Stránka 1 z 2

"Pruziny - opleteni" na brzdovych hadicich

Napsal: pát kvě 30, 2008 12:25:04
od blafo
Proc jsou na orig. brzdovych hadicich takovy ty pruziny - opleteni?? Nemyslim pancerovy hadicky, myslim to co je tam v serii - vsak vime, ne??! 8) Videl jsem to snad jen u Kawasaki a dela to porad... Na nejakym foru uz jsem to asi videl, ale nenasel, tak jestli to tu bylo...

Re: "Pruziny - opleteni" na brzdovych hadicich

Napsal: pát kvě 30, 2008 18:42:24
od MiMoZa
blafo píše:Proc jsou na orig. brzdovych hadicich takovy ty pruziny - opleteni?? Nemyslim pancerovy hadicky, myslim to co je tam v serii - vsak vime, ne??! 8) Videl jsem to snad jen u Kawasaki a dela to porad... Na nejakym foru uz jsem to asi videl, ale nenasel, tak jestli to tu bylo...
Nevím,jestli myslíme oba stejnou věc,ale já mám takovou pružinku namotanou okolo benzínové hadice a ta má jediný úkol a to,že slouží jako chránička,aby se hadice v prosoru kde je toho moc naplácanýho na sobě prostě o další věc neprodřela nebo neproklepala...možná...to má ještě další důvod...aby se hadice od paliva někde nezploštěla v ohybu a to perko ji prostě drží v kulatém tvaru i v ohybu,ale to jsou jen moje spekulace...ze stejného důvodu může být i na brzdových trubkách,ale to jsem ještě u nikoho neviděl,osobně ji na brzd. trubkách a originálních hadicích u moji 9r taky nemám....

Napsal: pát kvě 30, 2008 18:42:41
od DoktorZRX
Na palivový hadici je proto, aby se nemohla ohnout a skřípnout. Na brzdový hadici nejspíš proto, aby se při zahřátí a tlaku neroztáhla :wink:

Napsal: pát kvě 30, 2008 18:47:39
od MiMoZa
DoktorZRX píše:Na palivový hadici je proto, aby se nemohla ohnout a skřípnout. Na brzdový hadici nejspíš proto, aby se při zahřátí a tlaku neroztáhla :wink:
Kua,než jsem to stačil dopsat do původního postu, tak jsi to napsal ty :D

Napsal: pát kvě 30, 2008 18:51:57
od DoktorZRX
:D

Napsal: pát kvě 30, 2008 19:34:56
od Anti
No,nevím esli by taková natočená pružinka udržela natlakovanou hadici...Přikláním se k první variantě-pružinka by měla podržet tvar hadice bez deformací....

Re: "Pruziny - opleteni" na brzdovych hadicich

Napsal: pát kvě 30, 2008 20:36:04
od KankX
MiMoZa píše:
blafo píše:Proc jsou na orig. brzdovych hadicich takovy ty pruziny - opleteni?? Nemyslim pancerovy hadicky, myslim to co je tam v serii - vsak vime, ne??! 8) Videl jsem to snad jen u Kawasaki a dela to porad... Na nejakym foru uz jsem to asi videl, ale nenasel, tak jestli to tu bylo...
Nevím,jestli myslíme oba stejnou věc,ale já mám takovou pružinku namotanou okolo benzínové hadice a ta má jediný úkol a to,že slouží jako chránička,aby se hadice v prosoru kde je toho moc naplácanýho na sobě prostě o další věc neprodřela nebo neproklepala...možná...to má ještě další důvod...aby se hadice od paliva někde nezploštěla v ohybu a to perko ji prostě drží v kulatém tvaru i v ohybu,ale to jsou jen moje spekulace...ze stejného důvodu může být i na brzdových trubkách,ale to jsem ještě u nikoho neviděl,osobně ji na brzd. trubkách a originálních hadicích u moji 9r taky nemám....
Nevim jak na jinych motorkach ale na Rexovi jsou navlecene pruziny k obema prednim trmenum brzd. K cemu tam jsou ale fakt nevim, mozna aby je neprokousla kuna protoze ta pruzina je hodne meka a tvar natlakovane hadice rozhodne nepodrzi :wink:

Napsal: sob kvě 31, 2008 00:16:10
od blafo
to KankX: tohle presne mam na mysli.

Jde o to, ze ty pruziny jsou na tech hadicih hodne volne - maji vuli jak podelne, tak pricne. Mel jsem ty pruziny i na ZX6, takze tam maji byt. Nechapu proc jsou ale vepredu, kdyz hadice nemaji zadny ohyb ani tam nechrozi nejaky poskozeni. U ty benzinovy hadice to chapu, ze se muze poskodit nebo proti ohybu - to tam mam taky. Ale proc na prednich brzdovych hadicich??

Napsal: sob kvě 31, 2008 08:12:53
od DoktorZRX
Brzdový hadice se oplétaj jedině proti nafouknutí, tak tohle bude asi taková laciná verze :)

Napsal: sob kvě 31, 2008 17:46:56
od Anti
Maximálně jako mechanická zábrana proti poškození,otěru nebo odření.

Napsal: sob kvě 31, 2008 18:59:57
od Zubr
Anti píše:Maximálně jako mechanická zábrana proti poškození,otěru nebo odření.
Anti má pravdu, že jinou funkci než ochranu proti požkození ta pružina nemá. Na mém ZZR byly taky a výrobci tenkrát mysleli více na bezpečnost při dlouhodobém provozu, než na nejlepší poměr váha/výkon. Akorát mi vadilo že ta pružina drnčí o blatník jinak v poho.

Napsal: sob kvě 31, 2008 20:52:58
od blafo
to Zubr: jo to drnci, kdyz prejedu nejakou nerovnost nebo diru a ty pruziny vepredu pod maskou zachrasti to je jak kdybych mel ztratit predek motorky :D

Napsal: úte čer 03, 2008 21:10:22
od PajaZR
Jak už to jiní psali,funkce je spíš ochranná.A taky při brzdění je slyšet divný zvuk,že by to opletení?,takový šelest nebo co.Dělalo to i na Zephyru.Na jiné konkurenční značce to nedělá.Zvláštní :lol:

Napsal: úte čer 03, 2008 22:10:03
od KankX
PajaZR píše:Jak už to jiní psali,funkce je spíš ochranná.A taky při brzdění je slyšet divný zvuk,že by to opletení?,takový šelest nebo co.Dělalo to i na Zephyru.Na jiné konkurenční značce to nedělá.Zvláštní :lol:
Ten selest je dan derovanim kotoucu a materialem desticek. Faktem je, ze na ZR7 sem ten "selest" pri brzdeni temer nevnimal, zatimco na ZRX1100 uplne neskutecne hlasite "selesteni" me primo dostavalo. U ZRX1200 je trochu jine derovani kotoucu a "selest" bych rekl ze je mensi, ale stale tam je :-)

Napsal: úte čer 03, 2008 22:38:34
od PajaZR
KankX píše:
PajaZR píše:Jak už to jiní psali,funkce je spíš ochranná.A taky při brzdění je slyšet divný zvuk,že by to opletení?,takový šelest nebo co.Dělalo to i na Zephyru.Na jiné konkurenční značce to nedělá.Zvláštní :lol:
Ten selest je dan derovanim kotoucu a materialem desticek. Faktem je, ze na ZR7 sem ten "selest" pri brzdeni temer nevnimal, zatimco na ZRX1100 uplne neskutecne hlasite "selesteni" me primo dostavalo. U ZRX1200 je trochu jine derovani kotoucu a "selest" bych rekl ze je mensi, ale stale tam je :-)
Šelest u 11ky a 12ky je stejný.mužu potvrdit.Mám tam nový kotouče z 12ky 8) Deskama možná ale děrováním?nejsou nijak odlišný od konrurence. Stejně je to záhada :lol: Prostě kawa :twisted: