Stránka 1 z 1

Asi se přechlastává

Napsal: sob bře 01, 2008 18:53:45
od MMKS
Jak se prosím nastavuje bohatost směsi? Zdá se mě, že se mrška trošku přechlastává. Vyměnil jsem svíčky a staré měli i přes to, že jsem je pár desítek km před výměnou vyndával a čistil sametově černý povlak. Motorka naskočila krásně na první nahození, ale zvuk se mě nezdál úplně pravidelný. V nižších otáčkách (do 2-3 tisíc ot/m) se jakoby dusila, když jsem nepřidal rychle plyn, jakoby se motor kuckal (jak když v autě vrazíte příliš vysokou rychlost). Ve vyšší otáčkách ale jela krásně. Když jsem ale zastavil, zdálo se mě že cítím nespálený benzín. Taky spotřeba (bráno jen hodně orientačně podle ukazatele) se mě zdála dost vysoká.
Zvládnu to prosím nějak seřídit sám, nebo to nechat na někom pověřenějším? Jak se to vůbec dělá?
Děkuju.

OT: Já to říkal, začne sezóna, a zase ze mě bude hypochondr
:)

Napsal: ned bře 02, 2008 08:34:52
od Pavel ZRX
Bude to chtít demontovat karburátory a vyčistit. Vyšroubovat všechny trysky a vzdušníky, všechny kanály profoukat vzduchem, trysky taky. Pokud ve víkách plovákových komor najdeš usazený bordel,tak všeshno perfektně vyčistit. Pak ještě zkontroluj vzduch. filtr, pokud je potřeba, tak vyměnit. Na těch karbecech zkontroluj membrány, jestli nejsou porézní. Ještě zkontroluj mech. opotřebení, gumové příruby karbeců a těsnost výfuk. svodů. Nehýbat s nastavením karburátorů, pak se stím sám asi nedomluvíš! Znovu vyčistit svíčky, dát nový benzin a pořádně projet, následně seřídit podtlaky.

Napsal: ned bře 02, 2008 08:47:07
od MMKS
Dík, vyčerpávající. No takže to musím někomu svěřit. Návod na vyčištění karburátorů jsme sice viděl, ale sám si do toho šťourat netroufnu. Přesto dík za radu. Aspoń vím, co mám požadovat a na co se zaměřit.

Napsal: ned bře 02, 2008 18:30:53
od PajaZR
To mě po zimě dělává taky,to zakuckávání a mám dojem nepravidelnýho chodu.Prostě start po zimě.Nechám to delší dobu hrčet a pak je to dobrý.
Ještě jsem ji nestartoval a jsem na to zvědav.Každopádně ještě je čas na jarní start. 8)
Jinak sezonu liju Vpower a je to znát,samozřejmě ne na výkonu ale na chodu,je jemnější a tišší.

Re: Asi se přechlastává

Napsal: ned bře 02, 2008 20:08:10
od Zubr
MMKS píše:Jak se prosím nastavuje bohatost směsi? Zdá se mě, že se mrška trošku přechlastává. Vyměnil jsem svíčky a staré měli i přes to, že jsem je pár desítek km před výměnou vyndával a čistil sametově černý povlak. Motorka naskočila krásně na první nahození, ale zvuk se mě nezdál úplně pravidelný. V nižších otáčkách (do 2-3 tisíc ot/m) se jakoby dusila, když jsem nepřidal rychle plyn, jakoby se motor kuckal (jak když v autě vrazíte příliš vysokou rychlost). Ve vyšší otáčkách ale jela krásně. Když jsem ale zastavil, zdálo se mě že cítím nespálený benzín. Taky spotřeba (bráno jen hodně orientačně podle ukazatele) se mě zdála dost vysoká.
Zvládnu to prosím nějak seřídit sám, nebo to nechat na někom pověřenějším? Jak se to vůbec dělá?
Děkuju.

OT: Já to říkal, začne sezóna, a zase ze mě bude hypochondr
:)

Nejdřív by bylo dobré, abys nám prozradil v jakém stavu máš vzduchový filtr. Kolik si sním najezdil, nebo lépe řečeno kdys ho naposledy měnil a kolik si najel od výměny. Jestli je viditelně příliš špinavý ježděním v prašném prostředí, atd.

U rexe je filtr papírový válec, který se nijak nečistí a po 12000km se mění, ale to platí jen pokud nejezdíš vyloženě v prašném prostředí. Žádné profukování tlakovým vzduchem není účinné a nedoporučuje se. Ten prach se doslova nacpe do pórů papíru a už ho ven nedostaneš. A rex kvůli svému velkému objemu nutně potřebuje hodně vzduchu.

To, že máš všechny svíčky stejně začazené, je známkou toho, že karburátory za to nemůžou. Je nepravděpodobné, že by na všech karburátorech vznikly vlivem nějakých usazenin stejné závady.

A ještě taková, dalo by se říci, blbůstka. Zkontroluj jestli máš v pořádku vstup vzduchu do air boxu a jestli je kolem něho dostatek místa. Nebyl by to první případ, kdy se něco nacuclo do tohoto otvoru. Tyto motorky sajou vzduch pod sedlem, nebo na boku pod deklem ( u rexe nevím, v manuálu to není vidět). A kámoš se vytrestal tím, že do tohoto volného místa nacpal hadr a lékárničku a nebyl schopný za celou sezonu přijít na to proč mu to nejede, málem z toho zešedivěl.

