Stránka 1 z 3
Olej na vzduchovej filtr
Napsal: pon bře 31, 2008 00:23:26
od kalisek
Ahoj, jaky mate zkusenosti impregnovanim vzduchovejch filtru? Potrebuju napustit molitanovej filtr a nevim jestli si mam kupovat ve spreji (coz je ukrutne drahy) nebo nakej levnejs ve flasce. A jestli vubec musim kupovat olej primo pro filtry...kamos to normalne bezne koupa v normalnim oleji...dik za nazory
Napsal: pon bře 31, 2008 00:29:59
od Dak
No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?
Napsal: pon bře 31, 2008 00:32:24
od kalisek
Dak-Ninja píše:No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?
Jestli je to normalni nevim...ale nektery lidi to asi bezne delaj

Napsal: pon bře 31, 2008 07:14:36
od MiMoZa
kalisek píše:Dak-Ninja píše:No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?
Jestli je to normalni nevim...ale nektery lidi to asi bezne delaj

No to bych chtěl pak vidět tu propustnost toho filtru
Osobně filtr vyfoukám 2x za sezonu a jednou za dvě sezony ho vyměním...těch 500kč/2 roky není zas tak strašný a když ušetřím na NEkupování těch všech mazátek,olejíčků a sračiček,mám ho zaplacenej...
Napsal: pon bře 31, 2008 08:06:16
od Pavel ZRX
Na molitanový filtr používám čistič i olej k tomu určený, v litrovém balení. na molitan není spray potřeba, protože se filtr do oleje ponoří a z lehka vymačká. Žádné ždýmání, chvilku neckat prosáknout do molitanu a montovat. Na textilní filtry KN je lepší použít olej ve spreji a nijak to s nástřikem nepřehánět.
Napsal: úte dub 01, 2008 00:11:11
od blafo
Si prectete manual a tam je primo napsano potrit filtr motorovym olejem SAE 30. Lepsi bude urcite olej primo na filtry, dulezite je v obou pripadech napusteny(namoceny) filtr dukladne osusit hadrem. Srolovat do hadru, dokud hadr nebude cisty.
Napsal: úte dub 01, 2008 12:40:40
od Pavel ZRX
blafo píše:Si prectete manual a tam je primo napsano potrit filtr motorovym olejem SAE 30. Lepsi bude urcite olej primo na filtry, dulezite je v obou pripadech napusteny(namoceny) filtr dukladne osusit hadrem. Srolovat do hadru, dokud hadr nebude cisty.
Tak ten hadr asi cistý nikdy nebude.
Napsal: úte dub 01, 2008 20:50:59
od DoktorZRX
Filtr je nejlepší lehce stříknout, nebo potřít, ale né vnitřní saci stranu. Nenamáčel bych ho. To už je pak nasátej moc

Napsal: stř dub 02, 2008 11:03:09
od Anti
Už jsem to tu jednou psal:Měl jsem mašinu od člověka co ji nechával servisovat v originálním servisu Kawasaki-a molitanový filtr byl suchý...
Jinak v mém manuálu píšou:Olej SAE 30W,promnout neždímat.Osobně jsem pořídil originál olej pro filtry na namáčení,ale když jsem viděl tu viskozitu,tak mě napadly dvě věci:1nedotane se tam voda,2Nedostane se tam pořádně ani vzduch...Snad to mají kluci japonský předimenzované(plochu filtru) a počítají z těmi ztrátami díky oleji...
Napsal: stř dub 02, 2008 11:34:11
od kalisek
Anti píše:Už jsem to tu jednou psal:Měl jsem mašinu od člověka co ji nechával servisovat v originálním servisu Kawasaki-a molitanový filtr byl suchý...
Jinak v mém manuálu píšou:Olej SAE 30W,promnout neždímat.Osobně jsem pořídil originál olej pro filtry na namáčení,ale když jsem viděl tu viskozitu,tak mě napadly dvě věci:1nedotane se tam voda,2Nedostane se tam pořádně ani vzduch...Snad to mají kluci japonský předimenzované(plochu filtru) a počítají z těmi ztrátami díky oleji...
Čili, podle toho co píšeš (a co píše DoktorZRX) je nejlepší to s tim olejem moc nepřehánět....a nejlíp impregnovat jen z vnější strany
Napsal: stř dub 02, 2008 18:55:01
od Anti
Máš dvě možnosti:Buď to jen lehce "poprášit" nebo pořádně vyždímat.Mojí KLR to zas tak nevadilo,ale jak jsem psal,KLR z autorizovaného servisu mělo filtr úplně čistý.Já,když jsem viděl jak se ten speciální olej táhne,sem to pořádně vymačkal do hadry.Ale uvažuju spíš o nějaké papírové vložce.Nejsem zas takovej ofroadovej jezdec abych nacákal blato to airboxu...
Napsal: stř dub 02, 2008 18:55:30
od Pavel ZRX
Anti píše správně, promnout a neždímat.
Napsal: sob dub 05, 2008 14:43:34
od kalisek
Tak sem tak koukal po netu a zjistil sem že olej s vizkozitou 30 se nějak moc běžně neprodává....
Napsal: sob dub 05, 2008 16:18:19
od NRG
Taky mám v manuálu uvedenej motorovej olej, ale teď nevím, jakou viskozitu.
Napsal: ned dub 06, 2008 23:18:48
od Zubr
MiMoZa píše:kalisek píše:Dak-Ninja píše:No já sem používal olej přímo určený na filtry a ve spreji. Bylo to to nejlepší co sem zatím viděl. Koupat to v normální motorovém oleji? Je normální?
Jestli je to normalni nevim...ale nektery lidi to asi bezne delaj

No to bych chtěl pak vidět tu propustnost toho filtru
Osobně filtr vyfoukám 2x za sezonu a jednou za dvě sezony ho vyměním...těch 500kč/2 roky není zas tak strašný a když ušetřím na NEkupování těch všech mazátek,olejíčků a sračiček,mám ho zaplacenej...
No to by mě zajímalo kolik za tu sezonu najezdíš kilometrů a že ti to za ty dva roky ještě jezdí. Jinak já mám už pět let sprej od Motulu ( cca400kč už nevím), čistil jsem filtr cca 15krát a ještě není úplně prázdnej ( ale už jsem si koupil novej, kdyby mi najednou došel). Pokud ten filtr není úplně suchej, tak z něj nevyfoukáš ani kulový(Chudák motor).
Nikdy jsem novej filtr nekupoval, tak by mě zajímalo jestli je orig. filtr z výroby nastříkanej nebo suchej. Jeden kámoš koupil z druhovýroby filtr na ZZR600 a ten byl tak nacucanej olejem, že to zzero nešlo ani natočit.