Stránka 1 z 1

a jeste jednou olej

Napsal: pát úno 22, 2008 21:22:05
od Pedros
mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!! :lol: . Za odpovědi předem dik.

Napsal: pát úno 22, 2008 22:07:27
od PeťasZ750
Lej tam co chceš, co vyhoví v manuálu předepsanému, ale dávat tam olej za 420Kč/l je pro normální silniční využití nesmysl. Já tam dávám Castrol GPS (polosyntetika) a motoru chutná :). Hlavně dodržuj intervaly výměny :!:

Re: a jeste jednou olej

Napsal: pát úno 22, 2008 22:09:23
od Z.
Pedros píše:mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!! :lol: . Za odpovědi předem dik.
Je v podstatě jedno co tam naleješ. Moderní oleje jsou velmi kvalitní jak v polo, tak i plné syntetice.

Spíš bych se rozhodoval podle toho co tam je jako stávající náplň. Jestli polo nebo plná syntetika. Nepíšeš jak máš Ztko staré a co v něm bylo (nebo je za olej). Kolik to má najeto?

Taky se projdi tohle forum, na téma olej tady už bylo napsáno hodně názorů.
Např.:
http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t ... light=olej
http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t ... light=olej

v žádém případě NEMÍCHAT polosyntetiku s plnou syntetikou!!!

Takže moje rada zní:

1/ zjisti jestli je tam polosyntetika nebo syntetika. Pokud nevíš, šel bych asi do polosyntetiky.
2/ pro oba případy doporučuji oleje Shell (plná syntetika Shell Advance Ultra 4 10W-40, polosyntetika je Shell Advance VSX 4 10W-40), Castrol (polosyntetika je CASTROL Power 1 GPS 4T 10W-40), nebo Valvoline (plná syntetika Valvoline SynPower 4T 10W-40)
3/ Ipone, Motorex a jiné jsem nikdy nepoužil takže s nimi nemám osobní zkušenost.

Napsal: ned úno 24, 2008 16:56:54
od NRG
Ipone k nám začal nedávno vozit Bikerscrown, nikde předtím jsem je neviděl, nicméně píšou, že Ipone je leader trhu z hlediska technologickýho vývoje. Nic špatnýho asi to nebude, ale osobní zkušenost nemám. Ale na můj vkus jsou trochu drahý.

Re: a jeste jednou olej

Napsal: čtv úno 28, 2008 00:27:01
od Pedros
Pedros píše:mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!! :lol: . Za odpovědi předem dik.

No jaky tam byl to teda rozhodne nevim, ale podle barvy vyjetej olej z auta :D . Tak sem po delsim hledani koupil stejnou cernotu (nevim jak takhle muze vypadat novej olej) a to motul 5100. Jo a muj Zed je z roku 2005 a mam najeto necelych 17000 km.Dik za odpovedi :)

Napsal: čtv úno 28, 2008 07:18:25
od Dak
Motul sice má barvu nevábnou, ale nic jím nezkazíš. Já sem ho používal dlouho a žádnou "špatnotu" nenadělal. I ten majitel předemnou ho tam lél. Takže si neudělal špatně.

Napsal: čtv úno 28, 2008 08:03:59
od NRG
Každej olej, co je chvilku v motoru je černej nebo tmavej, podle barvy bych to teda nehledal :wink:

Napsal: čtv úno 28, 2008 10:36:16
od plisken
Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.

Napsal: čtv úno 28, 2008 12:20:35
od KankX
plisken píše:Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.
tak to ti tam teda placali pekny kraviny :evil: Polosyntetika se dava do novych motorek na zajeti, proste je pro zajizdeni motocyklu lepsi. Pri prvni vymene oleje tam muzes dat plnou syntetiku a udelas tim motorce jenom dobre, o to nemusis mit strach. Samozrejma je jedna vec a to ze do motorky patri "motorkovej" olej a to prave kvuli te spojce v olejove lazni (s automobilovym by ti klouzala) a taky protoze splnuje vyssi naroky na "tocivost" motoru (auto 5-6tis ot. - moto 10-14tis ot) :idea:

Napsal: čtv úno 28, 2008 13:05:07
od plisken
KankX píše:
plisken píše:Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.
tak to ti tam teda placali pekny kraviny :evil: Polosyntetika se dava do novych motorek na zajeti, proste je pro zajizdeni motocyklu lepsi. Pri prvni vymene oleje tam muzes dat plnou syntetiku a udelas tim motorce jenom dobre, o to nemusis mit strach. Samozrejma je jedna vec a to ze do motorky patri "motorkovej" olej a to prave kvuli te spojce v olejove lazni (s automobilovym by ti klouzala) a taky protoze splnuje vyssi naroky na "tocivost" motoru (auto 5-6tis ot. - moto 10-14tis ot) :idea:
Mozna mluvil jen o tom zajeti,na garancce sem jeste nebyl tak uvidime co tam daji za hustotu.ted je tam polo.

Napsal: čtv úno 28, 2008 15:41:43
od Anti
Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...

Napsal: pát úno 29, 2008 23:39:37
od Pavel ZRX
Anti píše:Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
Polosyntetika se používá při záběhu hlavně proto, že je levnější. Já upřednostňuju kvalitní, vysoce aditivovanou polosyntetiku od renomovaných olejářských firem, před tzv. plnou, která může být jen nízkoaditivovaný základový olej, i když splńuje normu SAE i API. Plnou syntetiku bych dal jen do zánovního, neopotřebeného motoru, jezdícího ve vysoké zátěži.

Napsal: pon bře 03, 2008 21:03:53
od čoud
Pavel Kys píše:
Anti píše:Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
Polosyntetika se používá při záběhu hlavně proto, že je levnější. Já upřednostňuju kvalitní, vysoce aditivovanou polosyntetiku od renomovaných olejářských firem, před tzv. plnou, která může být jen nízkoaditivovaný základový olej, i když splńuje normu SAE i API. Plnou syntetiku bych dal jen do zánovního, neopotřebeného motoru, jezdícího ve vysoké zátěži.
Naprosto se priklanim Pavlovi - je to tak. Stejna zakladni specifikace oleje (10W40 atd) neznamena stejnou kvalitu. Kdyz olej, tak rozhodne od olejarny, ktera ma s motorkami dlouholete zkusenosti, takze: Castrol, Motul, Repsol, Elf. A vzhledem k tomu, ze Kawasaki jako takova dava do motorek vyhradne Castrol, tak se toho rad drzim, verim, ze to co fabrika dava do motoru ma svoje opodstatneni ... :wink:

Napsal: pon bře 03, 2008 22:19:32
od Doctor
No do volejů trochu dělám, závoďák co sním jezdíme je dost mlsnej a tak jsem hodně o olejích zjišťoval, auta i motorky prakticky stejné výsledky při hledání kvalitní značky. A pokud bych někdy někomu měl doporučit olej do motorky tak jedině MOTOREX, nejenže prošel nejlépe veškerými testy kterých jsem se účastnil a testovalo se 6 druhů motocyklových olejů tak především jsem ho použil ve své KAWĚ a je to první olej který drží viskozitu i v sebeparnějších dnech v kolonách a nemám problém se řazením se kterým jsem problém u jiných značek olejů míval. A pokud ho nebudete na mašině přetahovat přes 6 tisíc km budete jezdit na 100% funkční olej.