Stránka 1 z 1

Problém prokluzuje třetí přev.stupeň ZX-9R 98

Napsal: sob kvě 31, 2008 08:52:29
od Anubis
Zdravím.

Můj problém je následující. Po předsezoní výměně oleje jsem zaregistroval že cca po ujetí 1000 KM dochátí k prokluzování při zařazeném třetím převodovém stupni. Můj první předpoklad byl spojkové lamely sou death. Proto sem je vyměnil, nalil již použitý olej ( nevím možná to byla chyba, ale při konzultaci s několika motorkáři mi bylo řečeno že to není problém) a vyrazil na testovací jízdu. K mému zděšení jsem zjistil že problém nadále přetrvává. Sem v koncích. Vítám každou radu.
Díky

ZX9R r.v.98, najeto cca 48 tis.

Napsal: ned čer 01, 2008 20:44:04
od Pavel ZRX
Jsou tam poškozený kola 3 stupně.

Napsal: ned čer 01, 2008 22:15:56
od Anubis
Pavel Kys píše:Jsou tam poškozený kola 3 stupně.
A na kolik vyjdou takový kola ?? A da se to vubec vyměnit doma nebo je to na servis ???

Napsal: ned čer 01, 2008 22:57:27
od Zubr
Pavel Kys píše:Jsou tam poškozený kola 3 stupně.
Jo, jo to nejsou prokluzy spojky, to ti proskakuje 3 kvalt, to je fakt hodně špatná závada. To je na rozborku motoru a výměnu koleček. Doporučuji opravit hned, nebo se ti to ještě o dost prodraží, protože může na víc odejít řadící vidlička a řadící kulisa(ta je vůbec nejdražší součástka z celé převodovky). To je bohužel daň, za řazení bez spojky a nebo brutální zvedání na zadní.

A teď mě oprav jestli se zmýlím: Při plným plynu to v oblasti největšího točivého momentu mezi 7 až 10tis. ot/min jakoby škubne obvykle jednou,nebo dvakrát (jestli víckrát, tak už je to ve velmi pokročilém stádiu), ale hlavně při tom proskočení zubů není slyšet žádný mechanický zvuk a jestli to na vyšší kvalty nedělá, tak je to téměř jistota.

Ale než rozhodíte motor, zkus sehnat nějakého odborníka, který s tím má nějaké zkušenosti, ať si to projede a potvrdí ti, že je to ono, páč po rozborce se bez náročného proměření úhlů oken a zubů v podstatě nepozná, že jsou ty kola poškozená (vypadají v pořádku)

Jestli nevíš jak taková převodovka funguje a co se děje teď stou tvojí, tak velmi stručně: Zařazení kvaltu se stane tak, že se do sebe bočně zasunou oz. kola. Na jednom jsou tzv.okna a na druhém zuby a které způsobí, že se ty kola začnou točit spolu. A úhly probrošení, které nejsou okem postřehnutelné, způsobí že ty kola se v tahu k sobě přitahují, aby nemohli vypadnout, pokud se s převodovkou zachází špatně, tak se stane, že se ty úhly zaklepnou do úhlu opačného a kola se začnou odpuzovat a to je průser, dokud to jde tak se řadící vidlička snaží udržet kola u sebe, ale jakmile to už nezvládne tak pootočí z kulisou a kvalt vypadne, ale ihned ho tam ta kulisa vrazí zpátky a to zaskočení v tahu dále sklepává ten úhel a celá závada se pozvolna zhoršuje :!:

Napsal: ned čer 01, 2008 23:13:06
od Zubr
Anubis píše:
Pavel Kys píše:Jsou tam poškozený kola 3 stupně.
A na kolik vyjdou takový kola ?? A da se to vubec vyměnit doma nebo je to na servis ???