Pokud dojde k poruše karburátoru, obvykle je to jen na jednom. Pokud je problém na dvou válcích a to vždy na dvou vnějších, nebo na dvou vnitřních, tak bývá závada v zapalování, samovolné rozladění směsi na všech karburátorech je bez cizí pomoci nemožné, ale dojde k němu buď vlivem vzduchového filtru, nevhodnou výfukovou soustavou, a nebo poruchou přívodu paliva do karburátorů (vadné čerpadlo, ventil a nebo odvětrání nádrže)

Takže až budeš mít 100% jistotu že je vzd. filtr ready, tak pak budeme hledat dále. Doporučuji koupit nový origo, ne druhovýrobu, nebo KNko. Čau Tom

Napsal: ned bře 02, 2008 20:26:20
od Zubr
PajaZR píše:To mě po zimě dělává taky,to zakuckávání a mám dojem nepravidelnýho chodu.Prostě start po zimě.Nechám to delší dobu hrčet a pak je to dobrý.
Ještě jsem ji nestartoval a jsem na to zvědav.Každopádně ještě je čas na jarní start. 8)
Jinak sezonu liju Vpower a je to znát,samozřejmě ne na výkonu ale na chodu,je jemnější a tišší.
Ten schell Vpower 95 můžu doporučit, opravdu rozpustí v palivovém systému všechny usazeniny, stačí vyjet tak tři nádrže. Dokonce dokáže vyčistit motor od karbonu, ale k tomu je nutné najezdit s tímto palivem nejméně 20.000km, však potom bude jako novej. Snížení spotřeby a zvýšení výkonu je téměř neprokazatelné, po tak dlouhé době si toho majitel nevšimne a měření na brzdě to také těžko prokáže.

Napsal: ned bře 02, 2008 21:41:07
od DoktorZRX
Tady si dovolím poprvé nesouhlasit se Zubrem. Filtrem to nebude určitě, protože píše že mu při vysoké rychlosti jede krásně a právě při vysoké rychlosti je zapotřebí hodně vzduchu. A tím že jsou všechny svíčky černý je jasná chyba v karbecech a nastavení bohatosti směsi a nebo jak už píše Zubr v přívodu paliva.

Napsal: pon bře 03, 2008 13:27:37
od MMKS
filtr je měněný minulou sezonu, t.j. asi před 4-5 tisící. Je tam origo a vypadá čistě.
Myslím, že příchodu vzduchu nic nebrání, dokonce ani v odkládacím prostoru teď nic nemám. Mrknu na to odvětrání nádrže. jestli někde nemám skřípnutou hadičku nebo tak nějak. Možná, že je to jen fakt tím prvním jarním startem, už jsem četl, že s tím má problémy víc lidí (divný, jakoby nepravidelný zvuk).
Překontroluju ještě ty nové svíčky a mrknu, co to s nima udělalo.
Dík za všechny tipy.

Napsal: pon bře 03, 2008 19:20:12
od Zubr
Dobrá, dobrá pokud je filtr Ok, tak to musí být jinde. Napadá mě, jestli nezůstává pootevřený sytič, buď někde vázne lanko, nebo je špatně seřízené ( páčka musí mít vůli cca 2mm). Pokud se u jednoho karburátoru nechce sytič zatáhnout, tak zůstávají pootevřený všechny.

Se svíčkami nemá cenu nic dělat, hlavně je nečisti, drátěný kartáč NGKčka přímo nesnáší. Pokud všechny pálí tak se ostřejší jízdou sami vyčistí. Dlouhý běh na volnoběh a nebo se sytičem za studena dokáže svíčky slušně začadit, takže kontrolovat je má cenu jen po dostatečně dlouhé projížďce.

Hele chlape kolik si s tím letos najel??? Jestli jsi jenom objel barák dvakrát kolem do kola, tak se na všechno vy*er, zajeď na nejbližší Shellku natankuj plnou Vpoweru a protáhni to aspoň 100 kiláků a uvidíš že se chytne sama. Pokud to zlobí jen na volnoběh, tak se motoru nic nestane. Dalo by se říct, že máš štěstí že to vrčí, takže se to protáhne i bez čištění.

Jo jo chlapi to máte z toho, že na zimu nevypouštíte karburátory. Při tom u REXE to musí trvat tak max. 5 minut.

Napsal: pon bře 03, 2008 19:36:41
od MMKS
dík. Ujel jsem asi těch 90 km veskreze jízdou dodržující předpisy (ke konci nevydržel a těch aspoń 180km/h na kousku dal :oops:) . Jinak to nechám teda ležet a uvidím další jízdy, nezazimovával jsem ji úplně v 100% formě a nevěděl jsem jeslti to bylo jen svíčkama, tak jsem to zvýšeně sledoval.
Ten nepravidlený chod mě neznepokojoval tak, jak to škubání v nižších otáčkách, ale možná už jsem porstě přes zimu vyšel ze cviku. No uvidíme.

PS: Karburátory jsem vypuštěné měl, protože jsem nevěděl jak se to dělá, tak jsem prostě odmontoval hadici z nádrže a nechal motor běžet naprázdno do "mrtva". Protože to trvalo poměrně dlouho zkusil jsem si první gumovaní zadní, což se vzhledem k přeplnění pneuservisů už v únoru ukázala být velká blbina.