Stránka 1 z 1

Výběr zadní pneu na 636 - pomoooc

Napsal: čtv dub 17, 2008 11:53:26
od bousa
Nechám si poradit od zkušených - co by jste brali na Ninju 636 03 - Dunlop 208 za 3000,-Kč nebo Pilot Road 1 za 4000,- nebo Metzeler Z6 za 4400,- anebo Pilot Road 2 za 4.600,-?????????? Všechno se jedná o úplně nové gumy. Babo raď!!!
A díky

Napsal: čtv dub 17, 2008 12:20:22
od Zdrahy
Nechci bejt nijak protivnej, ale přečti si co už se tady o gumách probíralo, už je tady na téma "jaké gumy" vláken sere mere :wink: hledej šmudlo..

Napsal: čtv dub 17, 2008 12:21:56
od bousa
četl jsem a aby se v tom čert vyznal.... Ach jo, prostě zkusím a uvidím. Pak si to můžu vyčítat jen sobě...

Napsal: čtv dub 17, 2008 12:27:11
od Elvis.
Nikdo ti nerekne kup tuhle nebo tamtu, protoze kazdej jezdime jinak (cestovne, sportovne), kazdy ma jinou predstavu o cene, vydrzi pneu apod. takze max. se doctes co komu na dane motorce vyhovovalo, ale finalni vyber je dycky na tobe :wink:

Napsal: čtv dub 17, 2008 12:28:03
od Zdrahy
Ber jako základní premisu že sháníš pryž na supersport a potom jestli chceš mít lepivku, nebo gumu na výdrž - jestli je to guma na litr, nebo šestku je nakonec ne moc podstatný, důležitý je typ :lol: podle toho jak chceš jezdit...

Napsal: čtv dub 17, 2008 14:27:41
od Zubr
Můj typ na sportovně turistický gumy je Metzeler Z6 s přehledem zvládne max. náklony motocyklu. A přikládám srovnávací testy z Motorradu. Nalevo můžeš přepínat mezi jednotlivými pneu, pak je tam bodový hodnocení jízdních vlastností krásně v tabulce na suchu i na mokru a u toho z roku 2007 je i test výdrže pneumatik.

Jinak sportovně turistické gumy nepotřebují pro max. přilnavost, tak velkou teplotu, jako gumy supersportovní, to znamená že pohodová jízda dostatečně zahřeje gumy a můžeš bez obav klopit. Také směs gumy obsahuje křemičitý písek a ten výrazně zvyšuje přilnavost na mokru a členitější vzorek lépe odvádí vodu.

http://www.motorradonline.de/d/259372?&ref_id=259364

http://www.motorradonline.de/d/213785?&ref_id=213641

U supersportovních pneu. musíš jet ostřeji, aby gumy získaly provozní teplotu, která přesahuje 60st.C (to znamená prudké zrychlování a brzdění nejúčiněji zahřeje gumy, kličkování na silnici moc gumy nezahřeje, ale používá se k tomu, aby si jezdec tzv. zkalibroval cit pro řízení, taky hned zjistí jestli nemá podhuštěné gumy a taky je očistí), při pohodové vyjížďce se neohřejí dostatečně a vykazují i horší přilnavost, než gumy sportovně cestovní. Použitá směs obsahuje siliku pro lepší přilnavost, která však na vodě moc dobře nedrží a decentní vzorek moc nepomáhá. Avšak přilnavost za sucha pokud jsou hodně zahřáté je tak velká, že jezdec může jet vysednutý v max. náklonu a ještě využít 10%až 20% brzdění (pouze přední brzdou!!!) a akcelerace do meze přilnavosti. (radši používat jen na okruhu, v provozu není vždy tak kvalitní asfalt a mez přilnavosti se velmi mění!!!)

http://www.motorradonline.de/d/259880?&ref_id=259519

http://www.motorradonline.de/d/214372?&ref_id=214321

Napsal: čtv dub 17, 2008 14:49:16
od Zubr
Nová sada supersportovních pneu je navržena tak, aby obě gumy vykazovaly stejnou přilnavost a protože přední guma má menší styčnou plochu, než zadní, tak má předek měkčí směs gumy. Zároveň se obě gumy navzájem podporují v kvalitě jízdních vlastností.

A super je, že si můžete vyzkoušet v max. náklonu při akceleraci jak daleko leží mez přilnavosti a zjistíte jak přibližně hodně se dá brzdit v zatáčce ( pravidlo je brzdit o něco méně, zatímco cílený prokluz kola, při akceleraci se dá v pohodě zvládnout, brzda vás snadno pošle k zemi). :wink:

Napsal: čtv dub 17, 2008 15:07:46
od Zubr
Ještě chci podotknout, že každé motorce budou vyhovovat třeba jiné gumy, které se umístily na jiném místě a některé vlastnosti se dají vylepšit změnou nastavení podvozku. Poněvadž se vždy testovalo jen na jedné moto, která pravděpodobně používá nastavení podvozku z výroby, tak ty testy dopadly tak, jak dopadly. Takže jsou tyto testy v Motorradu jen orientační. :wink:

Napsal: sob dub 19, 2008 01:07:49
od bousa
Nakonec jsem se rozhodl pro Dunlop Qualifier. Už mám přezutou zadní, ted tu stejnou dopředu... Všiml jsem si, že v kategorii Sport touring se nedělá rozměr 120/65 na 17 ale jen 120/70 na 17. I to byl jeden z důvodu.

Napsal: sob dub 19, 2008 02:33:42
od Lech
Já jsem kdysi kupoval zadní funglovku PIRELLI na inzerát.Na svoji GPX 750 R.Kámoš co mi ji přezouval říkal že ji mám na dost dlouho s tím mojím ježděním. 8) Je to turistická pneu.No a najel jsem na ní asi 3 200 km a je na přezutí. :x A třeba kámoš co má CBR600F měl taky zadní Brigestone,co na ní najel přes 10 000 km. :shock: Tak nevím. Co motorka či jezdec,každému vyhovuje něco jiného. :idea:

Napsal: sob dub 19, 2008 12:03:49
od Elvis.
jj, ten rozmer 120/65 je fakt na pikacu.... co sem se bavil s honzou zedu, kerej je taky shanel je fakt malo vyrobcu a smesi, ktery se nabizi v tomhle rozmeru...

Napsal: sob dub 19, 2008 21:13:04
od Honza-Zed
bousa píše:Nakonec jsem se rozhodl pro Dunlop Qualifier. Už mám přezutou zadní, ted tu stejnou dopředu... Všiml jsem si, že v kategorii Sport touring se nedělá rozměr 120/65 na 17 ale jen 120/70 na 17. I to byl jeden z důvodu.
Presne tak, jak rika Elvis. Predni profil je uplne na ho*no a jsou asi tri druhy pneu v tomhle profilu...

Taky jezdim Qualifery a nemohu si stezovat.
V prubehu roku budu prezouvat a rozmyslim se nad Qualiferema RR nebo Michelin pilot power 2CT...

Predtim tam byli Michelin pilot road(mam pocit, ze to byli davany pneu z vyroby) a nevim, nejak mi nesedeli na 636....