Ceny si musíš zjistit v servisu Kawasaki. Oprava je pro amatéra extrémě náročná, ale když bude dost šikovnej tak to možná zvládne. Ale když to po**re, tak to zavání nehodou :!: A to klidně, až po najetí více kilometrů, pokud natočíš některé z koleček do jiné polohy než musí být, tak nebude kanálek pro mazání funkční a někde to bude mít tendenci k zadření vidličky a může to způsobit i zničení převodovky a zablokování převodovky a následný smyk nejde přerušit zmáčknutím spojky a pak Bůh s tebou.

Napsal: pon čer 02, 2008 12:17:47
od Anubis
Zubr píše:
Pavel Kys píše:Jsou tam poškozený kola 3 stupně.
Jo, jo to nejsou prokluzy spojky, to ti proskakuje 3 kvalt, to je fakt hodně špatná závada. To je na rozborku motoru a výměnu koleček. Doporučuji opravit hned, nebo se ti to ještě o dost prodraží, protože může na víc odejít řadící vidlička a řadící kulisa(ta je vůbec nejdražší součástka z celé převodovky). To je bohužel daň, za řazení bez spojky a nebo brutální zvedání na zadní.

A teď mě oprav jestli se zmýlím: Při plným plynu to v oblasti největšího točivého momentu mezi 7 až 10tis. ot/min jakoby škubne obvykle jednou,nebo dvakrát (jestli víckrát, tak už je to ve velmi pokročilém stádiu), ale hlavně při tom proskočení zubů není slyšet žádný mechanický zvuk a jestli to na vyšší kvalty nedělá, tak je to téměř jistota.

Ale než rozhodíte motor, zkus sehnat nějakého odborníka, který s tím má nějaké zkušenosti, ať si to projede a potvrdí ti, že je to ono, páč po rozborce se bez náročného proměření úhlů oken a zubů v podstatě nepozná, že jsou ty kola poškozená (vypadají v pořádku)

Jestli nevíš jak taková převodovka funguje a co se děje teď stou tvojí, tak velmi stručně: Zařazení kvaltu se stane tak, že se do sebe bočně zasunou oz. kola. Na jednom jsou tzv.okna a na druhém zuby a které způsobí, že se ty kola začnou točit spolu. A úhly probrošení, které nejsou okem postřehnutelné, způsobí že ty kola se v tahu k sobě přitahují, aby nemohli vypadnout, pokud se s převodovkou zachází špatně, tak se stane, že se ty úhly zaklepnou do úhlu opačného a kola se začnou odpuzovat a to je průser, dokud to jde tak se řadící vidlička snaží udržet kola u sebe, ale jakmile to už nezvládne tak pootočí z kulisou a kvalt vypadne, ale ihned ho tam ta kulisa vrazí zpátky a to zaskočení v tahu dále sklepává ten úhel a celá závada se pozvolna zhoršuje :!:

Jo tak to je přesná specifikace mého problému. :cry:
Bohužel já to koupil už pravděpodobně rozjebaný, páč majitel kterej ji měl předemnou je děsný zvíře a mám pocit že po zadnim jezdil dost často. Jinak na kolik odhadem vyjde tadle sranda. Nechci nic přesně stačí hrubej odhad. Jinak moc dík.

Napsal: pon čer 02, 2008 16:16:22
od Zubr
Stát to bude asi balík, tak počkej, až se ti ozve někdo, kdo už něco takového zacvakal. Teď nebudu asi tejden na netu, takže ti po tu dobu neodpovím na další otázky. Tak zatím čus Tom

Napsal: pon čer 02, 2008 16:25:50
od Zubr
Jo a oprava těch kol, by vyžadovala Profíka s CNC frézou a pokud neví jak to má vlastně probrousit, tak je to k ničemu, a taky ta zbroušená cementovaná tvrzená vrstva, už bude o něco náchylnější na opětovné zničení. Tak s tím počítej, jestli do toho rizika jít, nebo nejít, aby sis to pak nemusel z opáknout a tentokrát pořádně. Tom :wink: