Stránka 1 z 1
KLR 600 netesnost ventilu
Napsal: pon kvě 19, 2008 23:54:56
od Jandy
Zdravim, sehnal jsem si jinou hlavu na klr bez ventilu a protoze z te puvodni jsem vyndal minimalne opotrebene ventily, tak jsem se rozhodl je prendat , vyfukove bez problemu oba dokonale sedi,ale u obou sacich je pri pohledu sacim otvorem videt nepatrna mezerka, prosim o radu... osobne bych rekl ,ze se ventily sami zaklepaji. otazka je ,ale jestli motor vubec nastartuju .predem diky za odpovedi
Napsal: úte kvě 20, 2008 00:14:23
od farmář
jako vtip je to dobré!!!
Ale pokud to myslíš vážně: vynechám sprostá slova a dotazy, jestli nejsi od Forda či Opla....
a asi takhle. Těsnost ventilů je v hlavě pro funkci nepostradatelná. Jinak adié komprese. Samozaklepáním to je nápad jak z dálné matičky Rusy u tankového motoru a i ti by se asi řezali. Otázkou je, z čeho máš ventilové sedlo , zda vyfrézované do materiálu hlavy či osazené . Otázkou je velikost netěsnosti. Velká netěsnost znamená přebroušení sedla ručně spec. přípravkem...to se tě asi netýká a nebo zabroušení brusnou pastou. Jsou speciálně na ventily, nekolik druhů,podle velikosti abrazivních zrn v ní a nebo kombinovaná. Ty první jsou hrubá a jemná a ta druhá je jen jedna s tím, že ji naneseš jednou a ona se postupně sama broušením zjemní. Potřebuješ stopku na upnutí do aku vrtačky (můžeš i růčo ale to se nadřeš....) pastÿ se ředí olejem.To máš na nich napsané. Někdy i postup. Naneseš na dosedací plochu a točíš ventilem, cca vždy po dvou sec přizvedáváš a zase. Pastu nedoplňuješ, jedeš až do vyhlazení.Pak toomeješ benzínem, zkusíš těsnost...např.že to utřeš, ventil zavřeš a kápneš zeshora benzín...zda proteče.Neměl by.Jinak brousíš dál. Chce to trochu cvik, no. Ale to co navrhuješ ty vede k destrukci!!!!Jak myslíš,že vznikne podpálený a uklepaný ventil!

netěsností a blbým seřízením vůle!
Napsal: úte kvě 20, 2008 00:16:45
od farmář
apropo zabrousit všechny!!!! Na sedle při broušení uvidíš plochu,kterou to dosedá.Měla bybýt cca nevímjak zde...ale několik mm.Ne slabounkej proužek.Nejlépe celá ta šikmá ploška.
Napsal: úte kvě 20, 2008 07:40:34
od Pavel ZRX
Zkontroluj kolmost talířku k ose ventilu a dřík ventilu. Lehká nerovnost se dá přebrousit bruskou na ventily, ale pokud jsou poškozeny, šel bych do nových. Ventilové sedlo ti opraví v brusírně motorů přefrézováním. Lapovací pastou netěsnost ventilů neopravíš a pokud to tou vrtačkou ubrousíš, tak se ti zadře ventil ve vodítku, protože je určitě křivý.
Napsal: úte kvě 20, 2008 07:47:44
od Pavel ZRX
farmář píše:apropo zabrousit všechny!!!! Na sedle při broušení uvidíš plochu,kterou to dosedá.Měla bybýt cca nevímjak zde...ale několik mm.Ne slabounkej proužek.Nejlépe celá ta šikmá ploška.
Tak na toto pozor! Těsnící ploška na talířku ventilu v žádném případě nesmí být přes celou plošku, hrozí upálení ventilu. Šířku těsnící plošky najdeš v dílenské příručce, i úhly sedel ventilu. Těs. plocha bývá široká cca 1mm.
Napsal: úte kvě 20, 2008 10:29:27
od farmář
vidíš to, už jsem to dlouho nepotřeboval.Každopádně to není nasadit a jet.

Napsal: úte kvě 20, 2008 15:53:54
od Anti
Neviděl bych to zas tak tragicky.Určitě je dobré orovnat sedla a ventily do správného úhlu a potom přebrousit.
Pokud je přes to vidět,tak bych to viděl na krapet jiný úhel,a nebo ty ventily prostě v původní hlavě seděly jinak.Stačí "rantl" a už to nesedí.
S menší netěsností se to dá složit a užívat,opravdu si něco sedne,ale ne v případě,že je přes to vidět,to dřív podpálíš.
Napsal: úte kvě 20, 2008 21:07:07
od Jandy

no po zamysleni je to fakt nesmysl

premerim ,popripade prebrousim a uvidim, jinak moc dekuju
Napsal: stř kvě 21, 2008 20:51:15
od dworakmirek
sedla je potřeba přebrousit frézou na ventily, srovnat aji ventil ( spec bruska atp) nasadit a zabrousit cca 1mm toho jednoho mm se docílí snižovací a zarovnávací frézou, (já na to mám sadu frézek s vodítky ) musí dokonale těsnit, malinké drážky (mysleno po pastě) se potom provozem a samy zaleští , nikdy jsem neměl problém