho to hned jak se to pripoji?
Napsal: pon čer 23, 2008 22:08:46
od Anti
Bylo by dobré,kdyby sis,před takovým laborováním stáhnul manuál na KLR i na VAPE.Obojí je dostupné.
KLR má tři žluté z alternátoru,jeden zem-černý,jeden stálých 12V-bílý a jeden je spínaných 12V.Bez toho se myslím Vape obejde....
Napsal: pon čer 23, 2008 22:26:30
od contura
Ted jiz to vim... zklamal jsem... Na VAPE jsem si stahl. Nicmene nahodou jsem to hned napoprve udelal spravne a vylitla ta hlavni pojistka 15A, coz me zmatlo. Myslis, ze by to mohlo byt tim, ze tam patri 20A pojistka?V tom pripade nechapu, jak to mohlo jezdit s 15A, i kdyz vadnym starym regulatorem. No kazdopadne to zkusim.. Hlavne musim zavolat do VAPE, jak by se dal promerit ten regulator, jestli jsem ho zku..il nebo nahodou ne...
Napsal: pon čer 23, 2008 23:21:18
od Anti
Ta 20A pojistka má chránit především regulátor před zkratem a příliš velkým odběrem,což je pro něj to samé.To znamená,že pokud odběr na straně elektrických spotřebičů nepřesáhne 15A,bude to v poklidu jezdit na 15A pojistku.pokud ti shořela,někde byl problém...
Napsal: úte čer 24, 2008 02:00:50
od contura
To zni docela logicky..tak se s tim zkusim nejak poprat. Kazdopadne diky..
Napsal: úte čer 24, 2008 10:09:22
od Motors
Pánové z Vape mi starej regulátor proměřili za 100,-Kč A udělali u něho celodení zatěžovej test a v pohodě.
Napsal: úte čer 24, 2008 10:38:08
od contura
Jsou tam docela ochotny, volal jsem tam a v kazdym pripade je ten novej regulator spalenej. Akorat mi vysvetloval, ze jsem ho musel odpalit hned napoprve, kdyz potom ta pojista litala znovu a znovu - protoze se to uvnitr toho zniceneho sezkratuje.
Jenze ja jsem si na tu polaritu daval hned napoprve pozor, takze je i variatna, ze jsem ho odpalenej uz koupil. Nicmene jsem pak udelal tolik odbornych elektrotechickych ukonu, ze budu rad, pokud jsm znicil jen ten regulator...
Napsal: úte čer 24, 2008 10:43:36
od Motors
Odpalenej určitě nebyl, za to ti ručím. Mě jezdil dobře. Neměl jsem ho tam protože jsem měl proměřenej originál, tak jsem tam chtěl mít originál.
Napsal: úte čer 24, 2008 11:01:15
od contura
Motors píše:Odpalenej určitě nebyl, za to ti ručím. Mě jezdil dobře. Neměl jsem ho tam protože jsem měl proměřenej originál, tak jsem tam chtěl mít originál.
Ja to beru, prd tomu rozumim, tak jsem si vydelal, no... akorat si rikam, jestli si nekoupim taky origo. Nejak mi nejde do hlavy, jak jsem to mohl zmrvit, kdyz jsem dal zlutocernej minus a ten bilej plus...