Stránka 1 z 1

olej do zx9r ninja

Napsal: pon bře 10, 2008 20:27:26
od BOB.ZX9
ahoj kawáci,chtěl bych vás poprosit jestli by jste mi poradili,jaký olej mám dát do svojí ninji,když nevím jaký tam byl předtím.uvažuji o motulu 10w40 myslíte,že je to správná volba.nemužu tím něco pokazit za odpovědi moc děkuji .
Obrázek

Napsal: pon bře 10, 2008 21:19:45
od DoktorZRX
Motul 10W 40 je klasika a nic tím nepokazíš. Já jednou koupil Castrol litrovku za 400 kila a po 500km jsem prorazil vanu...od té doby beru stáčenej Denicol za 200 kila :)

Napsal: stř bře 12, 2008 17:46:48
od NRG
Dej tam jakejkoliv značkovej olej, rozhodující je správná viskozita a teplotní rozsah (to 10W40) a pokud nevíš, co tam bylo předtím, nelej tam plnou syntetiku (mohla by rozpustit případný úsady v motoru a ucpat mazací kanálky), ale max. polosyntetiku.

Napsal: stř bře 12, 2008 19:17:38
od KankX
NRG píše:Dej tam jakejkoliv značkovej olej, rozhodující je správná viskozita a teplotní rozsah (to 10W40) a pokud nevíš, co tam bylo předtím, nelej tam plnou syntetiku (mohla by rozpustit případný úsady v motoru a ucpat mazací kanálky), ale max. polosyntetiku.
hele tohle "nelej tam plnou syntetiku (mohla by rozpustit případný úsady v motoru a ucpat mazací kanálky)" to platilo tak u Skoda 105/120 to je mytus jak vysitej, tak to proste vubec neni. Vubec na tom nezalezi a klidne tam nalej plnou syntetiku... pro motor je urcite lepsi, ale take o dost drazsi :-( a pokud tam das polosyntetiku a budes ji pravidelne menit, tak jak se ma, pak motor bude chrochtat blahem ;-) o to se bat nemusis...

Napsal: stř bře 12, 2008 20:05:13
od Dak
Ne Kankxi NRG má pravdu! Z vlastní zkušenosti vím že z plné na polosintetiku se dá přejít bez problému, ale opačně to smrdí krchovem pro motor. Viděl sem to na vlastní oči. Honda CBR mněla přidřenou klikovku, ojnice,písty a ventily dávaly o sobě taky vědět. Nemosí se to stat, ale može tak bacha. BOBe.ZX9 dej tam normálně polo 10W40 a budeš v klidu. Já sem například na Motul 10W40 najezdil pár desítek tisíc a nebyl žádný problém.

Napsal: stř bře 12, 2008 21:17:47
od Pavel ZRX
Nevěřím tomu, že by polosynt. olej s pravidelnou výměnou vytvořil v motoru usazeninu, kterou by následně mohl plně synt. olej rozpustit. Pokud se dodržují intervaly výměny, nevzniknou žádné usazeniny ani při použití minerálního oleje. Je vhodné se rozhodnout pro jeden typ oleje a používat jej pořád. Pokud se po koupi motorky neví, jaký olej byl použitý, rozhodl bych se pro polosyntetiku.

Napsal: čtv bře 13, 2008 00:11:30
od KankX
tady treba neco malo o oleji syntetickem... http://tech.tym.cz/infusions/articles/r ... cle_id=724

a tady ctete pozorne at jste chytri alespon tak jako ja :-) ... jedna se o podlozene informace, zadne spekulace! http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7

Napsal: čtv bře 13, 2008 00:13:48
od KankX
a tady ten nejpodstatnejsi vynatek (ohledne zameny mineralu,polosyntetiky a plne syntetiky) pro toho kdo to nechce cist cele:

Karbonové úsady
Často diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru.
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.

Napsal: čtv bře 13, 2008 07:12:45
od Pavel ZRX
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu. Akorát bych ty oleje prostě nestřídal.

Napsal: čtv bře 13, 2008 07:42:05
od farmář
je to tak, ale ani ty škodovky už s tím nemají problém, protože jak jsi řekl, dnes už je Déčko ve všem, čily tyto problémy jsou za námi.Kromě M6A ale to je takové lepidlo, že už to vidím snad jen v Zetoru 25...jelikož i pro traktor používám M7ADS 4 . Dnešní oleje jsou po výměně dobře zaměnitelné, k tomu padá mýtus o syntetika a minerál....podle výrobců to již padá, dnešní oleje jsou značeny podle viskozních tříd, ale nemá to přímou spojitost s původem, proto se i 10W-40 stane, že je minerální báze, jen ty syntetické jsou kvaltnější, proto u 5W a 0W už jde o syntetiky... ale v motce mám desítku, je doporučená pro můj motor a tak tam je. :wink: