Stránka 1 z 1
Kohoutek benzinu Zx6r 97
Napsal: stř dub 02, 2008 15:51:50
od HolyLeader
Jen takovej blbej dotaz

jake jsou polohy palivoveho kohoutku? A kolik l je priblizne rezerva? Diky
Napsal: stř dub 02, 2008 19:12:12
od DoktorZRX
ON - zapnuto
RES - rezerva
PRI - samospád, třeba po zimě se na pár minut počká až se naplní karbce, ale nejezdit na PRI.
Rezerva je myslím 3 litry, ale upřesní to nejspíš někdo z majitelů ZX6
A jestli myslíš v jaké poloze je kohout bez označení, tak při vypnutým motoru poteče pouze z PRI. Polohu ON a RES poznáš při plný nádrži

Napsal: stř dub 02, 2008 19:29:29
od Ladis
Pozor, na "ON" jsem vyjel nádrž do sucha bez jakýhokoliv upozornění na rezervu! Abych řekl pravdu, tak tomu moc nerozumím, čekal jsem, že budu jezdit na "ON" do doby, dokud to nešťukne, pak bych přepl na "RES" a dojel rezervu...bohužel se tak nestalo. Nezkoušel jsem jezdit na "RES", jestli pak nebude třeba přepnout na "ON", ale to se mi zdá přinejmenším divný...

Napsal: stř dub 02, 2008 19:44:12
od Zdrahy
Ladis píše:Pozor, na "ON" jsem vyjel nádrž do sucha bez jakýhokoliv upozornění na rezervu! Abych řekl pravdu, tak tomu moc nerozumím, čekal jsem, že budu jezdit na "ON" do doby, dokud to nešťukne, pak bych přepl na "RES" a dojel rezervu...bohužel se tak nestalo. Nezkoušel jsem jezdit na "RES", jestli pak nebude třeba přepnout na "ON", ale to se mi zdá přinejmenším divný...

Napadá mě jediné řešení a to, že máš ten plast na hřídeli nasazený špatným směrem, zkrátka to ukazuje něco jiného, než je na ventilu nastavené.. Z konstrukčního hlediska není možné na polohu ON vyjet i rezervu (předpokládám že je to řešeno výškou otevřeného hrdla ventilu - ON výše a RES u dna nádrže).
Napsal: stř dub 02, 2008 20:24:16
od HolyLeader
Jo prave ze kohoutek neni popsany takze to asi budu muset zkusit... Ale kdyby nekde vedel presne ty polohy tak bych se nezlobil

Napsal: stř dub 02, 2008 22:03:06
od Ladis
ZdrahyZX9R píše:Napadá mě jediné řešení a to, že máš ten plast na hřídeli nasazený špatným směrem, zkrátka to ukazuje něco jiného, než je na ventilu nastavené.. Z konstrukčního hlediska není možné na polohu ON vyjet i rezervu (předpokládám že je to řešeno výškou otevřeného hrdla ventilu - ON výše a RES u dna nádrže).
Popisky jsou na kovovým štítku, kterej díky tvaru nejde dát opačně ani jakkoliv jinak, než je. Chápu, že logika v tom není, sám jsem tehdy, když mi došel 15 km od domu benzín na ten kohout vyvalil oči, jak kráva před kopcem, ale co mě to bylo platný...na "ON" bylo prostě sucho! Sám si to zatím nedoved vysvětlit a ani nikdo mě zatím nenavedl na logickej důvod (a to jsem zde už o tom psal)...

Napsal: stř dub 02, 2008 22:12:30
od KankX
Ladis píše:ZdrahyZX9R píše:Napadá mě jediné řešení a to, že máš ten plast na hřídeli nasazený špatným směrem, zkrátka to ukazuje něco jiného, než je na ventilu nastavené.. Z konstrukčního hlediska není možné na polohu ON vyjet i rezervu (předpokládám že je to řešeno výškou otevřeného hrdla ventilu - ON výše a RES u dna nádrže).
Popisky jsou na kovovým štítku, kterej díky tvaru nejde dát opačně ani jakkoliv jinak, než je. Chápu, že logika v tom není, sám jsem tehdy, když mi došel 15 km od domu benzín na ten kohout vyvalil oči, jak kráva před kopcem, ale co mě to bylo platný...na "ON" bylo prostě sucho! Sám si to zatím nedoved vysvětlit a ani nikdo mě zatím nenavedl na logickej důvod (a to jsem zde už o tom psal)...

Na ZR7 mi fungoval kohout "normalne" neboli tak jak popisuje Doktor... jedu na ON, dojde benzin prepnu na RES a jedu dal. Jen po prepnuti na RES dlouho trvalo nez motorka nastarovala... treba az na treti dlouhe startovani (nez se naplni karburatory, kdyz jsem je na ON uplne vysal)

Napsal: stř dub 02, 2008 22:31:50
od MMKS
no štítek s popiskem jde dát sice jen jedním způsobem, ale nejde dát ten čudlík na už otočený ventil? Teď si nevybavuju. Myšleno, že si mě třeba v poloze PRY a nasadil si na ON. Ale fakt si teď nevybavuju
Napsal: stř dub 02, 2008 23:01:08
od Zdrahy
Taky možnost, nebo je zkrátka vadný ventil a nezavírá - poloha RES je pořád pootevřená, takže by bylo možné vyjetnádrž do sucha. No a jak písá Kankx po vyjetí karbců to potom chvíli trvá než zase nasají - doléval jsi potom plnou? kolik litrů??
Napsal: čtv dub 03, 2008 00:11:33
od misak39
kohout jde otočit, ale jen o 180 stupňů, takže by nápisy nepasovaly vůbec...(aspoń u mé devítky) vidím to na vymačkanou gumovou podložku v kohoutě, která má tři dírky, a polohou kohoutu se vždycky jedna ucpe a další uvolní, čímžto se přepíná na reservu nebo na přímej průtok... když je gumka nemocná, propouští a pak se vyjede nádrž ať je kohout kdekoliv...
Napsal: čtv dub 03, 2008 11:03:02
od Ladis
Bohužel možnost, že by jen dýl trvalo, než se naplní karburátory je taky off, protože jsem tehdy startoval a startoval v blahé naději, že tam prostě musí být ještě rezerva! Nebyla, když jsem lomcoval s motorkou, nehnula se v nádrži ani kapka a když jsem pak dotankovával, tak polkla 15l jak nic, takže skutečně byla prázdná.
Jako možnej důvod mi přijde chyby kohoutu, jak popisuje Myšák - problém s gumkou (ikdyž bych řekl, že ještě zdaleka nemůže být v důchodovém věku na výměnu), ale nechám ji prověřit...
Naštěstí je tam ukazatel stavu nádrže, takže se stačí řídit ručičkou a vím, kdy upalovat k benzince!

Napsal: čtv dub 03, 2008 12:48:17
od lukas.01
Nevím jak je to u ZR-7, ale u ZZRka mam, pokud se dobře pamatuji, u kohoutku tri hadicky, jedna je vývod ke karburátorům, jedna přívodní je rezerva (ze spodku nádrže) a ta poslední je přívodní NORMÁL a vede kus od spodku nádrže. Je možné, že když někdo sundával nádrž, tak mohl přehodit hadičky na kohoutu rezervy a normálu, tím pádem na polohu ON tam jde benzín jako z rezervy a jedeš do sucha. Nevím zda je to technicky mozné (třeba různé průměry) ale mohlo by to být i tím.