Stránka 1 z 1

Vzduchový filtr GPZ 500S?

Napsal: sob úno 02, 2008 13:51:09
od Hans
Zdravim, čim mám napustit vzduchovej filtr?Vypral jsem ho a pak jsem ho napustil motorovym olejem (cca 30km moto jelo v pohodě, ale pak začalo kuckat), pak jsem ho znova vypral a od kámoše jsem si pučil spešl olej na filtry, ale ted se mi zdá že kucká cca do 4000ot/min a pak je to v pohodě.čim to mám teda napustit aby to bylo v pohodě?Moc dík

Napsal: sob úno 02, 2008 15:18:04
od Zubr
Nevím jak u GPZ500, ale u ER5 na kterou mam v PC manuál, je filtr takový válec ze skládaného papíru, takže se ničím nenapouští a při ucpání se mění za nový. Jestli tam máš taky takový, tak ho rovnou vyhoď a kup novej. Ty pěnové (molitanový), které používají ninji s náporovým sáním se napouštět musí a jsou tam proto,že se velmi rychle zanáší bordelem, který se nasaje za jízdy, také kvůli riziku namočení za deště a interval čištění je velmi krátký, takže papír je nepoužitelný (papírový filtr má životnost i přes 10000km). A ten pěnový, když se nenapustí, propouští veškerý prach do motoru a to je špatný.

Napsal: sob úno 02, 2008 15:25:48
od Zubr
V nouzi se dá ten papírový filtr profouknout tlakovým vzduchem v opačné směru proudění vzduchu, ale je to jen krátkodobé oddálení smrti filtru, ten prach co se nacpal do toho papíru už ven prostě nedostaneš.

Napsal: sob úno 02, 2008 15:27:52
od Hans
Je tam molitanovej filtr, když jsem to napustil motorovym olejem tak to bylo super (akorád takovejch 40km, pak to zas začalo škytat, jsem si myslel jsetli to tan olej z toho filtru neviházelo ven) a když jsem si od kámoše pujčil origo olej na filtry tak je to v poho od 4000ot/min, ale do 4000ot/min to tak jako divně škytá (při prudkym přidání plynu.

Napsal: sob úno 02, 2008 15:30:20
od Zubr
U ER5tky výměna filtru každých 12000km.

Napsal: sob úno 02, 2008 15:36:45
od Zubr
Hans píše:Je tam molitanovej filtr, když jsem to napustil motorovym olejem tak to bylo super (akorád takovejch 40km, pak to zas začalo škytat, jsem si myslel jsetli to tan olej z toho filtru neviházelo ven) a když jsem si od kámoše pujčil origo olej na filtry tak je to v poho od 4000ot/min, ale do 4000ot/min to tak jako divně škytá (při prudkym přidání plynu.
Tak v tom případě, co nejvíce vymačkat a vysušit aby byl lehce mastný, ale neměl zalepený póry. Obalit do hadrů nebo papírových utěrek a pořádně vymačkat, klidně několikrát z opáknout s dalšími suchými hadry. A bude to dobrý. Čus Tom

Napsal: sob úno 02, 2008 15:43:57
od Hans
dík jdu to zkusit :wink: