Stránka 1 z 3

Olej na vzduchovej filtr

Napsal: pon bře 31, 2008 00:23:26
od kalisek
Ahoj, jaky mate zkusenosti impregnovanim vzduchovejch filtru? Potrebuju napustit molitanovej filtr a nevim jestli si mam kupovat ve spreji (coz je ukrutne drahy) nebo nakej levnejs ve flasce. A jestli vubec musim kupovat olej primo pro filtry...kamos to normalne bezne koupa v normalnim oleji...dik za nazory

Napsal: pon bře 31, 2008 00:29:59
od Dak
No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?

Napsal: pon bře 31, 2008 00:32:24
od kalisek
Dak-Ninja píše:No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?
Jestli je to normalni nevim...ale nektery lidi to asi bezne delaj :D

Napsal: pon bře 31, 2008 07:14:36
od MiMoZa
kalisek píše:
Dak-Ninja píše:No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?
Jestli je to normalni nevim...ale nektery lidi to asi bezne delaj :D
No to bych chtěl pak vidět tu propustnost toho filtru :roll:
Osobně filtr vyfoukám 2x za sezonu a jednou za dvě sezony ho vyměním...těch 500kč/2 roky není zas tak strašný a když ušetřím na NEkupování těch všech mazátek,olejíčků a sračiček,mám ho zaplacenej...

Napsal: pon bře 31, 2008 08:06:16
od Pavel ZRX
Na molitanový filtr používám čistič i olej k tomu určený, v litrovém balení. na molitan není spray potřeba, protože se filtr do oleje ponoří a z lehka vymačká. Žádné ždýmání, chvilku neckat prosáknout do molitanu a montovat. Na textilní filtry KN je lepší použít olej ve spreji a nijak to s nástřikem nepřehánět.

Napsal: úte dub 01, 2008 00:11:11
od blafo
Si prectete manual a tam je primo napsano potrit filtr motorovym olejem SAE 30. Lepsi bude urcite olej primo na filtry, dulezite je v obou pripadech napusteny(namoceny) filtr dukladne osusit hadrem. Srolovat do hadru, dokud hadr nebude cisty.

Napsal: úte dub 01, 2008 12:40:40
od Pavel ZRX
blafo píše:Si prectete manual a tam je primo napsano potrit filtr motorovym olejem SAE 30. Lepsi bude urcite olej primo na filtry, dulezite je v obou pripadech napusteny(namoceny) filtr dukladne osusit hadrem. Srolovat do hadru, dokud hadr nebude cisty.
Tak ten hadr asi cistý nikdy nebude.

Napsal: úte dub 01, 2008 20:50:59
od DoktorZRX
Filtr je nejlepší lehce stříknout, nebo potřít, ale né vnitřní saci stranu. Nenamáčel bych ho. To už je pak nasátej moc :?

Napsal: stř dub 02, 2008 11:03:09
od Anti
Už jsem to tu jednou psal:Měl jsem mašinu od člověka co ji nechával servisovat v originálním servisu Kawasaki-a molitanový filtr byl suchý...
Jinak v mém manuálu píšou:Olej SAE 30W,promnout neždímat.Osobně jsem pořídil originál olej pro filtry na namáčení,ale když jsem viděl tu viskozitu,tak mě napadly dvě věci:1nedotane se tam voda,2Nedostane se tam pořádně ani vzduch...Snad to mají kluci japonský předimenzované(plochu filtru) a počítají z těmi ztrátami díky oleji...

Napsal: stř dub 02, 2008 11:34:11
od kalisek
Anti píše:Už jsem to tu jednou psal:Měl jsem mašinu od člověka co ji nechával servisovat v originálním servisu Kawasaki-a molitanový filtr byl suchý...
Jinak v mém manuálu píšou:Olej SAE 30W,promnout neždímat.Osobně jsem pořídil originál olej pro filtry na namáčení,ale když jsem viděl tu viskozitu,tak mě napadly dvě věci:1nedotane se tam voda,2Nedostane se tam pořádně ani vzduch...Snad to mají kluci japonský předimenzované(plochu filtru) a počítají z těmi ztrátami díky oleji...
Čili, podle toho co píšeš (a co píše DoktorZRX) je nejlepší to s tim olejem moc nepřehánět....a nejlíp impregnovat jen z vnější strany

Napsal: stř dub 02, 2008 18:55:01
od Anti
Máš dvě možnosti:Buď to jen lehce "poprášit" nebo pořádně vyždímat.Mojí KLR to zas tak nevadilo,ale jak jsem psal,KLR z autorizovaného servisu mělo filtr úplně čistý.Já,když jsem viděl jak se ten speciální olej táhne,sem to pořádně vymačkal do hadry.Ale uvažuju spíš o nějaké papírové vložce.Nejsem zas takovej ofroadovej jezdec abych nacákal blato to airboxu...

Napsal: stř dub 02, 2008 18:55:30
od Pavel ZRX
Anti píše správně, promnout a neždímat.

Napsal: sob dub 05, 2008 14:43:34
od kalisek
Tak sem tak koukal po netu a zjistil sem že olej s vizkozitou 30 se nějak moc běžně neprodává....

Napsal: sob dub 05, 2008 16:18:19
od NRG
Taky mám v manuálu uvedenej motorovej olej, ale teď nevím, jakou viskozitu.

Napsal: ned dub 06, 2008 23:18:48
od Zubr
MiMoZa píše:
kalisek píše:
Dak-Ninja píše:No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?
Jestli je to normalni nevim...ale nektery lidi to asi bezne delaj :D
No to bych chtěl pak vidět tu propustnost toho filtru :roll:
Osobně filtr vyfoukám 2x za sezonu a jednou za dvě sezony ho vyměním...těch 500kč/2 roky není zas tak strašný a když ušetřím na NEkupování těch všech mazátek,olejíčků a sračiček,mám ho zaplacenej...
No to by mě zajímalo kolik za tu sezonu najezdíš kilometrů a že ti to za ty dva roky ještě jezdí. Jinak já mám už pět let sprej od Motulu ( cca400kč už nevím), čistil jsem filtr cca 15krát a ještě není úplně prázdnej ( ale už jsem si koupil novej, kdyby mi najednou došel). Pokud ten filtr není úplně suchej, tak z něj nevyfoukáš ani kulový(Chudák motor).

Nikdy jsem novej filtr nekupoval, tak by mě zajímalo jestli je orig. filtr z výroby nastříkanej nebo suchej. Jeden kámoš koupil z druhovýroby filtr na ZZR600 a ten byl tak nacucanej olejem, že to zzero nešlo ani natočit.